۳۱ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۲
فیلم بیشتر »»
کد ۲۹۰۳۹۰

در هفته چهارم لیگ چه گذشت؟

عصر ایران - هفته چهارم لیگ برتر فوتبال ایران با نتایج نامنتظره‌ای همراه بود که مهمترین آنها، شکست سپاهان در خانه خودش به تراکتورسازی تبریز بود.

سپاهانی‌ها در صورت پیروزی بر حریف تبریزی، صدرنشین لیگ باقی می‌ماندند ولی برخلاف انتظار عمومی، حتی از کسب یک تساوی هم در خانه خودشان ناتوان ماندند.

پیروزی تراکتورسازی تبریز، منجر به تقویت جایگاه مجید جلالی و علی کریمی در تیم تراکتورسازی شد.  

در دیگر بازی مهم هفته چهارم، پرسپولیس در کرج مغلوب سایپا شد. علی دایی با این باخت، نشان داد که تیمش هنوز تا تیم شدن فاصله دارد.

سنگین‌ترین شکست هفته چهارم از آن داماش بود که در اهواز 3 بر 1 مغلوب فولاد شد. فولاد با این برد به صدرجدول رفت و داماش با سه امتیاز در رده سیزدهم جدول لیگ برتر جای گرفت.

گسترش فولاد تبریز نیز در هفته چهارم موفق شد اولین برد خود را در لیگ برتر در مصاف با فجر سپاسی بدست آورد. گسترشی‌ها که در سه بازی اول لیگ با تیم‌های قدرتمند دست و پنجه نرم کرده بودند، با کسب دو امتیاز در مصاف با استقلال و تراکتورسازی و سپاهان، نشان داده بودند که در مصاف با تیم‌های رده پایین‌تر لیگ روزهای خوبی پیش رو خواهند داشت.

فجر سپاسی نیز با قبول چهارمین باخت خود، احتمالاً به تدریج به سمت تعویض سرمربی خود می‌رود. مگر اینکه غلامحسین پیروانی برای بازی‌های آینده، فکری اساسی بکند.

در هفته چهارم، ملوان بندر انزلی موفق شد اولین برد خود را در فصل جاری لیگ برتر بدست آورد. ملوانی‌ها، استقلال خوزستان را 2 بر 1 در انزلی شکست دادند.

راه آهن نیز که نامش به سورینت تغییر کرده، این هفته  2 بر 1 مغلوب میزبان خود نفت تهران شد.راه آهن در صورت کسب تساوی، در رتبه هفتم لیگ جای می‌گرفت اما اکنون در رتبه هشتم، یک پله پایین‌تر از صبای قم، قرار دارد.

تساوی بدون گل مس و ذوب آهن و پیروزی توام با بخت و اقبال استقلال در برابر صبای قم، دیگر رخدادهای هفته چهارم لیگ برتر بودند.

با شکست پرسپولیس و راه آهن در برابر حریفانشان در هفته چهارم، اکنون دیگر همه تیم‌های لیگ برتر باخت را در کارنامه خود دارند. همچنین تا قبل از هفته چهارم، دروازه پرسپولیس و راه آهن باز نشده بود که قفل دروازه‌های این دو تیم نیز در این هفته شکسته شد.

در پایان هفته چهارم، پرسپولیس با 1 گل خورده بهترین خط دفاع و استقلال با 8 گل زده، بهترین خط حمله لیگ برتر را دارد. فجر سپاسی نیز با 8 گل خورده بدترین خط دفاع و مس کرمان با 1 گل زده بدترین خط حمله را تا پایان هفته چهارم داشته‌اند.

در هفته چهارم لیگ برتر، پانزده گل زده شد که میانگین 1.8 گل در هر بازی را رقم زد. از این حیث، هفته دوم لیگ با هفده گل در هشت بازی، هفته پرگل‌تری بود.

در پایان هفته چهارم، شانزده تیم لیگ برتر، به ترتیب با این امتیازات در جدول جای گرفتند:

1-  فولاد: 9 امتیاز
2-  استقلال: 8 امتیاز
3-  تراکتورسازی: 7 امتیاز
4-  سپاهان: 7 امتیاز
5-  پرسپولیس: 7 امتیاز
6-  نفت تهران: 7 امتیاز
7-  صبای قم: 6 امتیاز
8-  راه آهن سورینت: 5 امتیاز
9-  گسترش فولاد: 5 امتیاز
10- استقلال خوزستان: 5 امتیاز
11- ملوان: 4 امتیاز
12- سایپا: 4 امتیاز
13- داماش: 3 امتیاز
14- مس: 3 امتیاز
15- ذوب آهن: 2 امتیاز
16- فجر سپاسی: 0 امتیاز




برچسب ها: لیگ برتر ، هفته چهارم
ارسال به دوستان