۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۳
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۹۱۲۸۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۵ - ۲۶-۰۵-۱۳۹۲
کد ۲۹۱۲۸۹
انتشار: ۱۶:۴۵ - ۲۶-۰۵-۱۳۹۲

عبدالله گل: تحولات مصر برای جهان عرب شرم آور است

رئیس جمهوری ترکیه در ادامه با اشاره به نقش مردم مصر در خروج از بحران کنونی گفت: اگر مصری ها اوضاع را درک نکرده و از کشور خود محافظت نکنند، مداخله از خارج این کشور سخت است. وظیفه مصری ها خروج از بحران با استفاده از عقل سلیم خود است.
رئیس جمهوری ترکیه با شرم آور خواندن تحولات مصر برای جهان اسلام و عرب از هشدارهای آنکارا به قاهره به عنوان کمک یک دوست یاد کرد.

به گزارش مهر به نقل از ورلد بولتن، "عبدالله گل" در سومین نشست شورای همکاری کشورهای ترک زبان با اشاره به حوادث مصر اعلام کرد: هشدار ترکیه باید به عنوان کمک یک دوست به مصر نه مداخله آنکارا در امور داخلی قاهره در نظر گرفته شود زیرا این یک مسئله داخلی نیست.

وی ضمن ابراز همدردی با خانواده قربانیان خشونتهای اخیر خواستار خویشتنداری طرفین درگیریها و اجتناب از اقدامات خشونت بار و کمک جامعه بین الملل برای مقابله با ناآرامی ها شد و مخالفت خود را با استفاده از گزینه نظامی اعلام کرد.

عبدالله گل افزود: هر فرد دلسوزی در پی آن است تا اوضاع ناآرام مصر آرام شود و رویدادهای اخیر در مصر برای جهان اسلام و جهان عرب شرم آور است.

رئیس جمهوری ترکیه در ادامه با اشاره به نقش مردم مصر در خروج از بحران کنونی گفت: اگر مصری ها اوضاع را درک نکرده و از کشور خود محافظت نکنند، مداخله از خارج این کشور سخت است. وظیفه مصری ها خروج از بحران با استفاده از عقل سلیم خود است.

اظهارات رئیس جمهوری ترکیه پس از آن مطرح شد که وزارت خارحه مصر اظهارات مقامات ترک را درباره حوادث اخیر عبور از خط قرمز و مداخله در امور داخلی این کشور توصیف کرد که همین موضوع بر تنش در روابط آنکارا و قاهره افزوده است.

ارسال به دوستان
عذرخواهی نماینده طالبان از ملت ایران ادعای رویترز: ابراهیم عقیل فرمانده حزب الله لبنان ترور شد روایت بخشی از زندگی شهید محمد بروجردی در فیلم غریب تاج: کنفدراسیون فوتبال آسیا مصوبه‌ای داشته که اگر نواقص ورزشگاه‌ها را برطرف نکنیم، تمام آن‌ها را رد خواهد کرد امام جمعه شیراز: اگر تجهیزات موشکی نبود رژیم صهیونیستی تا تهران را بمباران می‌کرد ۳ شهید و ۱۷ زخمی؛ اولین آمار رسمی از حمله هوایی به بیروت (فیلم) وقوع حادثه امنیتی در دریای سرخ حملۀ صهیونیست‌ ها به بیروت (فیلم) معاون سید حسن نصرالله ترور شد؟ انفجار در ضاحیه جنوبی بیروت/ زخمی شدن شماری زن و کودک ترکیب استقلال مقابل نساجی مازندران عراقچی عازم نیویورک شد کدام دستگاه‌ ها از تعطیلی پنجشنبه‌ ها مستثنی شدند؟ سید حسن خمینی: بیخود می‌گوییم دعوای مذهبی داریم؛ دعوا برای خودمان‌ است! امام اگر توفیق داشت، به خاطر این است که پا روی نفس خودش گذاشت شهدای نوار غزه به ۴۱ هزار و ۲۷۲ نفر رسید