۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۲
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۲۹۹۱۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۳ - ۲۰-۰۱-۱۳۹۳
کد ۳۲۹۹۱۵
انتشار: ۱۸:۵۳ - ۲۰-۰۱-۱۳۹۳

افزایش آمار مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی در مازندران

وی با بیان اینکه هزینه هر بالگرد امداد هوایی، بیش از دو میلیارد تومان در سال است افزود: این هزینه از محل اعتبارات داخل استانی تامین می‌شود.
رئیس اورژانس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از افزایش آمار مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی در استان خبر داد.
 
به گزارش فارس، فرهاد مصدری بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به استقرار 73 پایگاه اورژانس 115، دو دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک بالگرد در سال جاری اظهار داشت: در ایام نوروز در تمام مراکز اورژانس خدمات رایگان تست قند خون و کنترل فشار خون انجام شد.
 
وی بیان داشت: 10 کمپ سلامت در سراسر استان آماده ویزیت و درمان سرپایی بودند.
 
رئیس اورژانس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به وجود تنها مرکز امداد هوایی کشور در این استان گفت: بالگرد اورژانس هوایی،12 مورد پرواز در 15 روز نخست سال جاری داشته  است که منتج به حمل 6 مورد مصدوم شد.
 
وی با بیان اینکه هزینه هر بالگرد امداد هوایی، بیش از دو میلیارد تومان در سال است افزود: این هزینه از محل اعتبارات داخل استانی تامین می‌شود.
 
مصدری از انجام بیش از پنج هزار ماموریت در ایام اجرای برنامه ستاد تسهیلات نوروزی در مازندران خبر داد و گفت: از این تعداد سه هزار و 932 مورد حوادث غیرتصادفی و یک هزار و 480 مورد ماموریت‌های تصادفی بود.
 
وی خاطرنشان کر: 111 مورد از فوتی‌های امسال مربوط به حوادث غیر تصادفی گزارش شده است و 70 درصد این موارد، مربوط به بیماری‌های قلبی و عروقی بود.
 
این مسئول میانگین حضور اورژانس را در صحنه حوادث را از 11 تا 15 دقیقه اعلام کرد و اظهار داشت: این میانگین به دلیل همزمانی حوادث در پایگاه‌های مربوطه افزایش می‌یابد.
ارسال به دوستان
6 نکته درباره توهین نماینده طالبان به سرود ملی ایران : از پیجرهای لبنان تا مهاجران افغان وزیر اقتصاد تایوان : قطعات پیجرهای منفجر شده در لبنان ساخت تایوان نبودند محمود حکیمی ، نویسنده و پژوهشگر درگذشت روسیه : انفجار پیجرها نوع جدیدی از حمله تروریستی است پزشکیان به دنبال «پل» است؛ به «اون یکی» گفتن گیر ندهیم! سوال عضو دولت رئیسی درباره علت سقوط بالگرد: نارنجک سایبری نبود؟ هواشناسی : منتظر پاییز و زمستان غیرمنتظره باشید کرباسچی : وضعیت اینترنت برای مردم زجردهنده است/ ۲۰ سال پیش، بحران‌های زندگی مردم مثل امروز نبود مرعشی : فائزه هاشمی موضوع نامه را خاتمه یافته می‌داند درباره یکی از کثیف ترین دروغ های سیاسی معاصر ایران: آن 110 میلیون دوز کار چه کسی بود؟ پذیرایی هواپیمایی ترکیه از مسافران خود با «نخستین نان جهان» موافقت رهبر انقلاب با عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات حدود سه هزار نفر از محکومان همدستی دلار و بورس برای شکست سرمایه‌گذاران ایرانی / مسیر طلا از ارز و بازار سرمایه جدا شد وام ازدواج در بن‌بست ! تعریف جدید صنعت پُست در جهان با نگاه لجستیک