۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۲
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۳۲۹۰۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۴ - ۰۷-۰۲-۱۳۹۳
کد ۳۳۲۹۰۴
انتشار: ۱۷:۱۴ - ۰۷-۰۲-۱۳۹۳

آموزش و پرورش شکایت خود را از روزنامه قانون پس گرفت

وی افزود: دولت دراین باره اعلام کرده که علیه رسانه ها شکایت نمی کند، اما نمی توان در برابر توهین ها عکس العملی نشان نداد این کاریکاتور توهین به همه معلمان، دولت و کشور است.
مدیرکل دفتر حقوقی، املاک و حمایت قضایی وزارت آموزش و پرورش گفت که این وزارتخانه از پیگیری درخواست خود برای شکایت از روزنامه قانون صرف نظرکرده است.

فریدون واسعی عصر یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: دراین وزارتخانه نقد مشفقانه را یک تحفه الهی می دانیم و سیاست اصلی دولت وآموزش وپرورش نیز استقبال از نقد برنامه ها و عملکرد مسئولان ومدیران است.

وی افزود: نقد با توهین و یا تحقیر از هر جهت با هم تفاوت دارند و رعایت مرز این دو توسط همگان یک ضرورت است .

واسعی تصریح کرد: با عنایت به درپیش بودن هفته بزرگداشت مقام معلم و با توجه به این که طراح جوان کاریکاتور روزنامه قانون با حضور در مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش از فرهنگیان شریف عذرخواهی کرده و اعلام داشته که به هیچ وجه قصد توهین به جامعه فرهیخته معلمان را نداشته است از این رو آموزش و پرورش هم به پاس بزرگداشت هفته معلم مراتب را به مرجع محترم قضایی منعکس می کند.

مدیرکل دفتر حقوقی، املاک وحمایت قضایی وزارت آموزش و پرروش ازتمامی اصحاب رسانه و خبرنگاران خواست ضمن نقد عملکردها، برنامه ها و سیاست های اجرایی این وزارتخانه در پاسداشت مقام معلم و نکوداشت هویت معنوی معلمان به عنوان یک گروه مرجع ، با طرح دیدگاهها و نظرات یاریگر این وزارتخانه باشند.

مدیرکل دفتر حقوقی وزارت آموزش و پرورش پیشتر گفته بود که این وزارتخانه پیگیر شکایت خود از روزنامه قانون از طریق مراجع قضایی است.

وی افزود: دولت دراین باره اعلام کرده که علیه رسانه ها شکایت نمی کند، اما نمی توان در برابر توهین ها عکس العملی نشان نداد این کاریکاتور توهین به همه معلمان، دولت و کشور است.

روزنامه قانون در یکی از شماره های اسفندماه سال 92 کاریکاتوری منتشر کرد که در آن معلمی در کنار تابلوی مدرسه با لباس های مندرس و کهنه از دانش آموزان سوال کرده بود علم بهتر است یا ثروت؟
ارسال به دوستان
عذرخواهی نماینده طالبان از ملت ایران ادعای رویترز: ابراهیم عقیل فرمانده حزب الله لبنان ترور شد روایت بخشی از زندگی شهید محمد بروجردی در فیلم غریب تاج: کنفدراسیون فوتبال آسیا مصوبه‌ای داشته که اگر نواقص ورزشگاه‌ها را برطرف نکنیم، تمام آن‌ها را رد خواهد کرد امام جمعه شیراز: اگر تجهیزات موشکی نبود رژیم صهیونیستی تا تهران را بمباران می‌کرد ۳ شهید و ۱۷ زخمی؛ اولین آمار رسمی از حمله هوایی به بیروت (فیلم) وقوع حادثه امنیتی در دریای سرخ حملۀ صهیونیست‌ ها به بیروت (فیلم) معاون سید حسن نصرالله ترور شد؟ انفجار در ضاحیه جنوبی بیروت/ زخمی شدن شماری زن و کودک ترکیب استقلال مقابل نساجی مازندران عراقچی عازم نیویورک شد کدام دستگاه‌ ها از تعطیلی پنجشنبه‌ ها مستثنی شدند؟ سید حسن خمینی: بیخود می‌گوییم دعوای مذهبی داریم؛ دعوا برای خودمان‌ است! امام اگر توفیق داشت، به خاطر این است که پا روی نفس خودش گذاشت شهدای نوار غزه به ۴۱ هزار و ۲۷۲ نفر رسید