۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۴
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۳۷۴۸۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۸ - ۰۳-۰۳-۱۳۹۳
کد ۳۳۷۴۸۲
انتشار: ۱۲:۳۸ - ۰۳-۰۳-۱۳۹۳

عادت غذاخوردن در نیمه شب ژنتیکی است

برخی افراد در نیمه شب با احساس گرسنگی از خواب بیدار می شوند و میل به غذاخوردن دارند.. این سندرم آزاردهنده زمانی اتفاق می افتد که ژن های هماهنگ کننده ساعات غذاخوردن و خواب مختل می شوند.
 مطالعات اخیر محققان موسسه سالک آمریکا نشان می دهد که گرسنگی در نیمه شب و میل به غذا خوردن در وقت خواب، یک اختلال ژنتیکی است.
 
به گزارش ایرنا از نیوساینس، برخی افراد در نیمه شب با احساس گرسنگی از خواب بیدار می شوند و میل به غذاخوردن دارند. تحقیقات نشان می دهد که این افراد به سندرم غذا خوردن در شب ˈNight-eating syndromeˈ مبتلا هستند. این سندرم آزاردهنده زمانی اتفاق می افتد که ژن های هماهنگ کننده ساعات غذاخوردن و خواب مختل می شوند.
 
حدود یک تا دو درصد از افراد درجهان به این سندرم مبتلا هستند؛ به گونه ای که در نیمه های شب از خواب می پرند و تا غذا نخورند نمی توانند بخوابند. اغلب وعده های غذایی که در نیمه شب مورد استفاده قرار می گیرند ناسالم و پر کالری هستند و باعث افزایش فشار خون و چاقی می شوند.
 
مراحل اولیه این آزمایش ها بر روی موش هایی انجام شده است که دارای ژن ساعت بدن انسان هستند. این ژن نقش مهمی در ساعت خواب موش ها و سندرم غذاخوردن در شب دارد.
 
محققان بر این باروند که این تحقیقات اطلاعات ارزشمندی را در زمینه چرخه خواب و غذا خوردن در اختیار پژوهشگران قرار می دهد.
 
نتایج این تحقیقات در شماره اخیر نشریه Cell Reports منتشر شده است.

ارسال به دوستان
۷۴ هزار معلم جدید در راه مدارس آمادگی ایران برای ارسال دارو و تجهیزات پزشکی به لبنان احضار سرپرست سفارت افغانستان به وزارت خارجه مصدومیت ۳۵ نفر در همدان بر اثر سقوط از درخت گردو عذرخواهی طالبان درمورد بی احترامی به سرود ملی ایران: طبق سنت خودمان عمل کردیم / در کشور ما وقتی سرود وطن خوانده می‌شود، همه می‌نشینیم کانادا تمامی پروازها به اسرائیل را لغو کرد سانحه برای پرواز تهران- کرمان / مسافران سالم هستند 6 نکته درباره توهین نماینده طالبان به سرود ملی ایران : از پیجرهای لبنان تا مهاجران افغان وزیر اقتصاد تایوان : قطعات پیجرهای منفجر شده در لبنان ساخت تایوان نبودند محمود حکیمی ، نویسنده و پژوهشگر درگذشت روسیه : انفجار پیجرها نوع جدیدی از حمله تروریستی است پزشکیان به دنبال «پل» است؛ به «اون یکی» گفتن گیر ندهیم! سوال عضو دولت رئیسی درباره علت سقوط بالگرد: نارنجک سایبری نبود؟ هواشناسی : منتظر پاییز و زمستان غیرمنتظره باشید کرباسچی : وضعیت اینترنت برای مردم زجردهنده است/ ۲۰ سال پیش، بحران‌های زندگی مردم مثل امروز نبود