۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۱
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۴۹۵۷۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۹ - ۲۳-۱۱-۱۳۹۳
کد ۳۴۹۵۷۸
انتشار: ۱۶:۵۹ - ۲۳-۱۱-۱۳۹۳

کم خون‌ها از "تخم شترمرغ" غافل نشوند

از آن جایی که یک فرد سالم می‌تواند در هفته تا 5 عدد تخم مرغ مصرف کند و مشکل افزایش کلسترول پیدا نمی‌کند، بنابراین می‌توان آن را با یک عدد تخم شترمرغ در هفته جایگزین کند.
کم خونی، یکی از مشکلات عصر حاضر در بین نوجوانان و جوانان و خانم‌ها است و مصرف مواد غذایی سرشار از آهن، توصیه جدی به افراد کم خون است.

پروین میرمیران متخصص تغذیه گفت: تخم شترمرغ حجم بیشتری در مقایسه با تخم مرغ معمولی دارد و هر تخم مرغ معمولی حدودا 60-50 گرم وزن دارد و تخم شترمرغ معمولا 5- 7 برابر یک تخم مرغ معمولی حجم دارد بنابراین طبیعی است که منبع غنی‌تری از آهن در مقایسه با تخم مرغ باشد.

میرمیران ادامه داد: تخم شترمرغ کلسترول بالایی ندارد و می‌تواند جایگزین مناسبی برای تخم مرغ باشد و از آن جایی که یک فرد سالم می‌تواند در هفته تا 5 عدد تخم مرغ مصرف کند و مشکل افزایش کلسترول پیدا نمی‌کند، بنابراین می‌توان آن را با یک عدد تخم شترمرغ در هفته جایگزین کند.

این متخصص تغذیه در پایان گفت: البته انتخاب تخم شترمرغ به جای تخم مرغ بستگی به ذائقه افراد دارد و تاکنون در کشور ما استفاده از آن زیاد مرسوم نبوده است و بهتر است برای مصرف آن، فرهنگ‌سازی می‌شود.
برچسب ها: کم خونی ، شترمرغ
ارسال به دوستان
عذرخواهی طالبان درمورد بی احترامی به سرود ملی ایران: طبق سنت خودمان عمل کردیم / در کشور ما وقتی سرود وطن خوانده می‌شود، همه می‌نشینیم کانادا تمامی پروازها به اسرائیل را لغو کرد سانحه برای پرواز تهران- کرمان / مسافران سالم هستند 6 نکته درباره توهین نماینده طالبان به سرود ملی ایران : از پیجرهای لبنان تا مهاجران افغان وزیر اقتصاد تایوان : قطعات پیجرهای منفجر شده در لبنان ساخت تایوان نبودند محمود حکیمی ، نویسنده و پژوهشگر درگذشت روسیه : انفجار پیجرها نوع جدیدی از حمله تروریستی است پزشکیان به دنبال «پل» است؛ به «اون یکی» گفتن گیر ندهیم! سوال عضو دولت رئیسی درباره علت سقوط بالگرد: نارنجک سایبری نبود؟ هواشناسی : منتظر پاییز و زمستان غیرمنتظره باشید کرباسچی : وضعیت اینترنت برای مردم زجردهنده است/ ۲۰ سال پیش، بحران‌های زندگی مردم مثل امروز نبود مرعشی : فائزه هاشمی موضوع نامه را خاتمه یافته می‌داند درباره یکی از کثیف ترین دروغ های سیاسی معاصر ایران: آن 110 میلیون دوز کار چه کسی بود؟ پذیرایی هواپیمایی ترکیه از مسافران خود با «نخستین نان جهان» موافقت رهبر انقلاب با عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات حدود سه هزار نفر از محکومان