۳۱ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۷
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۴۹۷۷۹
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۸ - ۲۷-۱۰-۱۳۹۳
کد ۳۴۹۷۷۹
انتشار: ۲۰:۱۸ - ۲۷-۱۰-۱۳۹۳

اگر خوب نمي شنويد، قهوه بخوريد!

آمارها نشان مي دهند افرادي که سال هاي طولاني حداقل يک فنجان قهوه در روز مصرف مي کردند کمتر با اين مشکل و عارضه هاي گوش دچار شده بودند.
یکی از عذاب آورترین اتفاقاتی که طی روز می تواند اتفاق بیافتد وزوز گوش است. وزوز نوعی صدا است که در گوش و گاهی در سر حس می شود بدون اینکه این صدا منبعی خارجی داشته باشد.

پژوهشگران می گویند نتایج یک تحقیق جدید نشان می دهد که این امکان وجود دارد که مصرف قهوه خطر ابتلا به مشکلات شنوايي را کاهش دهد.

بررسي ها نشان مي دهند، محققان دریافتند، که مصرف روزانه چندفنجان قهوه به مدت چند سال، خطر بروز ناشنوايي را کاهش می دهد و وزوز گوش را از بين مي برد.

گفتني است؛ با افزايش سن مشکلات شنوايي به ويژه در آقايان افزايش مي يابد اما آمارها نشان مي دهند افرادي که سال هاي طولاني حداقل يک فنجان قهوه در روز مصرف مي کردند کمتر با اين مشکل و عارضه هاي گوش دچار شده بودند.

نتايج مطالعات نشان مي دهند، قهوه در مقایسه با بیش‌تر سبزیجات و میوه‌ها آنتی‌اکسیدان‌های بیش‌تری دارد و مي تواند از عفونت گوش و وز وز گوش ها تا ميزان زيادي جلوگيري کند.

برچسب ها: وزوز گوش ، قهوه
ارسال به دوستان
۵ جت جنگنده آمریکایی که طولانی ترین دوران حضور در سرویس را داشته اند (+عکس) ایران ایر : مسافران پروازهای تهران- بیروت از حمل پیجر و بی سیم خودداری کنند خسروپناه: برخی از شهدا و مجروحان حادثه لبنان ایرانی بودند/ اینکه می‌گویند نسل آلفا و زِد از فرهنگ ایثار و شهادت بریده‌اند حرف غلطی است رونمایی چین از فناوری شگفت‌انگیز شناسایی زیردریایی‌ها شفیعی کدکنی: این افراد را کنار بگذارید هشدار: اینگونه ورزش‌کردن باعث چاقی و افزایش وزن می‌شود! اسمارت 5# آماده ورود به بازار است (+تصاویر) چه غذاهایی فشار چشم را بالا میبرد؟ نماینده ایران در سازمان ملل : اسرائیل با هدف قرار دادن سفیر ایران در لبنان از خطوط قرمز عبور کرده است قدرتمندترین پاسپورت جهان متعلق به کدام کشور است؟ باتری نمک مذاب می‌تواند جایگزین باتری‌های لیتیومی شود رشیدی کوچی : به مردم می‌گویند یک وعده غذا بخورید، اما خودشان بر سر سفره رنگین می‌نشینند/ مردم به آگاهی رسیده اند مسئولان نظام و مهمانان کنفرانس وحدت با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند این خوردنی‌های کم چرب زیاد هم سالم نیستند کشف فواره‌هایی که راه شیری در مقابل آنها یک نقطه است!