۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۷
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۵۱۱۳۱
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۹ - ۲۷-۰۵-۱۳۹۳
کد ۳۵۱۱۳۱
انتشار: ۱۹:۱۹ - ۲۷-۰۵-۱۳۹۳

100 جاسوس آمریکایی به دنبال شبح سرکرده داعش

گفته می شود این عملیات پس از عملیات نیروهای ویژه آمریکایی در سال 2011 در پاکستان که به کشته شدن "اسامه بن لادن" منجر شد، بزرگترین عملیات شناسایی از این دست در تاریخ جاسوسی آمریکا به شمار می رود.
سازمان اطلاعات و امنیت مرکزی آمریکا 100 جاسوس خود را مامور یافتن محل اختفای سرکرده تروریست های داعش در مناطق تحت کنترل آنها کرده است.

به گزارش مهر به نقل از شبکه ان تی وی ترکیه، دولت آمریکا در تلاش است سرکرده تروریست های گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام (داعش) را با اجرای عملیاتی مشابه آنچه که در مورد "اسامه بن لادن" سرکرده شبکه القاعده انجام داد، به دام بیاندازد.

در حالی که رسانه ها به دلیل نامعلوم بودن مکان اختفای "ابوبکر البغدادی" به وی لقب شبح داده اند، سازمان اطلاعات و امنیت مرکزی آمریکا (سیا) 100 جاسوس زبده خود را مامور شناسایی پناهگاه البغدادی کرده است. سازمان سیا برای این منظور به عملیات گسترده ای در مناطق تحت کنترل داعش در عراق و سوریه دست زده است.

در همین حال رسانه های انگلیس با اشاره به آغاز یک عملیات بزرگ شناسایی در منطقه، از بهره گیری از آخرین فناوری موجود در کنار به کارگیری هواپیماهای بدون سرنشین و جاسوس های محلی توسط سیا خبر داده اند. در این عملیات قرار است سرویس های اطلاعاتی غربی از جمله سازمان MI6 انگلیس نیز به سیا کمک کنند.

بر این اساس نخستین گروه از نیروهای ویژه انگلیس با ماموریتی سری عازم شهر اربیل شده اند که گفته می شود در راستای این عملیات بوده است. همچنین گزارش ها حاکی است هواپیماهای بدون سرنشین انگلیس در حال جمع آوری اطلاعات از مناطق تحت کنترل داعش در سوریه هستند.  

گفته می شود این عملیات پس از عملیات نیروهای ویژه آمریکایی در سال 2011 در پاکستان که به کشته شدن "اسامه بن لادن" منجر شد، بزرگترین عملیات شناسایی از این دست در تاریخ جاسوسی آمریکا به شمار می رود.
ارسال به دوستان
عراقچی : در تماس با وزیر خارجه لبنان قویاً تروریسم اسرائیلی را محکوم کردم رئیس دفتر رهبری درباره ترور هنیه : انتظار می‌رود به زودی جواب این حرکت داده شود عیادت پزشکیان از مجروحان لبنان در بیمارستان فارابی این زن پشت پرده انفجار پیجر در لبنان بوده است؟ عیادت سخنگوی دولت از سفیر ایران در بیروت ۷۴ هزار معلم جدید در راه مدارس آمادگی ایران برای ارسال دارو و تجهیزات پزشکی به لبنان احضار سرپرست سفارت افغانستان به وزارت خارجه مصدومیت ۳۵ نفر در همدان بر اثر سقوط از درخت گردو عذرخواهی طالبان درمورد بی احترامی به سرود ملی ایران: طبق سنت خودمان عمل کردیم / در کشور ما وقتی سرود وطن خوانده می‌شود، همه می‌نشینیم کانادا تمامی پروازها به اسرائیل را لغو کرد سانحه برای پرواز تهران- کرمان / مسافران سالم هستند 6 نکته درباره توهین نماینده طالبان به سرود ملی ایران : از پیجرهای لبنان تا مهاجران افغان وزیر اقتصاد تایوان : قطعات پیجرهای منفجر شده در لبنان ساخت تایوان نبودند محمود حکیمی ، نویسنده و پژوهشگر درگذشت