۰۸ دی ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۸ دی ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۱
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۵۸۱۲۳
تعداد نظرات: ۲۰۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۰۸-۰۷-۱۳۹۳
کد ۳۵۸۱۲۳
انتشار: ۱۰:۰۰ - ۰۸-۰۷-۱۳۹۳

«کافه گفت و گو»/ نظر شما درباره "طلاق توافقی" چیست؟

امروز درباره اصل طلاق و علل آن در جامعه صحبت نمی کنیم ، بلکه می خواهیم درباره نوع خاصی از طلاق به نام "طلاق توافقی" حرف بزنیم. دلایل موافقت یا مخالفت خود را با این روش بگویید و اگر خاطره ای از خود یا دیگران دارید بیان کنید.
تا کنون دو بار در "کافه گفت و گو" دور هم جمع شده ایم و درباره دو موضوع "آب" و "زبان انگلیسی" همصحبت شده ایم. (اینجا و اینجا)
 
بحث های بسیار خوبی هم از سوی کاربران فرهیخته عصرایران انجام شده است که نشان می دهد "دغدغه مندی نسبت به مسائل اجتماعی" و "رعایت اصول گفت و گو" در جامعه ما در حال تبدیل به یک ارزش است و البته در وجود بسیاری از مردم، نهادینه شده است.
 
امروز می خواهیم موضوعی را به معرض گفت و گو بگذاریم که مدت هاست در جامعه ما رواج یافته است و موافقان و مخالفان سرسختی هم دارد و آن ، بحث "طلاق توافقی" است.
 
در طلاق توافقی، به جای آن که مرد طلاق دهد یا زن طلاق گیرد، هر دو طرف با توافق یکدیگر، از هم جدا می شوند در حالی که قبل از آن، درباره مسائلی مانند مهریه ، حضانت و ... نیز به جمع بندی رسیده اند و دادگاه نیز بر اساس توافقات آنها رأی می دهد.
 
عده ای این طلاق را عاملی در جهت فروپاشی بیشتر و آسان تر خانواده می دانند و از شیوع آن اظهار نگرانی می کنند و گروهی هم آن را بخشی از اِعمال حق زوج ها بر زندگی مشترک شان می شمارند.
 
نظر شما چیست؟ دقت فرمایید که درباره اصل طلاق و علل آن در جامعه صحبت نمی کنیم ، بلکه می خواهیم درباره نوع خاصی از طلاق به نام "طلاق توافقی" حرف بزنیم. دلایل موافقت یا مخالفت خود را با این روش بگویید و اگر خاطره ای از خود یا دیگران دارید بیان کنید.

 
یادمان باشد که "کافه گفت و گو" رأس ساعت 14 تعطیل می شود و مسؤول آن، به کارهای دیگر سایت خواهد پرداخت. پس لطفاً تا ساعت 14 در این گفت و گو شرکت کنید.
 
راستی ممنون خواهیم شد قبل از مشارکت در بحث، مقررات "کافه گفت و گو" را مرور کنید: (اینجا)
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۲۰۱
در انتظار بررسی: ۱۱۹
غیر قابل انتشار: ۵
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
7
260
هرچیزی توافقیش بهتره...حتی طلاق
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
موافق نیستم. طلاق توافقی باعث می شود خانواده ها با اولین اختلاف شال و کلاه کنن و از هم جدا بشن و بدین ترتیب میزان طلاق در جامعه بالا بره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
این که خانواده ها با اولین اختلاف جدا میشن اساسا حرف درستی نیست. وانگهی خانواده ای که با یک اختلاف از هم بپاشه، همون بهتر که در اولین اختلاف منحل بشه تا بچه هایی که هنوز به دنیا نیومدن آسیب نبینن.
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
هر پدیده ای که بر مبنای مکانیزم بازار(عرضه و تقاضا) یا همون من راضی تو راضی ... باشه ، به نفع جامعه است. در واقع جلوی ضرر و هر جا بگیری منفعته.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
اگر طلاق کار ازدواج رو انجام بده برای طرفین خوبه
امیرعلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
ناشناس 10:33 اصلا میدونی طلاق توافقی چیه؟ نگفتیم طلاق کشککی که، تلاق توافقی یعنی اینکه دو نفر به جای دعوا و مرافعه با آرامش و صحبت و گفت و گو، با توافق طرفین در همه زمینه ها از هم جدا بشوند. حالا این کجاش بده؟
ناشناس
Australia
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
10
143
بهترین تصمیم ممکن است. به عنوان یک مرد کلیه حقوق یک زن ، اعم از حق طلاق توافقی، حق داشتن شغل، حق حضانت مشترک فرزند (که البته بایستی مطلوبیت فرزند در نظر گرفته شود) را به همسرم اعطا خواهم کرد ولی مهریه را هرگز موافق نیستم. از نظر من عدم اعطای این حقوق به یک زن توهینی به زن و مرد است همانطور که این مهریه ها یک توهین به هر دو است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
به تو هم میگن مرد؟!! زی زی!
ناشناس
| Germany |
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
10:32 لابد به کسی می گویند مرد که پدرزنش را در بیاورد ؟ محدودش کند ؟ اجازه کار کردن بهش ندهد ؟ به زنش بگوید که طلاقش نمی دهد و یک انسان را برده خودش کند ؟
فی فی !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
آفرین آقای ناشناس
من به عنوان یه خانم کاملا باهاتون موافقم. مهریه رو قبول ندارم ولی در صورت داشتن حقوق برابر.
کاش بقیه مردهام یه ذره فهم داشتند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
منم مثل تو فکر میکردم . زنم از وقتی حضانت بچه رو گرفت دیگه هر غلطی خواسته کرده .
ناشناس
| Germany |
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
ناشناس 11:26 ، ناشناس گفته حق حضانت مشترک
ناشناس 10:09
| Australia |
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
ناشناس 10:32 نه واقعا من طرفداری خاصی از خانم ها نمی کنم. اتفاقا آقایان هم باید هوشمندانه عمل کنند و این توافق ها را قبل از عقد کنند. چون طلاق توافقی در موردی که زن می خواهد طلاق بگیرد بسیار ساده تر است چون زن از مهریه اش می گذرد و مرد هم از حقوق دیگر. ولی وقتی مرد می خواهد طلاق بگیرد بعید است زن از مهریه اش بگذرد. به همین خاطر تصور می کنم همین شرایط را در عقدنامه بگنجانید. در هنگام عقد به شدت قانون مدار رفتار کنید تا بعدا به مشکل برنخورید.
مهتاب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
این یعنی زن و مرد هر دو به طور مساوی از حق و حقوق برخوردار باشند
پريسا
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
1
86
به نظر من به جاي اينكه هر چيزي را با جنگ و دعوا به پيش ببريم بهتر با منطق و توافق برخورد كنيم. ده ها بار به دادگاه برويم و خونه پدر و مادر و سر هر چيزي بيخودي اعصاب خودمون و همسر و بچه مون رو خرد كنيم كه چي بشه كه اخر سر مثل دشمن از هم جدا بشيم و يا اينكه نه مثل دو تا آدم بزرگ و با منطق . وقتي دو نف به اين حد از انزجار در زندگي رسيدند آيا بهتر نيست به شيوه اي منطقي از هم جدا بشوند.
البته فكر كنم طبق معمول نظر من رو چاپ نكنيد. ولي اگه خودتونم بخونيد بد نيست.
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
آره کلا همه چیز توهین به زن است. مرد هم کلا هیچ چیز بهش توهین نیست
ahmad
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
کاملا موافقم.چون زندگی که برای دو نفر جهنم شده دیگه ارزش ادامه دادن نداره. میشه خیلی با منطق دو نفر صحبت کنن با هم که یا یه فرصت دیگه بهم بدن یا بدون جر و بحث و اعصاب خوردی از هم جدا بشن.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
3
67
با سلام خدمت دوستان
من برای بار دوم درگیر این ماجرا شدم، اولین طلاق توافقی من در سال 85 بود و دومین طلاق در سال 93، در هر دو مورد حق به صورت صد در صد با من بود. در مورد اول بعد از 2 سال زندگی فهمیدم که خانمم با یک مرد غریبه رابطه داره و در دومی هم بعد از 6 ماه به یکباره نظر خانمم برگشت و تمام قولهایی که داده بود رو نادیده گرفت و در بعضی موارد حتی بر خلاف گفته های قبلی عمل میکرد ( مثلا جای زندگی و حجاب و ...). در هر دو مورد هم خانمها با بخشیدن مهریه جدا شدند. من خودم مخالف از هم پاشیدن زندگی هستم ولی اگه طلاقشون نمیدادم الان تو یه برزخ باید زندگی میکردم......
پاسخ ها
مجتبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
از هر دستی بدی از همون دست میگیری
ببین تو زندگیت چی کار کرد که داری اذیت میشی
ناشناس
| Germany |
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
اقای مجتبی شما از کجا قضاوت می کنی که اقای محمد چکار کردن که اینطور شده ؟

به نظر من تنها اشتباه اقای محمد این بوده که درست انتخاب نکرده و شناخت پیدا نکرده
ahmad
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
برای همین میگن رابطه دختر و پسر قبل از ازدواج خوبه چون اولا کاملا نسبت به مسایل خصوصی هم که غیر از زندگی کردن در کنار هم بدست نمیاد شناخت پیدا میکنن و با چشم باز ازدواج میکنن.
م.ا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
احمد جان من نظر شما رو اصلا قبول ندارم چون حتي اگه مدت زيادي دو طرف عقد باشند باز هم شناخت واقعي رو پيدا نمي كنن و همون مسايل خصوصي كه ميگيد باز كار دستشون ميده. پس ارتباط قبل از ازدواج هيچ دردي رو دوا نميكنه. (بياد داشته باشيد نگفتم بده، فقط دردي رو دوا نميكنه).
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
دوستان عزیز با تشکر از نظراتتون
در جواب دوست گرامی آقا مجتبی که فرمودن: ببین تو زندگیت چی کار کرد که داری اذیت میشی!!!! اگر من کار بدی کرده بودم و اونها رو اذیت کرده بودم هر جفتشون مهریه رو میگذاشتن به اجرا، یعنی بی دردسر جدا نمیشدن. ولی خدا رو شاهد میگیرم که من از هیچ لحاظ برای هیچکدومشون کم نگذاشته بودم و جالبه که بدونید هر دوتاشون هم بعد از یه مدتی درخواست رجوع کردن ولی دیگه همه پلهای پشت سرشون رو خراب کرده بودن و عملا دیگه دست من نبود که بخوام برگردیم سر زندگیمون بلکه خانواده من دیگه اونها رو نمیپذیرفتن .... در آخر باید بگم که گاهی مرد یا زن کاملا حساب شده جلو میرن ولی طرف مقابل داره دروغ میگه و قاعدتا توی خواستگاری یا در دوران آشنایی قبل از خواستگاری نمیشه به طرف دروغ سنج وصل کرد که ببینی آیا بعدها روی حرفش وایمیسته یا نه ......
امید
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
0
35
با اجبار هرگز نمی توان زندگی کرد وانسنها بایستی تمایل با زندگی با یکدیگر را داشته باشند.زنان بایستی در جامعه از حمایت قانونی برخوردارشوند تا پس از طلاق مورد حمایت باشند.البته منظورم هرگز افزایش مهریه واین قبیل مسائل نیست که مردواردار به نگهداری همسر شود.بلکه حمایتهای پس از طلاق بر ای زنان می باشد.هرچه دعوا کمتر جامعه بهتر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
0
55
البته با در نظر گرفتن اینکه طلاق آخرین راه برای حل مشکله، قطعا توافقیش بهتر از هر نوع دیگه شه.
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
1
58
واقعا باید گفت یک پایان تلخ بهتر از یک تلخی بی پایانه. فقط به شرطی که بچه ای این وسط نباشه که قربانی بشه.
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
با این استدلال با هر تلخی میشه یه زندگی رو خراب کرد، هیچ زندگی بی تلخی نخواهد بود، باید آستانه تحمل رو کنترل کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
چه تضمینی هست که زندگی بعد از یک پایان تلخ تلختر از گذشته ش نباشه، به نظر من باید چیزی که شیرینی اولیه رو تلخ کرده رو پیدا کرد نه اینکه مستقیما صورت مسئله رو حذف کرد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
57
13
جامعه داره پیر میشه و جامعه پیر دچار خیلی از مشکلات میشه
طلاق توافقی یکی از عوامل سرعت بخشیدن به پیری جمعیت است
جامعه بیمار ما دچار خیلی از مشکلات هست که یکیش عدم پذیرش طرف مقابله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
جامعه ما در حال حاضر کاملا جوان هست و بحث پیر شدن ان برای 20 سال اینده که این نسل پیر می شوند است و صحبتهای مربوط به ان برای پیشگیری از مشکلات.بهتر نیست به جای اجبار به زندگی که ارزش هاشو از دست داده جلوگیری از فروپاشی زندگی ها و ساختن زندگی درست رو به جوون ها یاد بدیم؟
سارا
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
0
40
وقتی زوجی به آستانه عملی طلاق می رسند توافقی جدا بشن خب خیلی بهتر از افتادن در پیچ و خم های اداریه که خودش باعث خستگی ،دلزدگی و چه بسا نفرت از طرف مقابل بشه. طلاق تصمیم خوشایندی نیست ولی نوع توافقی اش نشانه ی احترام انسانی زوج هایه که قصد آزار دادان و آزار دیدن در پروسه های زمان بر و طاقت فرسا_چه مادی و چه معنوی_ رو ندارن.جراحی که لازم شد خب بدون دردش درست تر از دردناکشه.
احسان
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
1
82
به نظر من، فوانین ازدواج در ایران طوری نوشته شده اند که کشمکش و دعوا رو هنگام طلاق به حداکثر میزان خود می رسانند.
هم زن ابزاری به اسم مهریه برای آزار و تحت فشار گذاشتن مرد داره.
هم مرد از حق حضانت، حق تمکین، حق طلاق و... برای تحت فشار گذاشتن زن می تونه استفاده کنه.
قوانین طوری هستند که بیشتر به اختلافات دامن می زنن و خیلی ها رو مجبور به زندگی می کنن
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
و این باعث میشه طلاق عاطفی در خیلی موارد پیش بیاد . زن و مرد مثل یه هم خونه زندگی می کنند بدون اینکه باعث ارامش هم باشند
ahmad
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
اینو کاملا موافقم.طلاق عاطفی صد در صد از طلاق واقعی بدتر و خطرناک تره چون اولا شاید باعث خیلی از کارها مثل خیانت واعتیاد و بی تفاوتی بشه ثانیا فساد وارد خانواده بکنه و تقدس خانواده و ارزش اونو از بین ببره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
من هم در گیر طلاق عاطفی هستم با این که مرد هستم ولی توان پرداخت مهریه را ندارم و اصلا حوصله جنگ و دعوا هم ندارم. بهتره به همین زندگی سرد و بی روح ادامه بدم
م.ا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
اين دفعه با نظر احمد جان كاملا موافقم
xii
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
0
33
سلام
به نظر من كار درست و منطقي هست...
بجاي دعوا و ....
از آواره شدنه خانواده ها تو دادگاه بگير تا نگاه سنگين آدماي اطراف
الهام
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
0
45
خیلی خوبه طلاق توافقی
ناشناس
Germany
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
0
45
به نظر من طلاق توافقی بهتر از سایر نوع طلاق هاست . چون طرفین به حق هم در انتخاب ادامه راه زندگی می گذارند و هیچ کدام اجباری به دیگری تحمیل نمی کنند .
حامد
United States of America
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
0
34
...در مورد طلاق توافقی هم من موافق این قضیه هستم بهتر از اینه که عمر هر دو نفر در این دادگاه های بی سر وته تلف بشه.ممنون
محمد
Japan
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
0
41
معمولا به خاطر عدم توافق، زن و شوهر به طلاق فکر میکنند. اگر توافقی وجود داشت که طلاق منتفی بود. اما در مجموع طلاق (توافقی) بهتر از زندگی در محیط جنگ زده است.
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
1
28
به نظر من طلاق توافقی چنانکه از اسمش هم پیداست، حکایت از نوعی توافق بین زن و شوهر است. چرا که اگر دو نفر هیچ علاقه ای به هم نداشته باشند پس هر نوع توافق منتفی است و نهایتا فقط در مورد طلاق اجباری به توافق خواهند رسید. وقتی صحبت طلاق توافقی با رضایت دو طرف مطرح می شود این یک نشان مثبتی می تواند باشد که با ابزارهای مختلفی از جمله پادرمیانی منصفانه بزرگترهای فامیل،سوءتفاهم های زندگی حل شود و زوجین با همان علاقه روزهای اول به زندگیشان برگردند و از آسیبهای بعدی در امان بمانند. در غیر اینصورت به نظر می رسد این نوع طلاق بهتر باشد چرا که منزلت طرفین حفظ شده و دوستانه تعهداتشان را تحویل خواهند داد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
3
27
طلاق آخرین راه است ولی متاسفانه داره تبدیل میشه به اولین راه! خصوصا بعضیآ.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
1
31
همانطور كه با زور شمشير مردم را نميتوان به بهشت برد. با بند و بست، نميتوان از خانواده محافظت كرد.
پرده كشي‌هاي بي‌مورد، پرده دري مي‌آفريند. 12شرط ضمن عقد را در نظر بگيريد. كدام زن توانسته از يكي از آنها استفاده كند. بنابر اين موانعي كه در قانون و روشها ايجاد كرده‌اند موثر و قابل اجرا نبوده و منجر به طلاق عاطفي شده (زندگي زير يك سقف اما ...).
پس طلاق توافقي بهترين راه حل است.
مجتبی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
92
9
یعنی چی؟
طلاق توافقی؟
مسخره ترین نوع فکر همین هستش که آدم به این موضوع حتی فکر کنه
انقدر باید بزرگ باشیم و ایرانی باشیم که اصلا به این موضوع حتی فکر هم نکنیم چه برسه به اینکه بخوایم نظر سنجی بزاریم که خوبه یا نه
این نوع طلاق تو این چند وقته مد شده مگر نه تو ذات یک آدم این نیست که شما تا یه چیزی میشه با هم توافق کنید که توافقی جدا بشیم ، تو خانواده ای ه چنین موضوعی مطرح میشه حتما هیچ عشق و علاقه ای از دو طرف نبوده و فقط هوس بوده که این خانواده شکل گرفته مگرنه اگر عشق و علاقه حتی از طرف یکی باشه اون زندگی حفظ میشه..
به این نتیجه میرسیم که از وقتی ازدواج های هوسانه زیاد شده این نوع طلاق هم مرسوم شده تو ایران
امیدوارم ما هم مثل بزرگان این خاک با یک نفر تا آخر عمر باشیم و عشق بورزیم
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
لابد اگر یک طرف در هنگام طلاق ، دیگری رو دق بده و اذیت کنه نشون میده به طرف مقابلش عشق می ورزد ؟! عجـــــب !
یا مثلا اگر تا اخر با طلاق عاطفی زندگی کنه از ترس مهریه یا وابستگی اجتماعی این هم نوعی عشق را می رسونه ؟!
هلیا
| Germany |
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
آره دیگه زندگی جهنمی رو تحمل کنن یعنی بهم عشق میورزن مگــر نه؟؟؟!
امیرعلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
هوس؟ مد شده؟ یک عمر با عشق و علاقه (به زور) زندگی کنند؟؟؟
دوست عزیز چی داری میگی؟ این که دو نفر نمی تونن زندگی کنن و با آرامش و منطق از هم جدا بشن نشان دهندۀ رشد فکری و فرهنگی اون افراد و جامعست. حالا شما داری میگی به زور با هم زندگی کنند و کل عمر خوشون رو به تباهی بکشونند؟؟؟؟ تازه این طرز تفکر رو مسخره هم می دونی. دعوتت می کنم به شناخت بیشتر از افراد و مشکلات جامعه.
ahmad
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
تو هم یه چیزی میگی ها. یارو معتاد و مفنگی و بیکاره بعد با عشق و علاقه تا آخر عمر با هم زندگی کنن؟؟؟؟
مجتبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
بابا شمام کلا نفهمیدید من چی کارم میگم
اول کامل درک کنید بعد قضاوت کنید
نقی
| Japan |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
بیدار شو عمو!!یک سوم ازدواجها به جدایی ما انجامد فعلا
م.ا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
فكر مي كنم منظور ايشون اينه كه ازدواج ها رو بايد با آگاهي بيشتري انجام داد كه وقتي اينطوري باشه اصولا درصد طلاق در جامعه كم ميشه و ديگه نيازي به اين گونه مسايل نيست. درهرصورت توافق در امور هميشه راه گشا بوده، حتي در اين مورد كه گرچه نكوهش شده است ولي باعث ميشه دو انسان رو از زجر كشيدن اجباري كنار هم نجات بده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
2
61
قرآن میگه عاشروهن بمعروف او سرحوهن باحسان: با خوبی زندگی کنید یا با نیکی جدا شوید پس اگر طلاق لازم شد باید توافقی و اخلاقی باشد بدون دعوا و جنگ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
85
5
طلاق توافقی یکی از رهاوردهای غرب است که متاسفانه ما نیز در دام آن افتاده ایم. این یک راه و روش برای از بین بردن خانواده های ایرانی است.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
بله اینجا در غرب نشسته اند و برای خانواده های ایرانی نقشه می کشند ! بد بد بد !
با استدلال شما باید نتیجه گیری کنیم که طلاق در شیوه شرقی با جار و جنجال و بزن و بکش دو طرف همراه هست ؟! واقعا که
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
یعنی فرهنگ ایرانی طلاق با زور و دادگاه هست که مانع از بین رفتن خانواده های ایرانی می شه؟
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
خانواده ایرانی یعنی چی یعنی نسل مادران و مادربزرگان ما زنهای بیچاره ای که تا آخر عمر اسیر زندگیهای پر از رنج باشند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
2
39
طلاق قشنگ نیست ولی گاهی ادامه بعضی از زندگیها فاجعه بار است و بنظرم طلاق توافقی بسیار پسندیده تر است چرا یاد گرفتیم که همیشه باید با زور و دعوا کارها را پیش برد من هم با نظر یکی از دوستان موافقم که قوانین ازدواج در ایران زندگی و یا حتی طلاق را برای همه سخت تر می کند بنظرم هر دو نفر باید از حقوق یکسان رخوردار باشند در همه زمینه ها متاسفانه اینجا همه چیز به ضرر خانمهاست حق طلاق و حضانت بچه و ... خیلی چیزهای دیگر به نفع اقایون است که خوب خیلی مشکلات بوجود اورده است و از طرفی مهریه که بنظرم اصلا قشنگ نیست و یه جورایی توهین است اگر هر دو نفر نفر از حقوق یکسان برخوردار باشند هیچکدام این مشکلات پیش نمی اید باید وقتی دو نفر وارد یک زندگی مشترک شدند همه چیز مساوی باشد هم از نظر مالی و هم بقیه موارد ، و اینکه ما همه انسان هستیم و برتری ما نسبت به حیوانات شغور و عقل و همینطور زبان گفتگو است چرا تا زمانی که می شه با ارامش مسائل را حل کرد باید به دعوا و بگیر ببند رو اورد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
منم موافقم. همه حقوقها بايد يكسان باشد
کامیاررر
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
0
22
بهتر است، چون ممکن است بعداً بی دردسر باز گردند. ضمن اینکه قوانین بسیار پیچیده ای راجع به طلاق داریم
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
0
19
سلام
بارها پیش اومده که اصرار یکی از دوطرف بر ادامه زندگی مشترک در حالی که در آن زندگی هیچگونه نقطه اشتراک دلگرم کننده ای وجود نداره باعپ فجایعی ازقبیل خیانت و یا حتی قتل طرف مقابل برای تحمل و یا رهایی از شرایط موجود شده،بنظر من قبول
ادامه زندگی در صورت علاقه متقابل و
تفاهم تنها به لذت از زندگی مشترک ختم میشه و در غیر اینصورت چه خوبه که بدون در نظر گرفتن هر گونه قید و بندی و البته با توافق طرفین به ادامه زندگی بدون طرف فعلی اقدام کنند دو چیز یادمون نره اول اینکه ما فقط و فقط یکبار زندگی میکنیم و دوم اینکه جلوی ضرر رو هر وقت بگیری منفعته.
با تشکر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
0
19
به نظر بنده با توجه به عدم امکان طلاق توسط خانم ها، می تواند (البته اگر مرد منطقی باشد) یکی از ابزار مفید برای جدایی بدون آزار و اذیت طرفین باشد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
79
12
طلاق باید دست مرد باشه و زن نباید بتونه در این باره اعمال نظر کنه. در طلاق توافقی هم بخشی از تصمیم به زن واگذار شده که به نظر من عاقلانه نیست چون هر چی باشه مرد رئیس خانواده است . زنان خیلی احساسی برخورد می کنند و ممکن است خانواده را به فروپاشی برسانند. البته خانمها ناراحت نشوند ولی قبول کنید که مرد مرد است و زن زن.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
فقط یک لحظه خودت را جای زنی قرار بده که روز تا شب قراره با یک مرد که اصلا برایش مورد قبول نیست ، زندگی کنه !
تعریف شما از همسر ، خودخواهانه است .
همسر دوست انسان هست . شما دوست دارید دوستتان شما را بزور در شرایط غیرقابل تحمل بگذارد ؟ فقط کمی فکر کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
منظور شما اینه که زن فهم وشعور لازم برای تشخیص شرایط جداشدن نداره و مرد داره؟ فکر میکنم شما یه قرن دیر دنیا اومدید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
بدبخت اون بیچاره ایه که قراره زن تو بشه. از همینجا براش طلب صبر و آمرزش میکنم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
حالت خوبه ؟!!!!
الان سال 1393 هجري شمسي . اتم کشف شده .پني سيلين کشف شده. انسان رفت روي ماه قدم زد . کتاب چاپ شده . 2 تا جنگ جهاني بزرگ با کلي فاجعه اتفاق افتاده. تکنولوژي در حال پيشرفته ... از توي غار بيا بيرون . دوران عصر حجر تموم شده. باور کن
نقی
| Japan |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
یه سوال:تو از قدیم نیومدی؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
آیا کسی به صحت این مطلب شک دارد که تصمیم گیری خانمها مبنای احساسی دارد که اتفاقا بسیار ارزش مند و در جای خود بی مانند است؛ شک دارند؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
کلا ما مردم جو گیری هستیم. با یک غوره سردی می کنیم. با یک مویز گرمی. منظورم دوستانی است که در مورد این نظر، روشنفکرانه!!؟؟ به مسخره کردن مشغول شده اند،
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
چطور موقعي كه زندگي شروع مي شه زن عقل داره كه بگه "بله" ولي موقع طلاق عقل نداره بگه " نه"؟؟؟ اين حرف واقعا غير منطقي و يك جانبه است ...
بابککککککک
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
2
22
راستش موضوع اصلی که هست اینه که ادم ها اصلا با هم جفت نمیشن.اگر واقعا بدور از هر مسئله دست و پا گیری جامعه شکل می گرفت مطمئنا بیش از 10 درصد ازدواج پایدار وجود نداشت.هر جامعه ای بر اساس اجبار و مسئولیت شکل میگیره.روی همین حساب بنده اساسا فکر میکنم اگر پای اجبار و مسئولیت فرزند وسط نبود هیچ ازدواجی بیش از چند سال دوام نمی اورد.طلاق توافقی هم فقط به همین دلیل کاربرد داره که پای قانون وسطه و به نظرم قانون بی جهت اینقدر انسان و جامعه رو با بارهای خارج از توان افراد گرفتار کرده. مسوولیت رو خود افراد باید بین خودش توافق کنند و انحلال اون هم خودشون.قانون این وسط فقط در حال اتیش بیاری معرکه است.ازدواج و طلاق و بحران بین این دو پتانسیل عظیم روانی و اجتماعی جامعه رو اسیر کرده
mahdi
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
12
22
بدترين شيوه و ظلم بزرگ در حق خانم هاست. متاسفانه بجاي احقاق حق مظلوم كه معمولا خانم ها هستند با( روش به تب گرفتن و به مرگ راضي گردن ) زن را مجبور مي كنيم از تمام حقوق خودش بگذرد و اجازه دهيم مرد لوده هوسباز يا معتاد يك خانواده ديگر را بدبخت كند...
پاسخ ها
farhad
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
برادر من چطور مهریه های سنگین، نفقه ماهی 500 هزار تومن، اجرت المثل، حق خانوم های مظلومه! که بشه ابزار فشار روی مرد!! ولی یه حق طلاق که برای مرد هست میشه ابزاری برای هوسبازی و ظلم به خانوما؟؟؟؟
خب اون خانومی که انقدر داره عذاب میکشه از بودن با یه مرد، از این موارد که حقشه بگذره مرد هم از حق طلاقش بگذره و راحت از هم جدا بشن!!!
نکنه به نظر شما هم زن باید راحت بتونه مهریه و ... رو بگیره هم هر وقت حال کرد راحت بره طلاقشو بگیره این کار هم بشه براش کاسبی؟؟؟
ناشناس
| Germany |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
آقا فرهاد کسی نگفت هم حق طلاق بدین به خانوما هم مهریه. اما قبول کینین که بیشتر طلاقهای توافقی تو جامعه ما با این بوده که زن گفته مهرم حلال جونم آزاد. یعنی به مرحله ای رسوندنش که بیخیال حاصل کل زندگیش بشه تا نجات پیدا کنه
مصلحتی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
0
20
به نظر من دوستان لب مطلب رو ادا کردند
درهرموضوعی توافق بهتر از جنگ اعصاب هست
و در این موضوع هم اگر آخرین راه حل باشد نوع توافقیش بهتره
موید باشید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
24
1
مخالف اندر مخالف
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
2
54
جماعت مجردین
نظرتون چیه برای اینکه طلاق نگیریم ازدواج نکنیم؟
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
0
10
اگر کلا سوال اینه که طلاق اگر قراره باشه توافقی باشه بهتره یانه خوب فکر می کنم جواب منطقی هر آدم عاقلی اینه که قطعا توافقی که تو اون به هیچ کدام از طرفین ظلم نشه بهترین راه حله
راستش را بخواهید نمی فهمم با این سوال به دنبال چه هستید!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
0
13
طلاق اگه از نوع توافقي باشه از انواع ديگرش بهتره . ولي يه بحث ديگه اينه كه آستانه تحمل جوانها خيلي پايين اومده و طلاق توافقي انگار مد شده ! به نظر من بايد سعي كنند آگاهي جوانها را بالاتر ببرند از طريق سواد زندگي كه در مقالات ديگر بهش اشاره كرديد . ما نه درك درستي نسبت به زندگي و نه نسبت به طلاق داريم . من زوجي رو ميشناسم كه بعد از بيست سال از هم توافقي جدا شدند ولي الان زن پشمونه . طلاق بايد آخرين راه باشه. بايد آموزشهايي هم در زمينه طلاق توافقي باشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
3
13
به نظر من خیلی خوبه ولی متاسفانه بار سنگین مهریه باعث می شود که در ایران به صورت منطقی اجرا نشود و طرف طلبکار (زن)سعی کند قواعد بازی را بهم بزند این هم از معایب مهریه است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
0
10
در اصل نباید کاری انجام شود و ازدواج غیر منطقی صورت بگیرد که به طلاق منجر شود. ولی اگر کار به جایی کشید که باید به طلاق منجر شود، بهترین گزینه طلاق توافقی است
کریم کاشفی ملکی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
1
10
دوستان به نظر من عالی است . چون به زور نمیشه که زندگی کرد میشه فقط تحمل کرد. کاش برای ازدواج هم کنکور بر گزار میشد و برای بچه دار شدن هم کنکور دو مرحله ای .تا هرکس لیاقت داره ازدواج کنه .و هرکس با لیاقتر باشه بچه دار بشه. نه اینکه چون همه ازدواج میکنند من هم ازدواج کنم ..دلنوازانم. ریم کاشفی ملکی از ملکان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
0
11
اگر حق طلاق برای هردو طرف وجود داشته باشه دیگه طلاق توافقی به این صورت عجیب به نظر نخواهد اومد
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
1
2
با سلام بهتر بود به جای این سوال - سوالی با عنوان چرا طلاق این قدر افزایش یافته است را مطرح می کردید و از کار بران می خواستید نظرات شان را بدهند . طلاق اخرین را ه است چه توافقی چه غیر آن کسانی که با هم سازگار نیستند اکر در کنار هم باشند هم از طلاق و جدایی بد تر است. باید دلایل اینکه نمی توانند با هم هماهنگ و سازگار باشند بررسی شود و راهکاری برای زندگی بهتر به آنان ارائه کرد تا بتوانند در کنار هم زندگی کنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
0
6
من با این قضیه موافق هستم وانجام دادم ویکباب منزل با تمام وسایل به اودادم واز زندگی کردن با او آزاد شدم بشرط اینکه هردو موافق باشند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
0
17
طلاق تواافقی از الزامات زندگی این دوران است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
0
20
كاملا موافق طلاق توافقي ام
بجاي كشمكش و جنگ اعصاب و توهين و تهمت در حضور بچه ها و رفت وآمد زياد در دادگاهها كه نهايتا هم به طلاق توافقي منجر ميشه بهترين راهكاره و با گذشت بخاطر آينده بچه ها كه در محيطي بدون حس عاطفي بزرگ نشن توافقي بهتر است.
بهنام
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
1
6
طلاق توافقی برای خلاص شدن راحت از مشکلات در زندگی خوبه ولی در این حالت بیشتر مواقع طرفین زحمتی برای تغییر خودشان و همچنین پیدا کردن راه حل برای حل شدن مشکلات انجام نمیدن، و این باعث فرو پاشی زندگی خیلی از افراد به خاطر مشکلات پیش پا افتاده میشه .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
16
1
با سلام به نظر من اونهای که توافقی جدا میشن در اینده پشیمان خواهند شد من خودم از همین دسته هستم.
راه برگشت هم نیست چون خجالت و ...... راهی برای برگشت نیست
پاسخ ها
ahmad
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
نه آقاجان راه برگشت هستش خوبم هستش. کسی که با عشق و علاقه ازدواج کنه اگر به خاطر یه اشتباه هم طلاق بگیره باز اون عشق و علاقش باعث میشه دوباره برگرده. فقط شما فکر میکنم بعد از اینکه جدا شدی و با یکی دیگه ای بودی فهمیدی اون اولی خیلی بهتر بود!!
ناشناس
| Germany |
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
شما اصلا موضوع بحث رو متوجه نشدید !
شما ترجیح میدادید با منازعه و جدل از همسرتون جدا بشید ؟! به نظرتون حفظ آرامش و توافق برای جدایی بهتر از نوع مرسومش نیست ؟
farhad
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
0
14
به نظرم بهترین نوع طلاقه، اصلن به نظرم همون ابتدای زندگی طرفین کلیه حق و حقوقشون رو ببخشن و تا روزی که واقعن از کنار هم موندن رضایت دارند زندگی کنند...
مثلن زن مهریه سنگین نداشته باشه و از اول هم ادعای مالی دیگه نداشته باشه مرد هم همون اول بحث حق طلاق رو برای طرفین قائل باشه ؛ از اول هم راجع به حضانت فرزند احتمالی و سایر موارد هم توافق کنند...
چون اگه قرار باشه این مسائل بشه ابزار فشار روی هم دیگه نه تنها هیچ تضمین برای بقای زندگی نیست، بلکه ممکن بشه ابزاری برای آسیب روحی و روانی به هم دیگه زدن...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
احسنت احسنت. همین درسته
امین
Spain
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
18
4
با سلام. به نظر من طلاق خوب نیست حتی توافقیش!
زن و شوهر باید برا حفظ زندگیشون هر کاری بکنن.
شهیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
0
6
طلاق توافقی در جامعه ما نگرانی هایی را برای زنان دارد چون ادامه زندگی به دلایل اکثرا مادی برایشان امکان پذیر نیست واگر جامعه مشکلات بعد جدایی زنان را حل کند طلاق توافق بهترین گزینه است نسبت به طلاق عاطفی.
دیدی گفتم
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
7
1
متاسفانه وجود روابط قبل از ازدواج و از بین رفت قبح بسیاری از کارا باعث شده جوانان مثل سابق پایبند به زندگی نباشند و علت بسیاری از ازدواج ها از عشق و علاقه به مصلحت اندیشی و پول و مادیات تغییر کنه.
طبیعی هست تو این شرایطی وقتی یکی از این مصلحت ها از بین بره ، دلیلی بر ادامه وجود نداره و طلاق توافقی بهترین شیوه است.
چون نه زن می خواسته و نه مرد که این ازدواج صورت بگیره و فقط مصلحت بوده.
کلام آخر اینه که بایست در جامعه فرصت برخورد اصولی بین زن و مرد و احیای ارزش های انشانی باشه تا انتخاب ها پایه محکمی داشته باشه
از ارومیه
Germany
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
0
15
من تجربه هر دوطلاق را دارم . هم توافقی و غیر توافقی. زمانی که هر دوطرف تصمیم به جدایی میگیرند ، بهترین راه همان طلاق توافقی می باشد که نه زندان در میان است و نه بد و بیرا گفتن به همدیگر . در طلاق توافقی هر دو طرف راضی میشود ، آنچنان خرج نمیکنند ، حرمت بین خودشان بدون لطمه دیدن باقی می ماند که برای آینده ارتباطشان در خصوص فرزندان مهمم می باشد . وقت دادگاه گرفته نمیشود . ب نظر بنده 99 % به نفع کشور و خود زوجین می بشد .
وکیل دادگستری
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
0
10
سلام. ایده آلش اینه که دو طرف اینقدر با چشم باز انتخاب کنن که کار به طلاق نکشه. خیلی ها انگار میخوان یه گوشی موبایل بخرن ازدواج می کنن فردا صبح دادخواست میدن. این فرهنگ غلط و بدیه. اما در واقعیت وقتی به هر دلیل طرفین واقعا (نه از روی لج بازی و...) نمی تونن ادامه بدن پس چاره ای جز طلاق نیست(وگرنه خدا با نفرتی که از طلاق داره حرامش میکرد). و در طلاق قطعا سایر طلاق ها خوب نیست و توافقی خوبه. چرا باید وقتی تکلیف دو نفر بینشون تموم شدست با دعوا و چاقو کشی و فریاد کار تموم بشه و اگر بچه ا ی هم هست اینجوری آیندشم نابوده چون والدین تا ابد با هم دشمن و کینه ای هستن. بهتر وقتی واقعا همه چی تمومه عین دو فرد بالغ توافق بر جدایی کنن.
به امید اینکه جامعه فرهنگ ازدواجش هم به بلوغ برسه تا هم طلاق کم بشه و هم فرزندان بهتری تربیت بشن در سایه آرامش خانه و هم نهایتش اگر مشکلی هم بود با توافق جدایی حاصل بشه نه با آبروریزی.
نقاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
0
5
به نظر می رسد قبل از اینکه ازدواجی صورت بگیرد طرفین باید اصل مهم هم کف بودن را رعایت کنند چرا که اگر این اصل رعایت نشود کار به طلاق می کشد و در این صورت است که بهترین راه طلاق توافقی می باشد که طرفین اگر واقعا بینی و بین الله با هم سازش ندارند بهتر است همدیگر را عذاب ندهند و با سلام و صلواه از هم جداشوند .
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
4
14
همه از طلاق و آمار رو به رشد آن ناراضي هستند ولي اين امر درگذر از جامعه سنتي به جامعه پيشرفته اجتناب ناپذير است چرا كه جامعه سنتي ايران حق و حقوقي براي زنان قائل نبوده و تحمل كردن به جاي زندگي كردن فرهنگ عامه بوده و هست (همان چادر سفيد و كفن سفيد)حالا زن ايراني متوجه حق و حقوق خود شده و آن را طلب كار است . مشكل از اينجا شروع مي شود كه مردان جامعه حق و حقوق زنان را قبول ندارند واين دليل اصلي رشد آمار طلاق در ايران مي تواند باشد.در اين بين طلاق توافقي بيشتر لجبازي طرفين براي اثبات حق خودمي باشد.
پاسخ ها
farhad
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
مرد مومن معلومه پات به دادگاه باز نشده که انقدر راحت صحبت میکنی! در حال حاضر اگر هم اجحافی از لحاظ حقوقی بشه بیشتر در حق مردهاست! نمونش مهریه رو اگر مرد نده سریعن میتونه یا باشناسایی اموال بگیره حقشو یا طرفشو زندانی کنه! ولی مثلن رای عدم تمکین چه خاص چه عامش! یه رای اعلامیه و هیچ ضمانت اجرایی نداره! یعنی زن میتونه بپیچه و در خانه همسرش حضور نداشته باشه.. و کلن از این دست مثال ها زیاده..
کلن مشکل ما اینه که تکلیفمون با خودمون مشخص نیست، یا کلن باید پایبند به شیوه و حقوق اسلامی باشیم یا کلن یه شیوه طبق فرهنگ امروزمون از نو تعریف کنیم!
مثلن مرد موقع بحث حق طلاق میاد خیلی سفت میگه اسلام این حق رو به من داده، ولی موقع مهریه دادن نمیگه که همون اسلام گفت مهریه زنتو بده و ... و بالعکسش.. کلن شدیم مومن بعضی از قسمت ها و کافر به بعضی از قسمت های دیگه همون موضوع تو اسلام! بر اساس منفعت شخصی..
مهران
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
18
1
سلام .من و خانومم سر لج و لج بازي توافقي از هم جدا شديم و حرمتياي خانوادمونو از بين برديم.الانم همديگرو دوس داريم.ولي افسوس.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
ایراد کار که طلاق توافقی نیست ! ایراد لج و لجبازی شماست !!
شما و همسرتون بهتر بود دلایل منطقی برای جدایی داشتید .
مثلا اگه با جنگ و جدل از هم جدا می شدید الان افسوس نمی خوردید ؟
حتی اینجا هم احساسی برخورد می کنید و اشکال کارتون رو نمی دونید
اكبر
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
0
8
چه نظري بدم من آخه وقتي الان يكساله هرچي مي‌نويسم توي عصر ايران بالا نمياد!!؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
0
10
طلاق توافقی پایان رابطه دو انسان متمدن -دو نفر بصورت محترمانه راهشان را عوض کنند .نه دادگاه و دادگاه کشی و توهین و ....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
1
2
به نظر من توافق بايد در راستاي حمايت از زندگي مشترك باشه نه توافق براي پايان.
رحمانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
2
18
اگه مهریه و ترس از آبرو نبود تا الان صد باره همسرم را طلاق میدادم
علش
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
0
6
تنها دلیل طلاق، ازدواجه! اگه ازدواج نباشه طلاقم نیست.
ولی طلاق توافقی خوبه چون خیلی از زوج ها هیچ علاقه ای به هم ندارن فقط به خاطر بعضی مسایل کنار هم هستند و دارن زجر میکشن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
0
27
من خانمی هستم که در دوران دانشجویی ازدواج کردم همون موقع هم سطح تحصیلاتم بالاتر بود اما گفتم طرف من خانواده خوبی داره ومن هم این مسائل برام مهم نیست و ازدواج کردیم.زندگی که پیش رفت ومن شاغل شدم مشکلات ما شروع شد دائم با من مخالفت میکرد تحقیر می کرد وسر ناسازگاری گذاشته بود وحرفش این بود که تو باید مثل یک خانم خانه دار باشی و...
کم کم برای اینکه پیش بچه هادرگیری پیش نیاد من کوتاه می امدم واز نظر عاطفی ازش دور شدم و روابط سرد شدالان بعد از 19سال زندگی و2 بچه به این نتیجه رسیدم که باید توافق کنم از حق وحقوقم بگذرم مهرم رو ببخشم وجدا بشم چون طرف من کسی نیست که مهریه بده .بهرحال من با این نوع طلاق موافقم چون راهی جز این نیست
همیشه با خودم میگفتم چطور میشه دو نفر بعد 20 سال زندگی ازهم جدا میشن الان میفهمم که جدایی واقعی دو نفر خیلی زودتر اتفاق می افته که همون طلاق عاطفیه....
مژگان
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
0
14
قوانين ازدواج و طلاق نياز به اصلاح و بازنگري داره و بايد حقوق مردو زن به تساوي حداقل در اين دو مورد لحاظ بشود.
پاسخ ها
farhad
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
به نظر من بیشتر از اصلاح قوانین داشته باشه، نیاز به اصلاح فرهنگ و رویکرد خود جوانان و کسایی داره که می خواهند ازدواج کنند.. همین طور که در طلاق توافقی خیلی راحت طرفین به تفاهم می رسند راجع به موارد، در ابتدای زندگی و پیش از خطبه عقد باید راجع به تمام این موارد مشکل ساز با هم به تفاهم برسند... معمولن کاری که رویکرد و فرهنگ یه جامعه میتونه بکنه قوانین نمیتونه به اون خوبی انجامش بده...
در صورت این صحبت های شفاف پیش از ازدواج دیگر نه خانومی همچون خانوم ناشناسی که در پایین اشاره کرده اند گیر مردی سادیسمی می افتد و نه مردی گیر خانومی که بساز نیست و فقط دنبال مادیات...
البته در آخر هم بگم کاملن موافق اصلاح قوانین هستم ولی مهم تر از اون رو اصلاح فرهنگ خودمان می دانم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
5
16
چه كار بايد كرد وقتي مردِ طرفِ مقابلِت بويي از انسانيت و شعور و معرفت و... نبرده و يك نفهمِ به تمام معناست،
ولي: پولدار است!؟
يك مرد ساديسمي كه از زجر كشيدن و آزارِ‌ همسرش لذت مي‌برد و بابت آن پول خرج مي‌كند،
و در هر دادگاهي هم مي‌روم در آخر هيچ نتيجه‌اي نمي‌گيرم!
مي‌دانيد چرا؟
چون:
او پول دارد و خرج مي‌كند!
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
روزی که به خاطر پولش قبول کردی باید می فهمیدی
کاکا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
2
6
توافق !!!!!
مطمئن باشین زوجی که در موردی با هم توافق داشته باشند یعنی همدیگرو میفهمند و درک میکنند. و اگر واقعا سطح فهمشون از هم تا حدیه میدونن که فلانی از ادامه ی این مسیر ناراحته یعنی یه طرف قضیه که خودشونم مقصرند باعث میشه این فهم یا تفاهم مانع جدایی شون بشه...
مطمئن باشید اگرم توافقی باشه مطمئنا فقط در نقطه ی طلاق نیست پس جای امیدواری برای ادامه ی زندگی بهتر و بالا بردن سایر استانداردهای زندگی هم خواهد بود مگر اینکه هر دو به این اتفاق نظر برسند که مسیر رو اشتباه اومدن و شناختشون از همدیگه درست نبوده طرف مقابل اونی نبوده که اونیکی خیال میکرده که اینجا هم مطمئنا یکی نقش بازی کرده و صادق نبوده اینجا دیگه ارجحیت به شعور حاصل شده است باید توافقی از هم فاصله بگیردند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
جالب بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
0
5
توافقي خيلي هم خوبه إز دعوا كه بهتره
ناشناس
Germany
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
0
3
بنظر من ادامه یک زندگی زمانی مناسبه که طرفین در زندگی مشترک یا خوشحال باشند یا راضی .... اگر هر دو مورد با هم باشد که چه بهتر...
وقتی یک زوج در زندگیشون نه خوشحالن و نه راضی ادامه ندادن آن به صلاحه....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
0
1
این مسئله مهمی نیست کاملا شخصی است و جای هیچ نکرانی نیست.
فرید
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
0
1
به نظرم خیلی خوبه.
حتی تعمیم بدیم به طلاق یک طرفه. اگر تو زندگی ادما خیلی احساس امنیت کنن احتمالا هر کاری که دوست داشتن میکنن. به هوای این که طرف مقابل چاره ای نداره. فعلا مونده با من. و خواهد موند.
یه همچین اطمینانی نباید حاصل بشه.
ناشناس
Kazakhstan
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
1
24
من در دروان دانشجویی ازدواج کردم و پس از 5 سال متوجه شدم با همسرم مشکل نداریم اما حرفی هم برای زدن به هم نداریم. هر دو از صبح تا شب سعی داریم در محل کار خودمان بمانیم تا کمتر مجبور به تحمل هم باشیم. علت اصلی این مساله هم برای من این است که من از نفس ازدواج خسته و دلزده ام و البته تنها امید به بودنم پسرم هست . ما با ظاهر سازی سعی داریم پسرم متوجه مشکلات ما نشود. شب هر دو در خانه ایم من سرم در تبلتت و کتاب است و او در تلوزیون. از ادواج متنفر شده ام و حتی برای او یک دستخط امضا شده داده ام که می تواند ازدواج مجدد کند. در سال 85 یکبار دست به خودکشی زدم و مدتی بستری شدم اما بالاخره خودم را از افسردگی شدید نجات داده و هم اکنون دکتری را تمام کرده و هیات علمی کی از دانشگاهها هستم. اگرچه به خودکشی فکر نمی کنم اما سر در لاک خودم زندگی می کنم و منتظرم که پسرم 18 ساله بشه و توافقی از همسرم جدابشم. فکر میکنم نباید هیچ کس را مجبور کرد که تا ابد الدهر در شرایط نا مطلوب روحی بماند همانطور که شرایط نامطلوب جسمی بد هست. باید شرایط روحی هم در نظر گرفت. بله طلاق توافقی راه حل خوبی است و نباید همیشه به طلاق به عنوان آسیب نگاه کرد بلکه طلاق می تواند شروع یک تغییر باشد
پاسخ ها
الهام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
بابا چرا خوب طلاق نمیگیری والا در حق خودت و زنت و بچه ات ظلم میکنی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
0
5
علیرغم اینکه با اصل طلاق مخالفم، اما در نهایت و در صورت عدم سازگاری قطعی، با این رویه موافقم. چون طلاق توافقی باعث میشود که طرفین با کمترین تنش و خسران از هم جدا شوند. از سویی دیگر، این توافق نشان دهنده احتمال توافقهایی است که میتوانست در طول زندگی مشترک صورت بگیرد تا کار به این مرحله نکشد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
0
12
من به اين دليل كه مردي كه همسرم است يك روانيِ (پولدار) است و من‌رو به عناوين مختلف تحت آزاد و اذيت قرار مي‌ دهد با 10ها زن و دختر ديگه در داخل كشور و خارج كشور در ارتباط هست و حتي عكسها و فيلمهايش هم در اختيار دادگاه گذاشته ام،
سالهاست كه مي‌ خواهم از او جدا بشم چندين بار شكايت‌هاي مختلف هم انجام داده‌ام ولي به دليل ظاهر موجه و قدرت بيان و تظاهر به خوب بودن و ... از هيچ دادگاهي نتوانستم نتيجه بگيرم.
از او متنفرم و اگر ميتوانستم خودم و او را با هم ميكشتم
شما بگوييد من الان براي طلاق گرفتن بايد چكار كنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
آیدین جان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
سلام
توصیه می کنم اگه واقعن نمی تونین همسر ودادگاه رومتقاعد کنین که طلاقتونو بده، بجای تحمل فشار روانی ناشی از این همه رفتنو اومدن های بی حاصل به دادگاه و وکیل و این حرفا یه مدتی رو رو ذهن و احساسات خودتون کار کنین و سعی کنین خودتونو متقاعد کنین که انگار طلاق گرفتین و دیگه با همسرتون نیستین
یه جورایی طلاق عاطفی رو برا خودتون طراحی کنین حداقل مزیتش اینه که مشکلات اقتصادی و مسکن بعد طلاق واقعی رونخواهین داشت. فشار های ناشی از نگاه مردم به عنوان یه خانوم بیمه و دست دوم رو نخواهین داشت.
امیر معظمی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
7
5
بااحترام به نظر دوستان بنظر من طلاق توافقی فقط باید قبل از ولادت کودک مجوز داشته باشه و زمانی که خانواده دارای بچه بود دادگاه از طریق مشاوره حتی الامکان سعی در سازش نموده و از طلاق توافقی جلوگیری کنه . چون در طلاق بیشترین آسیب رو کودکان میخورند و جا داره تا سیستم قضایی بعنوان طرفدار حقوق این کودکان معصوم از طلاق توافق چلوگیری کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
بسیار به جا و عالی بود نظرتون. همه مسایل تا قبل از تولد بچه قابل بحثه . بعد از تولد بچه باید به این فکر کرد که بچه یعنی یک دنیا و یک زندگی دیگر
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
در پاسخ به دوست عزیزی که این نظر رو داره یک سوال دارم و اون اینه که کودکی که والدینش نمیونن با هم زندگی کنن و طلاق منطقی میگیرن صدمه کمتر میخوره یا کودکی که با این شرایط هروز درگیر دعوا و در موارد بدتر خیانت والدین و حتی قتل یکی از اونها به دست دیگری برای راحت شدن از شرایطه موجوده؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
چی میگی عمو بچه اسیب میبینه
من الان 20 سالمه پدر و مادرم که الان 50 سالشونه! سر مسائل 20-30 سال پیش که مادربزرگ! و عمه های... دراوردن مثل خروس جنگی میمونن اعصاب برای ما نذاشتن
خواهشا شرایط خودتون و اینده جامعه رو ببینید بعد برای بچه دار شدن تصمیم بگیرید
ساراي
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
0
5
طلاق كلا چيز خوبي نيست، و هيچ كس ازدواج نميكنه كه طلاق بگيره. اما طلاق گاهي راه حله، و طلاق توافقي بهترين گزينه اين راه حل....
اگر آدمهايي هستند كه با اولين دعوا طلاق توافقي ميگيرند، به احتمال زياد هونهايي بودند كه با يك نظر عاشق شدند. بنابراين خطاي اين آدمها رو در استفاده از اين راه حل، نبايد به حساب ايراد اين راه حل گذاشت....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
0
6
درهرامري اختيار باشد بهتر است .
چندنفر (زن يا مرد ) به جهت اينكه يكي طلاق مي خواسته ومرد موافق نبوده قرباني يا با مشكلات عديده اي مواجه شده اند !
همانگونه كه درازدواج رضايت طرفين شرط است .اصولا درطلاق نيز بايد حاكم باشد.
درآشنايان سراغ دارم كه بدون هيجگونه دعوا ودرگيري اين موضوع اتفاق افتاد وهركس به راهي رفت كه مي خواست .ضمنا اين موضوع امنيت رواني خانواده وجامعه را كمتر آزار مي دهد.
بايد پذيرفت زن براي مرد به صورت سفارشي متولد تربيت وآموزش نديده است به هرحال به جائي ميرسند كه گاها همديگر را نمي توانند تحمل كنند . چه بهتر دراين مواقع باتوافق ازهم جداشوند(ببخشيد اين افراد كه بهم وابسته نبودند تااز هم جداشوند!)
آیدین جان
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
32
5
سلام
خسته نباشن تموم دوستان
لطفن جمع کنین این قرتی بازیا و سوسول بازیا و مدرن و مدنی بازیا روووووو
از قدیم گفتن زن جماعت با لباس سفید عروسی یماد خونه بخت و با سفید کفن باید بره .... برا زن جماعت شوهرش ، مردش صاحب و خدای روی زمینشه. سعی نکنین با این روشنفکر بازیا ذهن جوانان رو مخدوش کنینو به وسوسه شون بندازین که بله اگه تقی به توقی خورد...اگه حوصله دادگاه و دادرسی نداشتن...اگه پا در میونی بزرگترا رو دوست نداشتن می تونن توافقی از هم جدا شن.
خانوم جماعت حتا اگه از زندگی و شوهرش و رضایت نداشته باشه بازم نه به مصلحتشه جدا شه و نه اخلاقن این حق رو داره که مردی رو که یه عمر باهاش سر به بالین گذاشته رها کنه و بره سراغ یه مرد دیگه.تحمل نا ملایمات زندگی . تلخی و سنگنیه فضای خونه بهتر از این بد اخلاقیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
اقای ایدین دوره این مدل حرف زدنها خیلی وقت تمام شده (زن جماعت) این چه طرز حرف زدن اقای محترم؟
اما در اینکه بعد از طلاق برای خانمها مشکلات زیادی در جامعه وجود دارد شکی نیست ولی باید فرهنگ این مسئله هم کم کم بوجود بیاد درسته نباید تا مشکلی پیش امد حرف طلاق پیش بیاد خصوصا اگه بچه ای هم وجود داشته باشه بهتر اینه که ادمها قبل از تصمیم برای ازدواج اول خوب فکر کنند اما قبول کنید که خیلی از زندگیها واقعا وحشتناک و ادامه ان واقعا به صلاح نیست من یه خانمی را میشناختم که همسرش یکبار اب جوش ریخته بود روش چند بار هم با چاقو قصد جانش را کرده بود ولی هربار که دادگاه می رفت موفق نمی شد چون قاضی دادگاه می گفت هنوز که زنده ای از طرفی پدرش هم مثل شما فکر می کرد با لباس سفید رفتی با لباس سفید کفن هم باید از ان خانه بیای بیرون اخه به چه قیمتی بهتر کمی منطقی تر باشیم اینکه بعضی از ازدواجها و طلاق ها واقعا هیچ منطقی پشتش نیست قبول ولی همیشه اینطور نیست
در مورد طلاق عاطفی که هم خیلی از دوستان به ان اشاره کردند معولا بچ ها هم تو این زندگیها شاد نیستند و همیشه یه چیزی ازارشون می ده حتی وقتی بزرگ می شوند هم ان کمبود و ضعف عاطفی همراهشون ولی شاید اگر بچه طلاق هم می شدند شرایط بدتر از این می شد متاسفانه تو جامعه ما اکثر خانمها پشتوانه مالی درستی ندارند و از طرفی جامعه هم به یک زن مطلقه به چشم خوبی نگاه نمی کند نمی دانم مشکل کار ما فقط یکی دو جا نیست
یک وکیل
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
2
2
طلاق توافقی بهترین راهه ولی عملا این مورد فقط در صورتی قابل انجامه که خانم قصد جدایی داشته باشه وگرنه اگر این قصد از سوی آقا باشه و مهریه هم بالا باشه معمولا تا سالها برده خانم خواهد شد و بندرت دیده شده خانمها در این صورت کنار بیان و با صلح جدا بشن. شخصا معتقدم توافقها رو قبل از عقد باید انجام داد نه وقت طلاق!
ناصر
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
0
4
وجود دو ویژگی در زندگی مشترک،یک زندگی شاد و سعادتمند را تضمین می نماید.این دو ویژگی عشق و اطمینان به یکدیگر می باشند.
حتی با وجود یکی از این ویژگی ها هم مثل هواپیمایی که با یک موتور هم می تواند بنشیند،می توان سفینه زندگی را هدایت نمود.
اما اگر هیچیک از این دو موجود نبود،حتی اگر پای بچه هم در میان باشد،مصلحت در جدایی است.بودن دو نفر زیر یک سقف بدون حداقل یکی از این ویژگی ها،جهنمی به وجود می آورد که مرد و زن و بچه ها را به تدریج نابود می نماید.
دکتر ناصر
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
1
7
با توجه به شرایط کنونی جامعه ما، بهتر است از ابتدا مهریه در کار نباشد و دختر ها هم حق طلاق شته باشند. که کار طلاق مانند ازدواج ساده باشد. طلاق توافقی خوب است و دقیقا باید همانند همان مرحله ازدواج بدون دردسر باشد.
نادرخان
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
0
2
به نظر بنده طلاق ، طلاق هست چه توافقي چه غير توافقي ولي
تو توافقي خيلي چيزا مشخصه اينكه بلفرض مثال بچه يه روز با پدر يه روز با مادر باشه و.. .. زندگي هشكي با طلاق خوب نشده يعني بهتر از قبل نشده ولو با ازدواج مجدد اينو تجربه ميگه ... وختي كسي نميتونه رو تعهدي كه امضا كرده عمل كنه بي شك هرچقد راه حل منطقي عاقلانه درست روشن پيشنهاد داده بشه مشكل حل نميشه . بنظرم يكي از بهترين راه كارهاي جلوگيري از طلاق اينه كه طرف روز اول عروسيش يا روزي كه عاشق شدو بياد بياره نه اينكه بشينه فكر كنه اين راهي كه رفتم اشتباست چرا فكر نميكنه شايد من اشتباهي راه رو ميرم بيام اصلاح كنم نه اينكه حذف كنم.با حذف كردن حل نميشه اصلاح كنيم .
سارا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
2
8
من با طلاق توافقی موافقم. کلن وقتی یکی بدرد زندگی نمیخوره باید رهاش کرد.نباید وقت وجوانی و زندگیتون براش هدر بدی.بعد بشینی افسوس بخوری.
عباس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
7
1
دوستان به شکل کلی چه مرو وچه زن گل زیبا وخوشبو رو از لجنزار نگیرید.
پاسخ ها
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
خودت فهمیدی چی نوشتی؟!
الان این چه ربطی به طلاق توافقی داشت؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
0
17
20سال است با رنج وعذاب بخاطر داشتن 2 فرزند داريم همو تحمل ميكنيم ومتاسفانه هيچ خيري از زنده بودنمان نبرديم وفقط دوجسد در يك زندگي هستيم.وهر وقت صحبت از طلاق ميكنم خانمم قبول نميكند .موندم چه كنم فقط از خدا ميخوام كه نباشم همين.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
متاسفانه منم ۱۰ ساله مثل شما دارم زندگی می کنم البته بدون فرزند. ولی خانم حاضر به طلاق نیست
احسان
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
1
20
بنده متاسفانه یا خوشبختانه این موضوع (طلاق توافقی)رو تجربه کردم!جدای از اینکه اصلا چرا این اتفاق(طلاق) برای بنده رخ داد باید بگم که این روش جدایی برای من و طرف مقابلم بسیار مناسب بود و هر دو در نهایت با حفظ آبرو و حرمت این کار رو انجام دادیم!لازمه که بگم خانواده های هر دو طرف هم راحت تر با این موضوع کنار اومدن و در نهایت به نظر من هرچند که این اتفاق اصلا موضوع قشنگی نیست و حتما طبعات روحی و ... داره اما بسیار مناسب تر از درگیری ها و مسایل وحاشیه هایی هست که خیلی ها درگیر آن می شوند و بعضا مشکلات دیگری هم به مشکلات قبلی اضافه می شود.
البته این توافق صرفا نباید در حد کارهای اداری این موضوع باشد و چقدر خوبه که حق و حقوق هر دو طرف مخصوصا خانوم ها حفظ بشود و حرمت ها نگه داشته شود.
اصلاحی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
1
4
به نظر من خیلی هم خوب هست وقتی دو نقر قادر نیستند یکدیگر را تحمل کنند چه اصراری وجود دارد که با هم زندگی کنند و زجر بکشند .
یکی از اهداف خلقت لذت بردن هست پس حیف نیست در گیر دادگاه و ... بشویم.
خیلی از قتل ها و جنایت بخاطر همین طلاق های فرسایشی می باشد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
0
5
به نظر من هم طلاق توافقی بهترین راه حله وقتی نمیشه باهم بود وهمه راهها به بن بست میرسه واسه اینکه هم زن ومرد وهم بچه هاکمترین ضررو ببینن توافق کردن وجداشدن بهترین روشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
3
4
به قول شاعر
لازمه یه وقتا هواخوری
لازمه جدا شدن توافقی
رویا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
0
3
توافق میان دو نفر نشان از عقل و منطق دارد. در نتیجه هر دو می پذیرند که عملی اتفاق بیفتند یا خیر. طلاق توافقی نشان دهنده احترامی است که زن و شوهر برای هم قائل می شوند و در نتیجه می توانند با کمترین استرس زندگی مشترکشان را تبدیل به یک روابط اجتماعی ساده کنند و در صورت داشتن فرزند آنها نیز کمتر آسیب می بینند. به شرطی که این موضوع تبدیل به حربه ای برای آزار همسر نباشد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
6
4
طلاق توافقی روشی است برای اینکه خانومها به صورت توافقی از شوهراشون جدا بشن و بعد برون حقوق ماهانه باباشون رو که قبلا فوت کرده از بیمه راست وریست کنند و بگیرند و به صورت صیغه ای با همون شوهر قبلیشون به خوشی و خرمی ادامه زندگی بدهند چون دیگه خودشون درآمد دارن و میتونن به شوهرشون هم کمک کنن ...
بر پدر بی پولی لعنت ...
کاکا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
2
11
اهان من یه چیزم بگم

تو ایران معنای طلاق توافقی اینه :
مردها زنها رو اونقدر جون به لب بکنن اونقدر زجر بدن که زن خودش با پای خودش بره بگه مهرم حلال جونم خلاص اعصابم آروم
وگرنه من ندیدم هیشکی خیلی متمدنانه بگه آقا از من بدت میاد خانوم از من راضی نیستی پس بیا بریم طلاق بگیریم .
خیلی از زنها هستند با مردهای مشکل دار‏، بیمار روانی و خشن و پرخاشگر حتی بیمار جسمی و بیکار بی بند و بار و لاشی یاحتی معتاددددد چند سال کشمکش میکنن که طلاق بگیرند اما مرد راضی نمیشه طلاق بده دادگاهم به زن میگه چیه : نونتو نمیده آبتو نمیده سر پناه نداری؟ پس چیه میخوای طلاق بگیری بیوفتی خیابونها جو جامعه رو خراب کنی پس بمیر و بساز بهتر از دربه دریه که ...
بهترین کار آموزش و بالا بردن سطح شعور جامعه قبل از ازدواجه بهترین راه حل مهارتهای زندگی رو یاددادنه دختر های ما بلد نیستن و نمیدونن مردها از زندگی چی میخواهند مردها هم بلد نیستن چطور رفتار کنن اخلاق زندگی مسالمت آمیز و موفق باید آموزش داده بشه فرهنگ تعامل تحمل و شناخت از هم
عباس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
0
12
تا قبل از اینکه ازدواج کنم دنیا رو سرای هستی میدونستم ولی بعد ازدواجم به شکل واقعی اعتقاد به دنیای پس از مرگ دارم این زندگی خیلی به من بدهکاره .به بزرگی خدا واقف شدم اون خدای مهربونی که همه چیزو با نگاه اول بهت نشون میده اگر بینا وبهانه گیر نباشی وتقصیر رو گردن این واون نندازی .تو زندگی هیچ چیز به اندازه راستگویی وصداقت به خوشبختی وموفقیت منجر نمیشه 16 سال هر روز هزار بار مردن ودیگر هیچ ثمره ازدواج دوفرزند سالم که تنها کور سوی امید ادامه زندگی.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
آخی عباس آقا ..چه ناراحت کننده..من فکر میکردم ما زنها فقط گرفتار بدبختی و ناامیدی در زندگی مشترک میشیم ولی دیدم استثنا هم وجود داره..درکتون میکنم
مهتاب
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
0
3
به نظر من طلاق توافقی چنانکه از اسمش هم پیداست، حکایت از نوعی توافق بین زن و شوهر است. چرا که اگر دو نفر هیچ علاقه ای به هم نداشته باشند پس هر نوع توافق منتفی است و نهایتا فقط در مورد طلاق اجباری به توافق خواهند رسید. وقتی صحبت طلاق توافقی با رضایت دو طرف مطرح می شود این یک نشان مثبتی می تواند باشد که با ابزارهای مختلفی از جمله پادرمیانی منصفانه بزرگترهای فامیل،سوءتفاهم های زندگی حل شود و زوجین با همان علاقه روزهای اول به زندگیشان برگردند و از آسیبهای بعدی در امان بمانند. در غیر اینصورت به نظر می رسد این نوع طلاق بهتر باشد چرا که منزلت طرفین حفظ شده و دوستانه تعهداتشان را تحویل خواهند داد.
محمد رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
0
5
طلاق توافقي خيلي بهتر اززندگي هست كه تو اون دو نفر بدون هيچ علاقه و وابستگي بهم بچ دار ميشن و اين بچه رو مستمسك ادامه راهشون ميكنن و درواقع قرباني زندگي ناخواسته ي خودشون ميكنن البته بايد ريشه يابي كرد چرا طلاق زياد شده و چرا مردم كمتر تن به باهم بودن ميدهند كه البته اوليش مسائل مادي هست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
0
14
باید یه طلاق عاطفی رو ۸ سال تحمل کرده باشی تا بفهمی طلاق توافقی چقدر ارزش داره. کاش منم می تونستم با توافق جدا بشم
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
من که 3 سال بیشتر نتونستم تحمل کنم
دوست عزیز تحمل نکن مگه چندبار میخوای زندگی کنی... شرایط رو بسنج و عاقلانه و منطقی اقدام کن. البته باید خیلی مقاوم هم باشی.
نینو
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
0
3
کاملا موافقم وقتی نمیشه زندگی کرد بهتر با ارامش جدا شد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
3
8
من حق طلاق رو به زنم میدم در عوض ازم مهریه نگیره
وحید
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
5
3
به نظر من اگر زن وشوهر انقدر درک و فهم دارن که بشینند و به این نتیجه برسن که طلاق توافقیهم میشه گرفت یکمی زیاد به عقلشان فشار بیارنند که راههای بهتری هم است که به توافق برای ادامه زندگی مشترک
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
0
6
زندگی که با گرو کشی و تهدید بخواد ادامه پیدا کنه همون بهتر که ادامه پیدا نکنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
1
18
پارسال طلاق به اضطلاح توافقی گرفتم بعد از این که 2 سال تمام در دادکاه های مختلف دویدم، شوهری که تمام زندگیش نمی دونست نفقه چیه، مسئولیت یعنی چی، پدر چه مفهمومی داره! حکم عدم پرداخت نفقه داشت ولی اگر می خواستم برای اون صبر کنم باید 1 سال دیگه آواره دادگاه ها می شدم به مبلغ نفقه تعیین شده برای بچه ها اعتراض نکردم تا پروندهپیش بره، کارشناس محترم که گویی در مریخ زندگی می کرد نفقه هر فرزند را 150 هزار تومان تعیین کرد!!!! سرانجام با بخشیدن مهریه و همه چیز طلاق گرفتم تا حضانت فرزندانم رو از پدری بگیرم که همیشه یا مست بود یا اصلا نبود!!!! الان همون 150 هزار تومن رو هم نمی ده! حرف که می زنی خودش و بزرگترهای فامیلش!!!! میگن قانون!!!! تعیین کرده!!! حضانت بچه ها با شماست!!! با ماهی 300 هزار تومان بگویید چطور میشود هم غذا داد هم لباس خرید هم خرج تحصیل داد هم هزینه مهد ( دو ماه هم هست سر کار نمی روم)
دوستی که ناله مهریه را می زنی که حربه است! مردی که مال شناخته شده ندارد گردنش را کلفت می کند و زنش و فرزندانش را ممنوع الخروج می کند، کرایه خانه نمی دهد به صاحب خانه می گوید من که گفتم بریزشون تو خیابون! پرونده سازی می کنه، ...... مهریه همیشه حربه خانم ها نیست!!!!
سیستم قانون مملکت می لنگد، قانون زن ستیز است!!!! من به عنوان یک زن با یک دختر 13 ساله و کودکی 5 ساله زیر بار مشکلات "له" شدم!!!! و پدر مهربان روز به روز گردنش کلفت تر و دوست دخترهایش افزون تر می شود!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
0
5
به گمان من باید چرخه کامل این موضوع را بررسی کرد.دختر و پسری که همه داشته های خود را در سبد اخلاص به همدیگر تقدیم کرده اند تا زیر یک سقف با عشق و امید در کنار هم زندگی کنند با جنگ و زور و عربده کشی و قتل و غل و زنجیر و زندان دست در دست هم نگذاشته اند که وقتی پی می برند که نمی توانند با هم خوشبخت بشوند،یا این که زیر آن سقف دیگر جایی برای عشق و امید باقی نمانده است جنگ و زور و عربده کشی و قتل و غل و زنجیر و زندان را برای جدا شدن از هم و خارج شدن از زیر آن سقف برگزینند.
اگر به این نتیجه رسیده اند که دیگر زندگی مشترک برایشان امکان پذیر نیست ، باید این واقعیت را هم بپذیرند که هیچ شخص سومی چه پدر و مادر،چه خواهر و برادر یا سایر بستگان و آشنایان دور و نزدیک شان به اندازه خود آن ها برای بررسی علل و عوامل رسیدن به آن نقطه آگاهی ندارند.دادگاه ها و داوران پرونده نیز با قانون و قرارداد و آن چه گفته یا نوشته می شود سر و کار دارند و تنها بخش کوچکی از قصه زندگی آن ها را می توانند بررسی و داوری کنند. پس تنها کسانی که بدون هر نوع پنهان کاری یا سانسور می توانند مسائل را بیان کنند و دنبال رفع ابهام یا حل مسئله باشند همین دو نفرند و بس. اگر این دو فن گفتگو را بدانند و بتوانند دور از خشونت و بیراهه رفتن از نخستین روز آشنایی تا آن لحظه را با همدیگر مرور کنند چه بسا به تفاهم برای ادامه زندگی مشترک منجر شود که در هیچ رسانه و محفلی مورد گفت وگو قرار نمی گیرد.ولی اگر به توافق برای ادامه زندگی مشترک منجر نشد کمترین استفاده ای که برای آن ها خواهد داشت این است که در مورد همه مسائل گذشته و عواقب آینده اندیشه خواهند کرد و این می تواند در آینده ای که بعد از طلاق و دور از هم ولی در یک جامعه ، زندگی مشترکی با شخصی دیگرتشکیل می دهند نیز نقش مثبت و ارزنده ای ایفا نماید.
بنا براین واژه توافق به خودی خود بار مثبت دارد و در دل آن موضوع گفت و گو نهفته است که شاید بخش بزرگی از آن با هدف طلاق توافقی به تحکیم و استمرار زندگی مشترک بینجامد(بخشی از داستان کوتاه که ... ﮔﻔﺘﻢ، ﻭﺍﻗﻌﺎً ﻧﻔﻬﻤﯿﺪﻩ ﺑﻮﺩﻡ ﮐﻪ ﺯﻧﺪﮔﯿﻤﺎﻥ ﺻﻤﯿﻤﯿﺖ ﮐﻢ ﺩﺍﺭﺩ ... ﮔﻔﺘﻢ ﻣﺘﺎﺳﻔﻢ. ﻣﻦ ﻧﻤﯽﺧﻮﺍﻫﻢ ﻃﻼﻕ ﺑﮕﯿﺮﻡ. ﺯﻧﺪﮔﯽ ﺯﻧﺎﺷﻮﯾﯽ ﻣﻦ ﺍﺣﺘﻤﺎﻻً ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﺩﻟﯿﻞ ﺧﺴﺘﻪﮐﻨﻨﺪﻩ ﺷﺪﻩ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﻣﻦﻭ ﺯﻧﻢ ﺑﻪ ﺟﺰﺋﯿﺎﺕ ﺯﻧﺪﮔﯿﻤﺎﻥ ﺗﻮﺟﻬﯽ ﻧﺪﺍﺷﺘﯿﻢ ﻧﻪ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﺩﻟﯿﻞ ﮐﻪﻣﻦ ﺩﯾﮕﺮ ﺩﻭﺳﺘﺶ ﻧﺪﺍﺷﺘﻢ....) و در صورتی هم که به طلاق منجر شود ، ازدواج مجدد آگاهانه و محکم تری برای طرفین به دنبال خواهد داشت.مشروط بر این که اطرافیان زوج ها از دخالت در زندگی آن ها خودداری کنند و مراکزی برای آموزش فن گفت وگو وجود داشته باشد.
رویا
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
11
7
سلام دوستای خوبم. فکر نمی کنید طلاق توافقی باعث شده مردها راحت تر از زندگیشون بگذرن.
الان شوهر من سر مسایل بسیار بی اهمیت مثلا تو خلوتمون از خانواده ام گله میکننی یا تو دعوا صدات از صدای من بالاترهی,زندگیشو رها کرده و میگه نمیخواد ادامه بده. همه تلاشمو کردم که بهش بگم من پای درد و دل تو درباره خانواده ام بودم و توقع داشتم تو هم پای دردودلم باشی نه اینکه در مورد من فکر بدی کنی و فکر کنی دشمن خانواده ات هستم.
ایا این درسته که با بلاتکلیف گذاشتنم منو مجبور به طلاق توافقی بکنه. با اینکه گفتم بازم هر چی تو بگی و من پشیمونم.
انصاف نیست سر این مسایل زندگیم خراب بشه و هیچ حق و حقوقی هم نگیرم.
پاسخ ها
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
خب طلاق غیر توافقی بگیرید!
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
موافقم با امین!
محسن
Italy
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
0
3
فیل در یک خانه تاریک بود ( حضرت مولانا ) مسئله مهم توی این قضیه اینه که باید ببینیم نگاه ما به منطق چیه . میگیم خیلی منطقی ...متمدن و ....به شرطی که اول منطقی و متمدن درباره راه های موندن و بعد جدایی صحبت کرده باشیم . به نظر من وجود بچه هم نباید مانع باشه . بچه هایی از پرورشگاه فارغ شدن که پروفسور شدن از طرفی اگر قراره زنم با من بمونه که فقط بچه ها به انجام برسن . فکرش رو بکن روزی که بچه ها برن دنبال زندگی . پدر و مادر توی پیری میخوان برای چی دیگه بمونن یا جدا بشن . اصلا دیگه چار صباح آخر عمر با انرژی تحلیل رفته و پلاسیده و .... دیگه میخوایم چه کنیم . اصلا یه روز برگردی به عقب نگاه کنی چی داری به خودت بگی ؟ من یه جفت حیوون دیدم که یکیشون مریض شد اون یکی از غصه جفتش دق کرد و مرد . من در مقابل خدا که منو اشرف مخلوقات خونده چی بگم . منطق اینجا میکه مثل شطرنج بازهایی که بازیشون پات میشه مهره هات رو جمع کن از نو بچین از نو بازی کن . یعنی بک گراند ذهنشون رو هر دو طرف پاک کنن با دید مثبت دوباره سعی کنن از اشتباهات قبلی درس بگیرن و 1 بار دیگه تلاش کنن . فردا روز جواب غار تنهایی خودشون رو بتونن بدن بقول ما قدیمی ترها مشغول ذمه خودشون نشن . یادمون نره جدایی تبعات خودش رو هم داره . مگر اینکه تو ذهن هر کدوم از قبل چیزی باشه مثل : بهتر از این برای من هست . یا پول نداره . یا به یکی دیگه فکر کنیم . که دراینصورت جنازه انسانیت رو باید تشییع کنیم . اگر اون شخص سوم هم اگر به اینکه ما اشتیاق ممتد داریم و وفا به عهد و ... باور کنه مجلس ختم انسانیت رو هم باید برگزار کرد . یعنی ما انقدر ناتوانیم که مسئله رو حل نتونیم بکنیم و ازش بحران بسازیم و ...فرار ...میدونم سخته . چون ما همیشه میخوایم حرفی رو که دوست داریم بشنویم نه حرف حساب .بیاین فکر کنیم که چند درصد توانمون تلاش کردیم برای عشقمون آیندمون . بقول اون بنده خدا بچه هامون . واقعا کردیم ؟
سعيد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
2
5
گاهي يك فرد در شرايط سخت تصميم درست نميگيره. بهتر اينه كه يه بزرگتر يا قانون در تصميم هر دو دخيل باشه. اگر سر هر اتفاقي اولين راه چاره بشه طلاق كه اين نشد زندگي! ماشين كه ماشينه خراب ميشه تعميرش ميكنن ، زندگي مشترك كه جاي خودش رو داره. در مورد حقوق زن بايد عرض كنم من اسم حقوق رو روي اين جور مسائل نميزارم. بهتره بگيم وظيفه زن و مرد در قبال زندگي و نه حقوق. هر كدوم از طرفين در زندگي يه وظيفه دارند تو زندگي. تقسيم بندي وظايف در عرف و شرع بخ خوبي تعيين شده. مهمترين وظيفه زن كه بالاترين وظيفه در دنياست مادريه. اما اين چند ساله طوري تبليغ شده كه در طول تاريخ بشر اشتباه ميكرده و الان بيدار شده. اين مساله به اينجا ختم نميشه.مسائل چالشي مثل حق حجاب حق طلاق و كلي حقوق و همچنين تضعيف معيشت زندگي مردم رو به اين حد رسونده كه آمار طلاق به حد بحران رسيده. اين فاجعه اتكاء مردم به قوانين و روشهاي زندگي جديد هست و لاغير
کرامت الله قاسمی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
21
5
سلام بر دوستان
من یک وکیل دادگستری هستم
خوشحالم از این همه استقبال و حضور در گفت و گو
اساسا با طلاق توافقی مخالفم چون بسیاری از خانواده های جوان و زندگی نوپا را شاهدم که با کمترین مشکلی اقدام به طلاق توافقی میکنند و هیچ تلاشی در جهت تحمل یکدیگر و توافق بر ادامه زندگی ندارند .
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
سلام جناب وکیل
اگه یه خونواده بخواد سر اختلافهای کوچیک از هم بپاشه.... هر چی زودتر بهتر... والا
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
آخه اگه توافقی صورت بگیره که شما پول کلان به جیب نمی زنید؟ وانگهی مثل این که آقا وکیل در جریان این همه خودکشی ها و خودسوزی هاو... در جامعه نیستند مگه این ها نتیجه ای جز تحمل های بیش از حد یا همان محدودیت های اجتماعی داره
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
بنده سه مورد زندگی نوپا رو دیدم که پس از درگیری با مشکلات فراوان، به به طلاق توافقی منجر شد.
بهروز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
مگه آدم دیونه است که در شرایط سخت ادامه بده وتحمل کنه
مهتاب
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
1
3
طلاق توافقی یعنی یک اتفاقی هر چند ناخوشایند با گفتگو و بدون جنگ و جدل رخ دادن. بدون توافق یعنی جنگ . انسان پیشرفته و متمدن کسی هست که از درگیری پرهیز کنه. اگه یک طرف درخواست طلاق کنه یعنی طرف دیگه ناراضی هست و این خوب نیست . به زور که نمیشه ادمها رو کنار هم نگه داشت .
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
1
13
به نظر من طلاق توافقی بهترین راه نجات از یک زندگی به بن بست رسیده است. اگه دایه های دلسوزتر از مادر اجازه بدهند.
پاسخ ها
بهروز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
ای ول
ناشناس
Australia
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
1
11
طلاق چیز خوبیه. آسانی طلاق از آسانی های زندگی مشترکه. آسون تر شدن طلاق روی آسون تر شدن ازدواج اثر مثبت داره ... :) در این مورد شک نکند.
ناشناس
United States of America
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
1
8
طلاق توافقی!
موافقم و خوشحالم متاسفانه از این اتفاق در زندگی ام!
امین
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
2
8
من در یک سال گذشته 3 مورد طلاق توافقی در بین اقوام و دوستان دیدم که اون طور که شنیدم یکی بخاطر خیانت مرد به زن، یکی خیانت زن به مرد و دیگری نداشتن تفاهم بود که همگی یکسالی طول کشید که به این نتیجه برسن که جدایی بهتر از زندگی مشترکه.
ضمناً عصر ایران، جون من واسه پاسخ ها هم یه ردیف منفی مثبت بذار که بتونیم به اونها هم منفی مثبت بدیم و نظر کلی دیگران رو درباره اون پاسخ بدونیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
1
3
زندگي گاه شرايط بسيار پيچيده اي رو پيش روي آدم قرار مي دهد گاه ازدواج گاه طلاق ، شايد طلاق تلخ به نظر برسد ولي بسته به شرايط موجود جلوي تلخي بيشتر را مي گيرد. طلاق را در دو جنبه مي توان بررسي نمود و با بچه و بودن بچه . مشكلات طلاق بدون بچه خيلي كمتر مي باشد. در صورتي كه زندگي مشترك دو نفر به بن بست مي رسد بهترين راه طلاق توافقي مي باشد كه به لحاظ وجود بچه بايستي كاملا به صورت دوستانه از هم جدا شوند تا كمترين لطمات روحي را به كودك وارد نمايند هر چند اطلاق در هر شرايطي تاثير منفي خود را بر بچه خواهد گذاشت . در هر صورت بايستي شرايطي را فراهم آورد كه بچه در هر زمان كه احتياج داشت پيش پدر يا مادر خويش باشد و يا در كنار هر دو و اين امكان پذير نخواهد بود مگر در صورت طلاق توافقي. شايد آينده شرايطي را پيش آورد كه منجر به ازدواج مجدد گردد . هر چيزي با گفتگوي عقلاني قابل حل مي باشد. ديده ام كه حال قبل از طلاق مادر و پدر از جدا شده و منتظر حكم دادگاه مي باشند و در حال حاضر دچار جدال مي باشند و بچه بينوا افسرده و پريشان حال و درمانده مي باشند . نمي داند پدر راست مي گويد يا مادر . اطرافيان هم كه بدتر از پدر و مادر . در هر حال به نظر طلاق توافقي بهترين گزينه مي باشد. در ضمن وقتي زندگي مشترك دو نفر به بن بست مير سد طلاق اتفاق خواهد افتاد و نوع طلاق ، مهريه و... در آمار آن تاثير ندارد.
سحر
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
1
11
وقتی دونفر نتونن با هم زندگی کنن لزومی نداره بهترین لحظات عمرشون رو با ناراحتی و اعصاب خرد شده بگذرونن که منشا بقیه بیماریهای عصبی و غیر عصبی بشه مطمئنا آخرین تصمیم طلاقه پس چه بهتر توافقی هم باشه .
رزقی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
1
12
یک پایان تلخ ، بهتر از تلخی بی پایانه
همین %
بهروز
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
1
5
وقتی دو نفر به یه مرحله می رسن که می بینن دیگه ادامه راه باهم امکان پذیر نیست بهتره بجای دعوا از همین فرمول طلاق توافقی استفاده کنند و هر کس دنبال ایده آل های خودش باشه البته از تجربه بدست اومده در زندگی قبلی هم غافل نشه که یه بار دیگه بر توی راهی که آخرش جدایی است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
2
14
من در ابتدا با روش سنتی ازدواج کردم یعنی مادرم دختر را انتخاب کرد و الان سی سال است که بخاطر بچه هایم تحمل کردم . حالا که آنها سر و سامان یافته اند و رفته اند ما فقط یکدیگر را تحمل میکنیم. بنابراین به این نتیجه رسیدیم که توافقی جدا شویم و من هم همه مهریه ایشان را نقدی بدهم . بنظر من اینگونه طلاق برای ما که سالها گرفتار طلاق عاطفی بودیم بسیار خوب است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
1
3
موافقم
عسکری
United States of America
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
1
11
طبق آموزه های دینی ما حتی الامکان باید از طلاق پرهیز کرد اما وقتی چاره ای نباشد باید با روی خوش از هم جدا شد (به جای توهین و سر و صدا و فحاشی)که طلاق توافقی از این نظر خوب است
هادی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
1
10
به نظر من به همون آسونی که میشه ازدواج کرد، باید بشود طلاق گرفت.
چرا؟
شما به آامار بالای شوهر کشی، خیانتو... نگاه کنید
خب زنی که به هر دلیلی دلش به زندگی نیست، بهتره راحت بره جدا شه تا اینکه خیانت بکنه و آخر خودشو نابود کنه یا دست به جنایت بزنه، یا عمرشو تلف کنه و هزار جور بیماری روحی بگیره
بیاید متمدن زندگی کنیم، اگر زن یا مردی به هر دلیل نمی خواد با همسرش ادامه زندگی بده، باید بتونه براحتی ازش جدا بشه.
الان تو جمعیت 78 میلیون نفری ایران، 36میلیون پرونده قضایی وجود داره، یعنی تقریبا ما ایرانی ها همه با هم دعوا داریم، وضع خانواده هامونم مثل وضع جامعه ست
مهدی شجاعی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
1
13
طلاق توافقی اتفاق خوب در دل یک رخداد تلخ هستش. وقتی طلاق تنها راه حل نجات و اسایش طرفین باشه پس توافق بهتر از زندان و مهریه و آبرو ریزی و تهمت و افتراست.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
اتفاق خوب در دل یک رخداد تلخ...
چه شیک!!! لاااایک :-)
روزبهانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
1
9
طلاق فسخ یک قرار داد است به نام ازدواج.در هر قراردادی که بین دو یا چند نفر منعقد می شود ،بندی هم برای فسخ آن در نظر می گیرند تا هر کدام از طرفین نخواستند بر اساس چارچوب قرارداد به آن عمل کنند، بتوانند بر اساس همان قرار داد از آن خارج شوند. طلاق چه توافقی آن و چه درخواستی از هر کدام از زوجین باشد یک حق است. اتفاقا تفوافقی ان بهتر است چرا که با موافقت دونفر است.
محمد
United States of America
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
1
11
من خودم کسی بودم که طلاق توافقی گرفتم. اگر این پروسه طلاقم طولانیتر میشد مشکلات زیادی برای خانواده های دو طرف بودجود می اومد و یا نهایتا ممکن بود طلاق رسمی نباشه ولی در عمل زندگی ما با بحران جدی ادامه پیدا میکرد. خودم و نامزدم نشستیم و حرف زدیم و خانواده ها هم به نتیجه رسیدن ادامه اون به صلاح نیست. رفتیم و طلاق گرفتیم. الان احساس راحتی میکنم که از ان جهنم خارج شدم
پاسخ ها
اکبری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
موافقم با شما
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
1
5
به نظر من طلاق توافقی خیلی خوبه..اینطوری هم حرمت خانواده ها حفظ میشه و هم زن و شوهر در کمال آرامش و احنترام از هم جدا میشن و بچه ها هم کمتر آسیب میبینن و دید منفی نسبت به والدینشون پیدا نمیکنن..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
1
11
طلاق توافقی شکل متمدنانه فسخ قرارداد ازدواج است.زندگی ای که در آن محبت ،صمیمیت و شور و اشتیاق نباشد وجای آنها را دروغ و خیانت گرفته باشد هرچه زودتر خاتمه یابد هم به نفع طرفین وهم به نفع جامعه است وچه بهتر که بدون دعوا و آبروریزی باشد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
22
1
طلاق توافقی ساخته استکبار جهانی است
پاسخ ها
سلام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
این استکبار جهانی که میگی، یعنی چه؟!
رها
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
2
5
به نظر من وقتی مرد بخواد طلاق بگیره سر مسایل قابل حل,اما زن بخواد زندگیشو بسازه,اینجا مرد براحتی میتونه چند ماهی زن و ترک کنه و اونو بلاتکلیف بزاره تا زن بین هدر رفتنعمر و سلامتیش و گذشتن از حق و حقوقش انتخاب کنه.زنه بیچاره محکوم میشه به کوتاه اومدن و طلاق توافقی
در حالیکه مرد خواهان طلاق بوده و تلاشی برا ساختن نکرده و باید حقوق زن رو بده. خیلی نامردیههههه
بهرامي
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
1
14
طلاق توافقي بهترين و انساني ترين راه حل براي زندگي هاي به بن بست خورده است . نكته ديكر اينكه افزايش آمار طلاق لزوما به معناي بحران اجتماعي و اينجور مسائل نيست و دليل اصلي آن آگاهي زن و مرد و مخصوصا زن به حقوق خود است . به عبارتي ديگر در گذشته زن حتي در نقش كنيز هم در خانه شوهر مي ماند اما الان افزايش طلاق نشان مي دهد كه آگاهي مردم و نگرش آنها به زندگي عوض شده و اين اتفاقي نيكو است .
حامد
United States of America
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
1
9
اگر دو نفر به این نتیجه رسیده اند که نمی توانند با هم خوشبخت باشند عاقلانه این است که مثل دوتا انسان متمدن از هم جدا شوند . چون در بسیاری از موارد امکان دارد که من نوعی برای فرد خاصی همسر مناسبی نباشم ولی دلیل نمی شود که ادم بدی هستم
نخودی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
3
8
ازدواج یک قرارداد بین زن و مرد است که شکل شرعی هم دارد ، هر قرارداد شرایط فسخ هم باید داشته باشد.
طلاق توافقی یعنی فسخ قرارداد ازدواج بعلاوه شرائط
جدید که بنا بر ضرورت زمان به شرائط قبلی اضافه ( کم
) شده است.
پس طلاق توافقی چیز تازه ای نیست ،جز اجرای درست و قانونی یک قرار داد همره با حکم شرعی !!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
1
13
به نظر من توافقی خوبه چون اگر کار به دادگاه و دادگاه کشی برسه ممکنه طرفین یا اطرافیان کارهایی بکنند یا حرفهایی بزنن که راه رو بر بازگشت مجددشون به زندگی مشترک ببنده چون بسیاری از زوجین بعد از جدایی از کارهاشون پشیمون میشن و خودشون رو اصلاح میکنن
پاسخ ها
سلام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
کاملا موافقم
عباس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
1
17
چرا ازدواج که با "توافق طرفین" صورت می پذیرد صحیح و بلا اشکال است ولی "طلاق توافقی" جایز نباشد؟
به نظر من دو نفر برای خاتمه دادن به توافق اولیه(ازدواج) می توانند همه جوانب را در نظر بگیرند و تصمیم گیری کنند.
دلیل موافقت من با این موضوع اینست که "مرد سالار بودن طلاق" از بین میرود.
فامیل دور بشار اسد: او ما را فریب داد/ من کسی را شکنجه نکرده ام، فقط دو تا سیلی می زدم و رهایشان می کردم! رویای بزرگ الهلال؛ قهرمانی در جام جهانی باشگاه‌ها با فن دایک خواص شگفت‌انگیز یک میوه ناشناخته (فیلم) پرند شهرستان می‌شود مهارت آشپز چینی در برش زدن و تهیه غذا با ماهی تن غول پیکر (فیلم) توصیه هوش مصنوعی به بارسلونا؛ جذب مدافع لورکوزن برای استحکام خط دفاعی واکنش رضا کیانیان به ممنوع الپروازی ترانه علیدوستی (عکس) پیشنهاد وسوسه‌انگیز عربستان برای وینیسیوس؛ آیا رئال کوتاه می‌آید؟ بازگشت مردان آهنین به تلویزیون؛ تاثیر مثبت بر ورزش همگانی توصیه رخشان بنی‌اعتماد به دیدن فیلم «علت مرگ: نامعلوم» ؛ هوایی بس تازه در غربت سینمای اجتماعی دلیل تغییر نام بخشی از اتوبان هاشمی رفسنجانی اصفهان از زبان سخنگوی شورای شهر عیسی آل‌کثیر؛ از ناکامی تا بازگشت به گلزنی در پرسپولیس توصیه پلیس به مردم برای انجام معاملات ملکی (فیلم) ترک لیورپول به مقصد رئال؛ تصمیم شوکه کننده ترنت الکساندر آرنولد برای اولین بار بعد از 10 سال / ملاقات حزب کردها با عبدالله اوجلان