۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۵
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۹۸۲۸۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۲ - ۰۸-۰۳-۱۳۹۴
کد ۳۹۸۲۸۵
انتشار: ۱۵:۱۲ - ۰۸-۰۳-۱۳۹۴

روایتی از مراحل کشیدن تابلوی معراج استاد فرشچیان

« دست وصال » به انگیزه و مراحل کشیدن موضوع تابلو اشاره می کند و در کنار حضور ارزشمند استاد فرشچیان در این مستند ، توضیحاتی از کارشناسان و اساتید دانشگاه در زمینه معراج پیامبر و تابلو نیز به مخاطب ارائه خواهد شد.
عصرایران- مستند "دست وصال" با نگاهی به تابلوی شاخص معراج اثر استاد فرشچیان جمعه ساعت 19 از شبکه مستند پخش می شود.

سید محسن طباطبایی پور تهیه کننده و کارگردان این مستند ، ضمن اعلام این خبر گفت : « دست وصال » به مراحل خلق یکی از آخرین آثار فاخر استاد محمود فرشچیان نگارگر برجسته جهانی می پردازد . در موضوع این تابلو زیبا استاد به مسئله معراج پیامبر اسلام (ص ) طبق احادیث وارد شده به طور بسیار هنرمندانه پرداخته است.

طباطبایی پور ادامه داد: « دست وصال » به انگیزه و مراحل کشیدن  موضوع تابلو اشاره می کند و در کنار حضور ارزشمند استاد فرشچیان در این مستند ، توضیحاتی از کارشناسان و اساتید دانشگاه در زمینه معراج پیامبر و تابلو نیز به مخاطب ارائه خواهد شد. البته تابلو معراج پس از  پرده برداری در کاخ موزه سعد آباد تهران ؛ توسط استاد به موزه آستان قدس رضوی اهداء شده است .

تهیه کننده « دست وصال » از حجت الله معراج به عنوان کارگردان و تدوین گر این مستند نام برد و در پایان اضافه کرد :  تصویر بردار « دست وصال » عباس رحیمی است و  نور پردازی آن نیز بر عهده رضا رشیدی بوده است و این مستند جمعه ، 8 خرداد ماه ، ساعت 19 از شبکه مستند پخش می شود.

ارسال به دوستان
تاج: کنفدراسیون فوتبال آسیا مصوبه‌ای داشته که اگر نواقص ورزشگاه‌ها را برطرف نکنیم، تمام آن‌ها را رد خواهد کرد امام جمعه شیراز: اگر تجهیزات موشکی نبود رژیم صهیونیستی تا تهران را بمباران می‌کرد ۳ شهید و ۱۷ زخمی؛ اولین آمار رسمی از حمله هوایی به بیروت (فیلم) وقوع حادثه امنیتی در دریای سرخ حملۀ صهیونیست‌ ها به بیروت (فیلم) معاون سید حسن نصرالله ترور شد؟ انفجار در ضاحیه جنوبی بیروت/ زخمی شدن شماری زن و کودک ترکیب استقلال مقابل نساجی مازندران عراقچی عازم نیویورک شد کدام دستگاه‌ ها از تعطیلی پنجشنبه‌ ها مستثنی شدند؟ سید حسن خمینی: بیخود می‌گوییم دعوای مذهبی داریم؛ دعوا برای خودمان‌ است! امام اگر توفیق داشت، به خاطر این است که پا روی نفس خودش گذاشت شهدای نوار غزه به ۴۱ هزار و ۲۷۲ نفر رسید احتمال وقوع سیلاب در ۵ استان شهادت عضو کتائب حزب‌الله عراق در سوریه راه اندازی مرکز مصرف قانونی مواد مخدر در بلژیک / تلاش برای کاهش مصرف مواد در خیابان