۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۸
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۰۱۰۹۴
تعداد نظرات: ۱۹ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۶ - ۲۶-۰۳-۱۳۹۴
کد ۴۰۱۰۹۴
انتشار: ۱۳:۱۶ - ۲۶-۰۳-۱۳۹۴
نه فرصت طلبی سیاسی نه مصادره

بهره برداری سیاسی از "شهدای غواص" ممنوع

برای مثال در یک شبکه اجتماعی طرحی منتشر شده با این مضمون :" غواصان با آواکس آمریکایی لو رفتند، این بار می خواهید به آژانس آمریکایی اعتماد کنید!" مشخص است که ارتباط دادن این دو موضوع بی ارتباط به یکدیگر با هدف و انگیزه سیاسی و جناحی است.
بهره برداری سیاسی از غواصان شهید ممنوععصر ایران - پیکرهای احتمالا زنده به گور شده 175 غواص شهید امروز (سه شنبه) در شهر تهران تشییع می شود.

درباره این شهدا و این مشایعت ضمن ادای احترام و همدردی با خانواده هایی که قریب 30 سال چشم انتظار بودند ذکر نکاتی چند خالی از فایده نیست:

1- این غواصان شهید از آن همه مردم ایران اند و اگر برخی بخواهند از این موضوع برای استفاده جناحی خود استفاده ابزاری به عمل آورند در حق آنان جفا کرده اند.

2- استقبال کم نظیر مردم از این شهدا به خاطر این است که مردم این سربازان ایثارگر جبهه های دیروز و شهدای گلگون کفن امروز را متعلق به خود و عمق ایثار و از جان گذشتگی این شهدا را قابل احترام می دانند و چه زنده به گور شده چه با دستان بسته تیرباران شده باشند مظلومیت مضاعفی احساس می شد.

مردم ایران به خوبی واقف اند که موقعیت و امنیت کنونی حاکم بر کشور را مدیون خون پاک این شهدای گرانقدر میهن و مردم هستند. اگر مردم احساس کنند استقبال آنها از شهدا از سوی برخی  مصادره به مطلوب می شود ممکن است بر خلاف میل شان و برای جلوگیری از چنین سوء استفاده ای در موارد مشابه دیگر که نیاز به نشان دادن همبستگی و وحدت ملی احساس می شود از حضور خود در صحنه دریغ ورزند و البته نمی توان بر آنها خرده گرفت.

3- تصور کنید شهروندی در این گرمای تابستان یا سرمای زمستان در مراسمی اتحاد آفرین و ملی حضور می یابد و وقتی شب‌هنگام به خانه باز می گردد و گیرنده خانه خود را روشن می کند تفسیرهایی از حضور او توسط مجریان و گویندگان رسانه رسمی ارایه می شود که نه تنها او را بهت زده بلکه خشمگین می کند. آیا به طور طبیعی چنین شهروندی در موارد مشابه آینده ترجیح نخواهد داد به جای پیوستن به صفوف مردم در خانه بماند؟

4- متاسفانه تجربیات گذشته و رفتار های برخی جناح ها و گروه ها در روزهای اخیر این نگرانی را ایجاد کرده که اراده ای برای سوء استفاده از موضوع شهدای غواص در میان است و از آن جمله می توان به برخی طرح ها و اشعار و مطالب منتشر شده در رسانه های منتسب به برخی جریان های سیاسی اشاره کرد که از ارتباط دادن شهدای غواص به مذاکرات هسته ای امروز گرفته تا سر دادن برخی شعارهای با مضامین تفرقه افکنانه و فرصت طلبانه حکایت دارد. برای مثال در یک شبکه اجتماعی طرحی منتشر شده با این مضمون :" غواصان با آواکس آمریکایی لو رفتند ، این بار می خواهید به آژانس آمریکایی اعتماد کنید!"

  مشخص است که ارتباط دادن این دو موضوع کاملا بی ارتباط به یکدیگر با هدف و انگیزه سیاسی و جناحی است و نوعی سوء استفاده از رشادت و ایثار 175 شهید بزرگوار که مظلومانه قربانی شدند.

  احساس خطر امروز و نوشته حاضر نیز هشداری است تا دستکم در این مورد خاص عادت به مصادره را کنار بگذارند و اجازه دهند این شهدا واقعا برای ملت و مردم باقی بمانند. خاصه این که نسلی که جنگ را درک نکرده بود و تصور می شد در فضای خاص دیگری سیر می کند هم داستانی و همسویی تحسین برانگیزی نسبت به این واقعه نشان داده اند که یادآور اتحاد دهه 60 است و به مثابه سرمایه اجتماعی به کار آید.

ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۱۹
در انتظار بررسی: ۳۱۵
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
17
344
"اجازه دهند این شهدا واقعا برای ملت و مردم باقی بمانند"... امیدکه بشنوند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
56
296
دلواپاسان و متحجران اینها را می خواهند در چنبره خودشان قبضه کنند
اری دیپلماتهای هسته ایی کشورمان دست کمی از غواصان شهید ندارند میدان جنگ عوض شده است ولی جنگ تمام نشده است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
17
217
این شهدای گرانقدر و گران مایه ذخیره انقلاب هستند، بدون هیچ وابستگی سیاسی هستند،اتفاقا مخالف هرگونه جناح بندی و تحجر بودند، احترام اینها راحفظ کنید.
حمیدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
327
58
با سلام هدف اکثر دلواپسان دفاع از ارزشهای ناب انقلاب است، در حالی که هدف شما فقط و فقط به کرسی نشاندن حرفتان هست البته بر اساس همین ارزشها واقعا به کجا داریم میریم؟ خوب توجیه میکنید همه چیز را.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
13
250
لعنت بر هرانكس كه بخواهد از خون شهدا سوء استفاده سياسي كنند
والله به الله شهدا به يك ريال بيت المال هم حساس بودن به رانت و پارتي بازي چه رسد به اختلاس هاي هزار ميلياردي و 16 ميلياردي و بورسيه هاي حرام 3000 تايي
خوبه اينها رو هم ياداوري كنيم براي خودمان
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
10
169
درود امیدوارم از این شهدا استفاده ابزاری نشه من به عنوان یک اصلاح طلب خودم رو مدیون رشادت های این شهدا میدونم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
8
110
نگذارید برچسب وابستگی به جناحها و گروهها به این شهدای گرانقدر نیز زده شود. بی شک در جنگ تحمیلی همه گروهها و جناحها برای دفاع از ایران حضور داشتند. هرچند عده ای از خون شهدا برای منافع خود سوء استفاده کرده اند و می کنند!!!
ارش
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
4
105
ای کاش در عمل هم راه شهدا را ادامه دهیم
متاسفانه ما فقط بلدیم شعار بدیم
داریوش
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
3
99
ما تا ابد دوستدار شهدای عزیزمون هستیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
19
108
کاملا موافقم چه بسا اگر این عزیزان امروز در میان ما بودند دقیقا رودروی دل واپسان امروز بودند.
nazanin
United States of America
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
21
107
خوب اگه اینجوریه که امریکا لو داده پس کیا اینها را کشته اند ایا بغیر از عراقیها بودند پس چرا الان دارن به عراق کمک می کنن با این جساب خیلی از موارد را میتوان بهم لینک داد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
14
124
اين شهيدان متعلق به ملت ايران هستند نه سازمان صدا و سيما..!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
9
95
گروه های فرصت طلب بدانند که شهدا متعلق به تمام مردم ایران هستند
محمد
France
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
3
138
اینها 175 عدد "مرد" به معنای واقعی کلمه بودند ، نه افراد"نامردی"که از پست و مسئولیت خود نهایت سوء استفاده رو کرده و بیت المالی که این عزیزان با خون خودشون حفظ کردند رو میلیارد میلیارد به جیب می زنند ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
8
62
احسنت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
9
59
آفرین حرف دل من بود...
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
11
78
عصرایران عزیز از همین الان شروع کردند بهره برداری رو در رسانه میلی از ساعتی پیش اینها از خون شهدا خجالت نمیکشند
مهرداد
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
185
52
مگه غیر از اینه که عملیات کربلای 4 رو آمریکایی ها به عراق اطلاع دادن؟
مگه غیر از اینه که آژانس گوش بفرمان و نوکر آمریکاست؟پس چرا ناراحت میشی؟تو چرا برای آمریکا رگ گردن باد میکنی؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
9
100
چرا برخی جریانات از موضوع شهدا علیه عامه مردم سو استفاده می کنند و قصد ضبط خانواده شهدا به نفع جناح خودشون و علیه مردم عامه را دارند؟؟؟

ممکنه سن بعضیا قد نده ولی من که 45 سال دارم دقیقا زمان جنگ یادمه

یک بسیج ملی و عمومی بین همه مردم کشور بود و همه مردم (تاکید می کنم همه مردم) بنوعی و در حد وسع خود در جنگ مشارکت داشتند چه خط مقدم و چه پشت جبهه

خیلی از پدران و برادران در عملیاتها حضور داشتند و خوشبختانه شهید نشدند

مردم ما باید بیدار باشند تا عده ای بین ما و خانواده شهدا که از همین مردم هستند برای استفاده ابزاری و جناحی دیوار نکشند
تخت روانچی: رژیم صهیونیستی بازی خطرناکی را در لبنان انجام می‌دهد قطعنامه پارلمان اروپا در واکنش به اقدامات طالبان علیه زنان نشست شورای امنیت درباره انفجار های لبنان بایدن: آتش بس غزه واقعی است استفاده از تلگرام در دستگاه‌های نظامی و اداری اوکراین ممنوع شد همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود به تعویق افتادن سفر عراقچی به لبنان به توصیه سید حسن نصرالله لاوروف: اتهامات آمریکا درباره ارسال موشک توسط ایران و کره شمالی به روسیه جعلی است پیام تسلیت پزشکیان در پی درگذشت استاد محمود حکیمی پرسپولیس با برد به استقبال دربی رفت احتمال ابتلا به آلزایمر با مصرف این ادویه در غذا جشن بزرگ میلاد پیامبر(ص) در تهران (عکس) ادعای اسرائیل: ابراهیم عقیل فرمانده یگان عملیات ویژه حزب‌الله به همراه تعدادی دیگر از فرماندهان کشته شدند شوک به پرسپولیس در آستانه دربی؛ اوستون ارونوف مصدوم شد