۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۵
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۰۸۹۱۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۵ - ۱۰-۰۵-۱۳۹۴
کد ۴۰۸۹۱۰
انتشار: ۰۹:۱۵ - ۱۰-۰۵-۱۳۹۴

خطر فسفات برای کلیه ها

خطر فسفات برای کلیه هاپزشکان می‌گویند برخی از محصولات غذایی می‌توانند کلیه را از بین ببرند.

به گزارش خبرگزاری مددیلی، فسفات‌ها ( نمک‌های اسید فسفریک) که به طور مصنوعی به شیر یا به محصولات غلات اضافه می‌شوند سطح فسفر در خون را افزایش می‌دهند.
 
اثر فسفات‌های مصنوعی افزوده شده به محصولات غذایی در مقایسه با فسفات مصنوعی افزوده شده به محصولات غذایی در مقایسه با فسفات‌های طبیعی قوی‌تر است و این باعث آسیب دیدن کلیه‌ها می‌شود.

فسفر برای بدن مهم است، چرا که به شکل گیری پایه و اساس DNA و RNA کمک می‌کند. اما فسفات بیش از حد باعث می‌شود عروق خاصیت ارتجاعی خود را از دست بدهند، قلب بزرگ شود و استخوان‌ها آسیب ببینند. به نوبه خود سطح بالای فسفر برای بیماران مبتلا به مشکلات کلیوی خطرناک است. در ضمن فسفر بالا می‌تواند بطور کلی به سلامت افراد صدمه وارد کند.

این یافته‌ها در نتیجه تجزیه و تحلیل سوابق پزشکی بیماران در طی سال‌های 2003 تا 2006 بدست آمد. دانشمندان رژیم غذایی افراد و ترکیب خون آنها را بررسی کردند.

در افرادی که به طور فعال محصولات لبنی و محصولات غلات با فسفات‌های اضافه شده به آنها مصرف می‌کردند، جهش سطح فسفر در خون آنها مشاهده شد. در ضمن وضع کلیه‌ها ارتباط مستقیم با غلظت فسفر در خون آنها داشت.

برچسب ها: فسفات ، فسفر ، کلیه
ارسال به دوستان
تاج: کنفدراسیون فوتبال آسیا مصوبه‌ای داشته که اگر نواقص ورزشگاه‌ها را برطرف نکنیم، تمام آن‌ها را رد خواهد کرد امام جمعه شیراز: اگر تجهیزات موشکی نبود رژیم صهیونیستی تا تهران را بمباران می‌کرد ۳ شهید و ۱۷ زخمی؛ اولین آمار رسمی از حمله هوایی به بیروت (فیلم) وقوع حادثه امنیتی در دریای سرخ حملۀ صهیونیست‌ ها به بیروت (فیلم) معاون سید حسن نصرالله ترور شد؟ انفجار در ضاحیه جنوبی بیروت/ زخمی شدن شماری زن و کودک ترکیب استقلال مقابل نساجی مازندران عراقچی عازم نیویورک شد کدام دستگاه‌ ها از تعطیلی پنجشنبه‌ ها مستثنی شدند؟ سید حسن خمینی: بیخود می‌گوییم دعوای مذهبی داریم؛ دعوا برای خودمان‌ است! امام اگر توفیق داشت، به خاطر این است که پا روی نفس خودش گذاشت شهدای نوار غزه به ۴۱ هزار و ۲۷۲ نفر رسید احتمال وقوع سیلاب در ۵ استان شهادت عضو کتائب حزب‌الله عراق در سوریه راه اندازی مرکز مصرف قانونی مواد مخدر در بلژیک / تلاش برای کاهش مصرف مواد در خیابان