۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۱۸۰۸۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۳ - ۲۸-۰۶-۱۳۹۴
کد ۴۱۸۰۸۱
انتشار: ۱۸:۰۳ - ۲۸-۰۶-۱۳۹۴

نکوداشت لوریس چکناواریان در کنسرت فلارمونیک

کنسرت بزرگ فلارمونیک ایران به همراه مراسم نکوداشت لوریس چکناواریان سه‌شنبه 31 شهریور برگزار خواهد شد.
سه‌شنبه 31 شهریور، اجرای بزرگ گروه کر فلارمونیک ایران آغاز می‌شود و تا پنجشنبه 2 مهر ادامه دارد.

این کنسرت به رهبری علیرضا شفقی‌نژاد در سالن رودکی اجرا خواهد شد.

علیرضا شفقی‌نژاد رهبر کر و رهبر ارکستر ایرانی در گفتگو با خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص کنسرت فلارمونیک عنوان کرد: در این کنسرت قطعه «مَس» موتزارت را در دو منیور اجرا خواهیم داشت و به دلیل طولانی‌بودن این قطعه مجالی برای اجرای قطعات دیگر را نداریم.

شفقی در خصوص قطعه «مَس» موتزارت عنوان کرد: این قطعه جزو بزرگترین و طولانی‌ترین قطعات موتزارت است که بخشی از این قطعه را مخصوصا برای همسرش نوشته بود که اجرا نشد.

گروه کر فلارمونیک ایران از 15 سال پیش شروع به فعالیت کرد و در این سال‌ها توانسته‌ایم آثار شاخص مشاهیر موسیقی همچون موتزارت، بتهوون و کارمینا بورانا را اجرا کنیم.

وی افزود: از دیگر فعالیت‌های این گروه می‌توان به موسیقی متن سریال «مدار صفر درجه» به کارگردانی حسن فتحی، مستند «شرق، دیوار ، آفتاب» به کارگردانی علی حاتمی‌کیا، تئاتر «هامون با عسل» به کارگردانی محمدرضا رحمانیان که در تالار وحدت اجرا شد، اشاره کرد.

شفقی عنوان کرد: خود رهبری ارکستر در کنسرت‌های استاد مرحوم محمد نوری را بر عهده داشته و آلبومی تحت عنوان «سایه کمر» با صدای گروه کر فلارمونیک ایران را روانه بازار موسیقی کرده‌اند. همچنین تفاوت مشهود در ضبط این آلبوم اجرای کامل و بی وقفه گروه برای ضبط بوده است.

گفتنی است؛ این کنسرت در نکوداشت لوریس چکناواریان برگزار خواهد شد.


ارسال به دوستان
کدام دستگاه‌ ها از تعطیلی پنجشنبه‌ ها مستثنی شدند؟ سید حسن خمینی: بیخود می‌گوییم دعوای مذهبی داریم؛ دعوا برای خودمان‌ است! امام اگر توفیق داشت، به خاطر این است که پا روی نفس خودش گذاشت شهدای نوار غزه به ۴۱ هزار و ۲۷۲ نفر رسید احتمال وقوع سیلاب در ۵ استان شهادت عضو کتائب حزب‌الله عراق در سوریه ساخت مجسمه رئیسی در اهواز خبرساز شد (+عکس) راه اندازی مرکز مصرف قانونی مواد مخدر در بلژیک / تلاش برای کاهش مصرف مواد در خیابان کشف یک گروه خونی جدید بعد از ۵۰ سال انجام عمل جراحی روی چشم سفیر ایران در بیروت / همسر سفیر: شایعات درباره بینایی آقای امانی کذب است / مشکل حادی وجود ندارند علم الهدی : نمی‌شود کشف حجاب آزاد شود عراقچی : در تماس با وزیر خارجه لبنان قویاً تروریسم اسرائیلی را محکوم کردم رئیس دفتر رهبری درباره ترور هنیه : انتظار می‌رود به زودی جواب این حرکت داده شود عیادت پزشکیان از مجروحان لبنان در بیمارستان فارابی این زن پشت پرده انفجار پیجر در لبنان بوده است؟ عیادت سخنگوی دولت از سفیر ایران در بیروت