۱۴ مهر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۳۱۵۲۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۲۴-۰۸-۱۳۹۴
کد ۴۳۱۵۲۴
انتشار: ۱۰:۰۰ - ۲۴-۰۸-۱۳۹۴
رییس سازمان سینمایی در جریان بازدید از جشنواره فیلم کوتاه:

نمی خواهیم جامعه سینمایی ناامید یا دچار مشکل شود

رییس سازمان سینمایی در جریان بازدید از جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران با مراجعه به سالن های پخش فیلم و برگزاری نشست ها از نزدیک شاهد استقبال بی نظیر جوانان و علاقه مندان از این رویداد سینمایی بود. استقبالی که ایوبی در جمع خبرنگاران آن را عاملی برای رفع خستگی اش نامید.
عصرایران - حجت‌الله ایوبی، رییس سازمان سینمایی به همراه جمعی از مدیران سینمایی روز گذشته ۲۳ آبان با حضور در پردیس سینمایی چارسو، از بخش‌های مختلف سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران و سالن‌های نمایش دهنده آثار در این رویداد سینمایی بازدید کرد.

در این بازدید ایوبی با مراجعه به سالن های پخش فیلم و برگزاری نشست ها از نزدیک شاهد استقبال بی نظیر جوانان و علاقه مندان از این رویداد سینمایی بود. استقبالی که ایوبی در جمع خبرنگاران آن را عاملی برای رفع خستگی اش نامید.

ایوبی در جمع اهالی رسانه با بیان این که امیدوار است اکران فیلم کوتاه سر و سامانی یابد افزود: خوشحالم که گروه هنر و تجربه بخشی از بار مسوولیت نمایش فیلم های مستند را به دوش کشیده است و در تلاش هستیم برای سینمای کوتاه نیز این بستر فراهم شود.


به گزارش خبرنگار عصرایران، وی در جریان این بازدید، دیدار دیروزش از مجلس و نشست با نمایندگان را یک جلسه خصوصی نامید و از انتشار اطلاعات بیشتر خودداری کرد.

ایوبی همچنین در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران مبنی بر عدم نمایش بعضی از آثار سینمایی گفت: فیلم‌ها خیلی آرام و منطقی مراحل اکران خود را سپری می‌کنند و می خواهیم حداکثر فیلم‌ها را اکران کنیم و اجازه ندهیم جامعه سینمایی ناامید یا دچار مشکل شوند.

معاون وزیر ارشاد در ادامه بیان کرد: برنامه‌های آموزشی مدرسه ملی سینما با حضور بزرگان سینما نهایی شده و به زودی شاهد راه اندازی این مدرسه خواهیم بود.

برگزاری جشنواره بین المللی فیلم کوتاه به عنوان یکی از معتبرترین جشنواره های فیلم کوتاه در جهان و خاورمیانه از سوی انجمن سینمای جوان برگزار می شود که تاکنون 31 دوره آن برگزار شده است. نکته جالب این که با پايان يافتن مهلت ارسال فيلم به بخش بين‌الملل سي و دومين جشنواره بين‌المللي فيلم كوتاه تهران، 3601 فيلم از 108 كشور جهان به دبيرخانه جشنواره ارسال‌شده بود که نشان می داد استقبال خارجی ها نیز از این جشنواره بالا بوده است.

همچنین از بین سینماگران ایرانی نیز 1701 فيلم كوتاه داستاني، مستند، انيميشن و تجربه‌گرا از 1323 فيلم‌ساز متقاضي شركت در اين جشنواره شدند. بر اساس اين گزارش 957 فيلم كوتاه از 817 فيلم‌ساز در بخش داستاني، 356 فيلم كوتاه از 282 فيلم‌ساز در بخش مستند، 161 فيلم كوتاه از 141 فيلم‌ساز در بخش انيميشن و 227 فيلم كوتاه از 195 فيلم‌ساز در بخش تجربه‌گرا آمار فيلم‌ها و فيلم‌سازان متقاضي در بخش‌هاي مختلف جشنواره را تشکیل می دهد. قابل‌توجه است كه از آمار 1701 فيلم كوتاه ارسال شده 1418 فيلم كوتاه توسط فيلم‌سازان مرد و 283 فيلم كوتاه توسط فيلم‌سازان زن كارگرداني شده است.

سی و دومين جشنواره بين‌المللی فيلم كوتاه تهران از تاريخ ۲۰ تا ۲۶ آبان ماه در پرديس سينمایی چارسو واقع در خیابان جمهوری تقاطع حافظ برگزار می شود.
ارسال به دوستان