۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۵
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۳۹۰۰۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۲ - ۲۹-۰۹-۱۳۹۴
کد ۴۳۹۰۰۶
انتشار: ۱۱:۵۲ - ۲۹-۰۹-۱۳۹۴

تاثیر سن بارداری مادر بر هوش کودک

تاثیر سن بارداری مادر بر هوش کودک

بررسی‌ها نشان می‌دهد زنانی که در دهه 30 سالگی صاحب فرزند می‌شوند کودکانی باهوش‌تر و سالم‌تر به دنیا می‌آورند.

در این مطالعه آمده است زنانی که در دهه 30 سالگی از عمرشان صاحب فرزند می‌شوند نسبت به مادرانی که در دهه 20 و 40 سالگی فرزند خود را به دنیا می‌آورند کودکانی سالم‌تر و باهوش‌تر دارند.

پزشکان در یک برنامه بلندمدت روند رشد 18 هزار کودک انگلیسی را مورد بررسی قرار دادند تا تاثیر سن مادر روی سلامت کودک ارزیابی شود. در این بررسی مشخص شد کودکانی که به هنگام تولد، مادرانشان در دهه 30 سالگی از عمر خود بوده‌اند نسبت به کودکان دیگر در تست‌های شناختی امتیاز بیشتری بدست آورده‌اند.

همچنین به گفته پزشکان، زنانی که در دهه 40 سالگی عمر خود صاحب فرزند می‌شوند به اندازه کافی برای بازی کردن با کودک خود وقت نمی‌گذارند و در نتیجه این کودکان بیشتر مستعد ابتلا به چاقی هستند.

به گزارش روزنامه ایندیپندنت، کارشناسان انگلیسی معتقدند زنانی که برای اولین بار در دهه 30 سالگی از عمر خود صاحب فرزند می‌شوند به طور معمول تحصیل کرده‌تر هستند، سبک زندگی سالم‌تری دارند و پیش از بارداری مراقبت‌های لازم را در نظر گرفته‌اند.

برچسب ها: سن بارداری ، هوش کودک
ارسال به دوستان
عذرخواهی نماینده طالبان از ملت ایران ادعای رویترز: ابراهیم عقیل فرمانده حزب الله لبنان ترور شد روایت بخشی از زندگی شهید محمد بروجردی در فیلم غریب تاج: کنفدراسیون فوتبال آسیا مصوبه‌ای داشته که اگر نواقص ورزشگاه‌ها را برطرف نکنیم، تمام آن‌ها را رد خواهد کرد امام جمعه شیراز: اگر تجهیزات موشکی نبود رژیم صهیونیستی تا تهران را بمباران می‌کرد ۳ شهید و ۱۷ زخمی؛ اولین آمار رسمی از حمله هوایی به بیروت (فیلم) وقوع حادثه امنیتی در دریای سرخ حملۀ صهیونیست‌ ها به بیروت (فیلم) معاون سید حسن نصرالله ترور شد؟ انفجار در ضاحیه جنوبی بیروت/ زخمی شدن شماری زن و کودک ترکیب استقلال مقابل نساجی مازندران عراقچی عازم نیویورک شد کدام دستگاه‌ ها از تعطیلی پنجشنبه‌ ها مستثنی شدند؟ سید حسن خمینی: بیخود می‌گوییم دعوای مذهبی داریم؛ دعوا برای خودمان‌ است! امام اگر توفیق داشت، به خاطر این است که پا روی نفس خودش گذاشت شهدای نوار غزه به ۴۱ هزار و ۲۷۲ نفر رسید