۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۴
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۵۸۰۷۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۸ - ۲۹-۱۲-۱۳۹۴
کد ۴۵۸۰۷۱
انتشار: ۱۲:۲۸ - ۲۹-۱۲-۱۳۹۴

جبهه النصره» از سرکردگان خود رونمائی می کند

گروه تروریستی تکفیری «جبهه النصره» با پخش تصاویر برخی دیگر از سرکردگان خود، هویت آنها را که سال ها نامشخص مانده بود، فاش کرد.

به گزارش ایرنا، موسسه « المناره البیضاء» ابزار رسانه ای گروه تروریستی تکفیری جبهه النصره دیروز حلقه دوم فیلمی تحت عنوان « ورثه المجد» را پخش و برخی از سرکردگان مجهول الهویه این گروه را معرفی کرد.

** ابوعبداله الشامی

« عبدالرحیم عطون» شهروند سوری نام واقعی « ابوعبدالله الشامی» است که در نیمه های سال 2014 به عنوان رئیس کمیته ای تعیین شد که سخنگونی گروه جبهه النصره است.

وی معروف است که صدای برخی سرکردگان النصره مانند « ابوماریا القحطانی»،« ابوحسن الکویتی» و « سلطان العطوی ابواللیث» را خاموش کرده است.

** ابوالفرج المصری

« احمد سلامه مبروک» تبعه مصر هم نام واقعی« ابوالفرج المصری» و از دوستان نزدیک « ایمن الظواهری » سرکرده کنونی القاعده و دارای تجارب جنگی زیادی است.

وی بعداز خروج از زندان در مصر ، سال 1988 برای دیدن الظواهری به افغانستان رفته و سال 1998 در جمهوری آذربایجان بازداشت و به مصر بازگردانده شده است.

هنوز مشخص نیست که او چگونه از زندانی در مصر آزاد و به سوریه رفته است.

** ابومالک التلی

« جمال زینیه» دارای تابعیت سوریه نام واقعی« ابومالک التلی» و یا « ابومالک الشامی» سرکرده جبهه النصره در منطقه قلمون غربی است و برای نخستین بار هویت واقعی او فاش می شود.

روزنامه لبنانی السفیر نوشت که این اقدام جبهه النصره، به نظر می رسد التلی را غافلگیر کرده زیرا مسئولیت منطقه ای بسیار حساس را برعهده دارد که بیشترین درگیری ها بین داعش و جبهه النصره در آن جریان دارد.

السفیر افزود: ارتش سوریه و حزب الله لبنان بعداز آزادسازی بیشتر کوه ها و بلندی های مهم منطقه حساس قلمون غربی در سال گذشته آزاد، توانسته اند جبهه النصره را در این منطقه در سرزمینی به وسعت کمتر از 50 کیلومتر مربع و نزدیک شهرک لبنانی عرسال در تنگنا قرار دهند.
این روزنامه لبنانی خاطرنشان کرد: اگرچه این اقدام جبهه النصره در پنجمین سالگرد بحران سوریه سئوالات زیادی را ایجاد کرده است، اما برخی معتقدند این گروه برای این که بتوانند در فضای بسیار تنگ ایجاد شده برای آنها در سطوح مردمی و گروه های مسلح، تنفس کند مبادرت به پخش تصاویر برخی از سرکردگان خود کرده و مقداری از لاک امنیتی خارج شده است.

السفیر تصریح کرد: پیام روشن دیگر این اقدام جبهه النصره این است که بگوید اگر چه به عناصر سوری خود تکیه دارد اما عناصر خارجی هم در آن فعال هستند.

این روزنامه لبنانی نوشت: افشای هویت ابوالفرج المصری و ارتباط گذشته او با القاعده در افغانستان هم اصراری بر ادامه روابط جبهه النصره با القاعده و تکذیب قطع ارتباط بین آنها است.
برچسب ها: النصره
ارسال به دوستان
انفجار در ضاحیه جنوبی بیروت/ زخمی شدن شماری زن و کودک ترکیب استقلال مقابل نساجی مازندران عراقچی عازم نیویورک شد کدام دستگاه‌ ها از تعطیلی پنجشنبه‌ ها مستثنی شدند؟ سید حسن خمینی: بیخود می‌گوییم دعوای مذهبی داریم؛ دعوا برای خودمان‌ است! امام اگر توفیق داشت، به خاطر این است که پا روی نفس خودش گذاشت شهدای نوار غزه به ۴۱ هزار و ۲۷۲ نفر رسید احتمال وقوع سیلاب در ۵ استان شهادت عضو کتائب حزب‌الله عراق در سوریه ساخت مجسمه رئیسی در اهواز خبرساز شد (+عکس) راه اندازی مرکز مصرف قانونی مواد مخدر در بلژیک / تلاش برای کاهش مصرف مواد در خیابان کشف یک گروه خونی جدید بعد از ۵۰ سال انجام عمل جراحی روی چشم سفیر ایران در بیروت / همسر سفیر: شایعات درباره بینایی آقای امانی کذب است / مشکل حادی وجود ندارند علم الهدی : نمی‌شود کشف حجاب آزاد شود عراقچی : در تماس با وزیر خارجه لبنان قویاً تروریسم اسرائیلی را محکوم کردم رئیس دفتر رهبری درباره ترور هنیه : انتظار می‌رود به زودی جواب این حرکت داده شود