۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۲
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۹۵۵۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۱ - ۰۳-۰۷-۱۳۹۵
کد ۴۹۵۵۳۴
انتشار: ۱۰:۱۱ - ۰۳-۰۷-۱۳۹۵
شبی که به بنی‌اعتماد تقدیم شد

مراسم ویژه «آوانتاژ» برای کارتن‌خواب‎ها

اکران ویژه مستند سینمایی «آوانتاژ » به کارگردانی محمد کارت، با حضور عوامل،‌ کاراکترهای فیلم،خانواده های درگیر اعتیاد،کارتن خوابهای بهبود یافته و تعدادی از هنرمندان در اولین روز پاییز 95 در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.

این مراسم  یکم مهرماه 95 ساعت 18:30 با اجرای روح الله روا مجری تلویزیون آغاز شد. در ابتدای مراسم عوامل فیلم برای خوشامدگویی به حضار به روی سن رفتند و با صحبتهایی کوتاه حاضران را به تماشای این مستند سینمایی دعوت کردند.

بعد از نمایش فیلم تماشاگران تحت تاثیر همذات پنداری با سوژه تکان دهنده "آوانتاژ" با چشمانی خیس، ایستاده و بی وقفه تاثیرگذاری فیلم را مورد تحسین قرار دادند. در ادامه محمد کارت کارگردان و تهیه‌کننده این مستند سینمایی به روی صحنه دعوت شد و با تاکید بر اهمیت اولین نمایش فیلمش برای قشر آسیب دیده و درگیر اعتیاد گفت: خیلی خوشحالم که اولین نمایش «آوانتاژ» برای شماست که هر کدام مسئله اعتیاد و بی خانمانی را با تمام وجود درک کرده اید. پیام این فیلم برآمده از روحیه و اراده تک تک کاراکترهایش است که امیدوارم به خوبی بازنمایی شده باشد.

این کارگردان جوان ضمن ادای احترام به رخشان بنی اعتماد، نمایش فیلمش را به این کارگردان تقدیم کرد و گفت: حال خوب امشبم را تقدیم می‌کنم به استادم خانم رخشان بنی اعتماد که همواره در وهله اول جامعه برایش اهمیت داشته بعد سینما. کسی که یک مصلح اجتماعی‌ست و دغدغه های اجتماعی اش برای همه ما ستودنی و قابل ستایش است.

حاضران با تشویقی گرم محمد کارت را در ستایش رخشان بنی اعتماد همراهی کردند.

در ادامه این مراسم کاراکترهای فیلم در میان ابراز احساسات شدید تماشاگران و با همراهی حسی و پرشور حضار به روی سن دعوت شدند. شخصیت های فیلم "آوانتاژ" در صحبت هایی احساسی با تشکر از محمد کارت برای بازنمایی واقعیت دردناک زندگی شان  و سپاسگذاری از خداوند برای تغییر مسیرشان تاکید کردند: محمد کارت با ما زندگی کرد و همین نزدیکی صمیمیانه او با ما سبب شد تا فیلمش واقعی، حقیقی و تاثیرگذار از آب دربیاید.

کاراکترهای این مستنددسینمایی که همگی از بهبودیافتگان اعتیاد و کارتن‌خوابی بودند توسط مدیر شبکه مستند سلیم غفوری، محمد کارت کارگردان، و مدیر موسسه طلوع بی نشان ها اکبر رجبی مشهود مورد تقدیر قرار گرفتند. تقدیری که بیش از آنکه به جهت حضورشان در این اثر باشد به جهت ایستادگی و پایداری این افراد در بهبودی و مبارزه با ناملایمات زندگی است.

در این مراسم که در واقع اکران ویژه‌ای از فیلم برای بهبودیافتگان سرای امید، قربانیان اعتیاد و خانواده‌های آنها بود هنرمندانی چون : محمدعلی بهمنی، حبیب رضایی، فرشته صدرعرفایی،عزیزالله حمیدنژاد، فرید سجادحسینی.علیرضا آقاخانی، محمد آفریده، امیرتاجیک،سعید خانی، نسیم قاضی زاده، محسن استادعلی، جعفرصانعی مقدم، مژگان صیادی، الهام جعفرنژاد، مهدی آقاجانی،اکبرعالمی و همچنین سلیم غفوری مدیر شبکه مستند و محسن سلیمانی، مدیر هنری منطقه 3 و رییس فرهنگسرای ارسباران حضور داشتند. همچنین یک مهمان ویژه نیز در مراسم حضور داشت و آن هم فروهر تشویقی، بنیانگذار انجمن معتادان گمنام در ایران بود.

برچسب ها: مستند ، محمد کارت
ارسال به دوستان
عذرخواهی نماینده طالبان از ملت ایران ادعای رویترز: ابراهیم عقیل فرمانده حزب الله لبنان ترور شد روایت بخشی از زندگی شهید محمد بروجردی در فیلم غریب تاج: کنفدراسیون فوتبال آسیا مصوبه‌ای داشته که اگر نواقص ورزشگاه‌ها را برطرف نکنیم، تمام آن‌ها را رد خواهد کرد امام جمعه شیراز: اگر تجهیزات موشکی نبود رژیم صهیونیستی تا تهران را بمباران می‌کرد ۳ شهید و ۱۷ زخمی؛ اولین آمار رسمی از حمله هوایی به بیروت (فیلم) وقوع حادثه امنیتی در دریای سرخ حملۀ صهیونیست‌ ها به بیروت (فیلم) معاون سید حسن نصرالله ترور شد؟ انفجار در ضاحیه جنوبی بیروت/ زخمی شدن شماری زن و کودک ترکیب استقلال مقابل نساجی مازندران عراقچی عازم نیویورک شد کدام دستگاه‌ ها از تعطیلی پنجشنبه‌ ها مستثنی شدند؟ سید حسن خمینی: بیخود می‌گوییم دعوای مذهبی داریم؛ دعوا برای خودمان‌ است! امام اگر توفیق داشت، به خاطر این است که پا روی نفس خودش گذاشت شهدای نوار غزه به ۴۱ هزار و ۲۷۲ نفر رسید