۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۵
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۹۷۳۵۵
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۵ - ۱۱-۰۷-۱۳۹۵
کد ۴۹۷۳۵۵
انتشار: ۲۰:۴۵ - ۱۱-۰۷-۱۳۹۵

مرگ سالانه 4000 زن بر اثر خشونت خانگی در جهان

برخی اطلاعات آماری نشان می‌دهد که هر سال در سراسر جهان ۴۰۰۰ زن به دلیل خشونت خانگی جان خود را از دست می‌دهند.

به گزارش ایسنا، در آمریکا اکتبر (ماه جاری میلادی) ماه "آگاهی‌بخشی ملی در مورد خشونت خانگی" است و آمار نشان می دهد که هر روز در این کشور سه زن توسط همسر یا همسر سابق خود به قتل می‌رسند.

باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا نیز در سخنانی گفت: همه افراد وظیفه دارند تا به مشکل خشونت خانگی اعتراض کرده و همچنین هیچ یک از زنانی که قربانی خشونت می‌شوند نباید به فراموشی سپرده شوند.

وی به مناسبت این روز ملی همچنین افزود: اگرچه در مجموع آمار خشونت خانگی علیه زنان طی دو دهه گذشته حدود سه چهارم کاهش یافته اما در کشوری که از هر چهار زن یک نفر و از هر هفت مرد نیز یک تن در طول زندگی‌اش خشونت خانگی را تجربه می‌کند لازم است اقدامات بیشتری انجام شود.

به گزارش روزنامه ایندیپندنت، طبق بررسی‌ها سه چهارم مرگ و میرهای ناشی از خشونت خانگی در شرایطی رخ می‌دهد که زنان به دلیل شرایط نامطلوبِ زندگی، تمایل به ترکِ همسران خود را دارند یا به این کار اقدام کرده‌اند.

برچسب ها: خشونت خانگی
ارسال به دوستان
عذرخواهی نماینده طالبان از ملت ایران ادعای رویترز: ابراهیم عقیل فرمانده حزب الله لبنان ترور شد روایت بخشی از زندگی شهید محمد بروجردی در فیلم غریب تاج: کنفدراسیون فوتبال آسیا مصوبه‌ای داشته که اگر نواقص ورزشگاه‌ها را برطرف نکنیم، تمام آن‌ها را رد خواهد کرد امام جمعه شیراز: اگر تجهیزات موشکی نبود رژیم صهیونیستی تا تهران را بمباران می‌کرد ۳ شهید و ۱۷ زخمی؛ اولین آمار رسمی از حمله هوایی به بیروت (فیلم) وقوع حادثه امنیتی در دریای سرخ حملۀ صهیونیست‌ ها به بیروت (فیلم) معاون سید حسن نصرالله ترور شد؟ انفجار در ضاحیه جنوبی بیروت/ زخمی شدن شماری زن و کودک ترکیب استقلال مقابل نساجی مازندران عراقچی عازم نیویورک شد کدام دستگاه‌ ها از تعطیلی پنجشنبه‌ ها مستثنی شدند؟ سید حسن خمینی: بیخود می‌گوییم دعوای مذهبی داریم؛ دعوا برای خودمان‌ است! امام اگر توفیق داشت، به خاطر این است که پا روی نفس خودش گذاشت شهدای نوار غزه به ۴۱ هزار و ۲۷۲ نفر رسید