۳۱ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۶
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۵۲۴۵۹۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۵ - ۳۰-۱۱-۱۳۹۵
کد ۵۲۴۵۹۷
انتشار: ۱۷:۲۵ - ۳۰-۱۱-۱۳۹۵

جلوگیری از خشک شدن 54 چشمه با حذف تونل بهشت آباد

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: حذف تونل 67 کیلومتری بهشت آباد از خشک شدن 54 چشمه در شهرستان های شهرکرد، بروجن، اردل، کیار و فارسان در این استان جلوگیری کرد.

به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز شنبه در شورای برنامه ریزی و توسعه استان افزود: موافقت با احداث سد بهشت آباد در صورتی است که تراز آورد و برداشت سد، رعایت مسائل زیست محیطی و همچنین جلوگیری از بروز خسارت به 2 استان خوزستان و چهارمحال و بختیاری مورد توجه باشد.

طرح بهشت‌ آباد برای انتقال آب از استان چهار محال و بختیاری به اصفهان، یزد و کرمان اجرایی شد، در صورت اجرای این طرح سالانه 1.1 میلیارد مترمکعب آب را به فلات مرکزی منتقل می ‌کند.
این طرح تاکنون مخالفت کارشناسان، مسئولان، نمایندگان و همه افکار عمومی استان ‌های خوزستان و چهار محال و بختیاری را در پی داشته است.

عملیات اجرایی طرح بهشت آباد با هدف توسعه کشاورزی و نیز تامین آب کشاورزی و صنعت استان های یاد شده طی 20 سال آتی در سال 90 و برغم مخالفت سازمان حفاظت محیط زیست در سال ۱۳۸۶، مرکز پژوهش‌های مجلس در سال ۱۳۸۷ و سازمان مدیریت منابع آب ایران به عنوان متولی آب کشور آغاز شد.

سلیمانی دشتکی یادآور شد: انتقادهای منصفانه، علمی و سازنده نقش مهمی در دستیابی به شاخص های توسعه ای کشور و این استان دارد، اما انتقادها نباید باعث تشویش و تحریک اذهان عمومی شود.

رئیس شورای برنامه ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: مدیران دستگاه های اجرایی استان باید نسبت به اقدامات انجام شده در نقاط مختلف استان را به اطلاع نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، ائمه جمعه و قشرهای مختلف مردم برسانند.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در چهارمحال و بختیاری همزمان با فعالیت دولت یازدهم گفت: البته برای رسیدن به وضعیت مطلوب در بخش های مختلف هنوز هم نیاز به فعالیت در حوزه های گوناگون است.

سلیمانی دشتکی تاکید کرد: مردم صداقت در گفتار و رفتار مسئولان را بخوبی تشخیص داده و می پذیرند، پس مدیران دستگاه های اجرایی باید نسبت به اطلاع رسانی شفاف و صادقانه به مردم اقدام کنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری ردیف اعتباری طرح انتقال آب بن – بروجن در سال 1395 را برابر 600 میلیارد ریال اعلام و تصریح کرد: با تلاش های صورت گرفته این رقم از محل های مختلف به یکهزار و 920 میلیارد ریال افزایش یافت.

وی یادآور شد: دولت به تازگی لایحه ای به مجلس ارائه کرده که در صورت تصویب یک میلیارد و 500 میلیون دلار از اعتبارات خزانه برای ایجاد اشتغال در مناطق محروم روستایی و عشایری هزینه می شود.

سلیمانی دشتکی اظهار کرد: کارگروهی متشکل از اداره کل حفاظت محیط زیست، سازمان بازرسی، دستگاه های متولی و مشاوران مربوطه در چهارمحال و بختیاری تشکیل شود و طرح مدیریت جامع تالاب بین المللی چغاخور را برای تصویب در شورای برنامه ریزی و توسعه استان بررسی کنند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه چهارمحال و بختیاری نیز گفت: اعتبارات امسال استان 2 هزار و 350 میلیارد ریال بوده که با پیگیری های صورت گرفته برابر همین مبلغ از محل تبصره 36 و اسناد خزانه برای سال آینده به استان اختصاص داده شد.

حبیب الله وفایی تاکید کرد: تاکنون یکهزار و 250 میلیارد ریال از اعتبارات چهارمحال و بختیاری جذب شده و مابقی هم تا پایان سال مالی جاری جذب می شود.

وی بودجه چهارمحال و بختیاری در لایحه بودجه 1396 را برابر 2 هزار و 600 میلیارد ریال دانست و افزود: براساس احکام برنامه و بودجه در صورت تصویب مجلس شورای اسلامی، سال آینده این رقم تا پنج هزار و 90 میلیارد ریال افزایش می یابد.

در این نشست 15 طرح تولیدی و عمرانی از سوی اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری تصویب شد.
برچسب ها: جلوگیری ، خشک شدن ، تونل
ارسال به دوستان
ابراهیم عقیل ؛ مردی که آمریکا از قرن گذشته دنبالش بود و برای سرش 7 میلیون دلار جایزه تعیین کرد تله‌پورت در فناوری کوانتوم ممکن شد خوردن این غذا سبب کاهش کلسترول می‌شود حزب‌الله لبنان شهادت ابراهیم عقیل را تأیید کرد عکس کاوشگر «جویس» از زمین، ماه و اورانوس در مسیر مشتری انفجار پیجرها بخش کوچکی از یک ماجرای به هم پیچیده است- فریدمن مقام سازمان ملل: در این لحظه بسیار خطرناک برای کل منطقه، خواستار حداکثر خویشتنداری هستم تخت روانچی: رژیم صهیونیستی بازی خطرناکی را در لبنان انجام می‌دهد قطعنامه پارلمان اروپا در واکنش به اقدامات طالبان علیه زنان نشست شورای امنیت درباره انفجار های لبنان بایدن: آتش بس غزه واقعی است استفاده از تلگرام در دستگاه‌های نظامی و اداری اوکراین ممنوع شد همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود به تعویق افتادن سفر عراقچی به لبنان به توصیه سید حسن نصرالله