۰۶ دی ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۶ دی ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۲
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۵۲۴۷۸۳
تعداد نظرات: ۳۶ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۹ - ۰۱-۱۲-۱۳۹۵
کد ۵۲۴۷۸۳
انتشار: ۱۴:۲۹ - ۰۱-۱۲-۱۳۹۵

خشونت از مدرسه به جامعه؛ کودکان هنوز کتک می‌خورند (+فیلم)

تنبیه انواع مختلف دارد. از کتک زدن گرفته تا تحقیر و ناسزا به دانش‌آموزان. بذر تنبیه فقط یک محصول دارد و آن خشونت است. این گزارش را حتما ببینید
عصر ایران - فاطمه خسروی، حسن ظهوری - تنبیه کودکان، یکی از بزرگترین اشتباهات در مدارس ایران است که از بیش از نیم‌ قرن گذشته تا امروز ادامه دارد. روش‌های تنبیهی طی دوره‌های مختلف تغییر کرده اما هنوز هم رفتارهای خشونت‌آمیز دیده می‌شود.

تنبیه انواع مختلف دارد. از کتک زدن گرفته تا تحقیر و ناسزا به دانش‌آموزان، بذر تنبیه فقط یک محصول دارد و آن خشونت است. با این‌حال هنوز نظام آموزش و پرورش کشور نمی‌خواهد این محصول را به درستی ببیند.

جامعه اما نگران است. نگران از عواقبی که امروز خشونت علیه کودکان در مدارس کشور به همراه دارد. امروز تاثیر تنبیه بر رشد جنبه‌های خشونت‌ آمیز کودکان بیشتر از گذشته شده و این موضوعی است که هنوز آموزش و پرورش به عنوان هشدار مورد توجه قرار نداده است.

این گزارش را ببینید و در اشتراک گذاری آن همراهی کنید. این گزارش به شما خواهد گفت که کوچکترین تنبیه در مدارس چه عواقب خطرناکی دارد.

برچسب ها: تنبیه ، مدرسه ، تحقیر ، کتک زدن ، معلم
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۳۶
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۲
مادر
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
3
17
شما و ما همچنان بگوييم و مسولان همچنان بي تفاوت . گويا در اين ديار همه ي ما بي خاصيت شده ايم
حسين
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
8
29
چرا كسي درباره خشونت عليه معلمان در مدارس نمي نويسد،‌آيا مي دانيد روزانه در همين تهران چندين معلم از دست شاگردان خود كتك خورده يا مورد هتاكي و بي احترامي والدين آنها قرار مي گيرد؟
اعمال خشونت در همه جا محكوم است. ولي متاسفانه در اين مورد رسانه ها يك طرفه به قاضي مي روند. آيا يكبار شما پيگيري كرده ايد كه دليل اين خشونت هاي معلمان چيست؟
آيا پيگيري كرده ايد معلمي كه پارسال از سوي دانش آموز چاقو خورد و كشته شد كسي پيگير حقوققش نيست. بهتر است جوگير نشده و عادلانه به مسايل ورود كنيد.
پاسخ ها
مکتبیران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
معلم عاقل است و بالغ و می تواند از خود دفاع کند. اینجا در مورد کودکان ضعیف و معصوم و بی دفاعی صحبت میکنیم که نه عقل کامل دارد، نه توانایی دفاع.
داریم از کودکی صحبت میکنیم که مشکلات معیشتی و شغلی معلم به او ارتباطی ندارد. داریم از کودکی صحبت میکنیم که از عقده های کودکی معلم بی خبر است. از کودکی صحبت میکنیم که هنوز شخصیتش شکل نگرفته است.
از کودکی صحبت میکنیم که ...

انگار میگویید در تصادف تریلی و پراید، چرا در مورد آسیب هایی که به تریلی وارد شده حرف نمیزنیم !
mohammad
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
کاملا با شما موافقم
چرا کسی از بی تربیتی و حمله دانش آموزان و اولیا آن ها به معلمان چیزی نمی گویید؟
خواهشا عادلانه متن بنویسید
چرا از بی ادبی و بی تربیتی دانش آموزان چیزی نمی نویسید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۲
هر دو مهم است. بخصوص طفل بی دفاع .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
1
19
آيا يكبار شما پيگيري كرده ايد كه دليل اين خشونت هاي معلمان چيست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۲
به هیچ دلیل و هیچ عذری، هیچ فردی بخصوص معلمان چنین حقی ندارند. من شخصا اگر متوجه بشم کوچکترین بی احترامی شدید یا برخورد فیزیکی صورت گرفته، تا اون معلم رو به اخراج نرسونم، بی خیال نمیشم.
خبازي مقدم خويي
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
8
14
ان قديمها كه ما درس ميخوانديم معلمين ارج قربي داشتند معلمان ان دوره دسبيلين خاصي داشتند كه همراه با دلسوزي بود امروزه والدين خيلي حساس شده اند من نميگويم خشونت معلم خوب است ولي بي ارزش كردم معلم پيش دانش اموز هم عواقب خوبي ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۲
دست معلمی رو که روی دانش اموز بچه بلند میشه باید فلک کرد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
2
15
بنده هم با هر خشونت و تنبیهی در هر محیطی حتی در اتاق بازجویی مخالفم
اما به جای این همه پوشش خبری این مساله که باعث خرد شدن هر چه بیشتر آن معلم می شود، بهتر است به دنبال علل این اعمال باشیم...
چرا یک معلم که الگوی آموزنگی است، باید دست به چنین کاری بزند... چند درصد از ما که معلم نیستیم اگر در همان شرایط قرار بگیریم دست به چنین کاری نمی زنیم...
واقعا علت چیست؟؟
این همه خشونت به خاطر چیست؟؟؟
نظارت کم؟
بی قانونی؟
الگوهای نامناسب در سطوح بالای اداری؟؟؟
ترغیب معلمان به چنین کاری به علت شرایط موجود در جامعه؟؟؟؟؟؟؟
ما که خود را صاحب بالاترین دین خدا می دانیم و هر کس غیر از خود را کافر می دانیم.... پس چه شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
یک معلم
Germany
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
2
27
من چند نکته در این مورد می خواستم یادآور بشم:

1) اگر شما بخواهید یک کلاس 35 نفره را در عین حال هم اداره کنید و هم مواد آموزشی را به اتمام برسانید چاره ای جز برخورد قهری ندارید؛ چون همیشه این نگر انی وجود دارد که معلم از تا اخیر سال نتواند مواد آموزشی مصوب را به اتمام برساند ( یادآور می شود که یک کلاس استاندارد نباید بیشتر از 15 نفر باشد)

2) منابع درسی هیچ جذابیتی نه برای معلم و نه برای دانش آموز ندارد، معلم صرفا به خاطر رفع تکلیف و دانش آموز نیز فقط به خاطر کسب نمره قبولی این منابع را می خواند، در کتاب های ما دریغ از نکته ای برای مهارت خوب زندگی کردن، کنترل خشم، رعایت قوانین و .... ولی تا دلت بخواد در مورد مسائل تئوریک و غیر کاربردی مطلب هست
3) معلم برای اینکه بتواند حتی این منابع آموزشی به درد نخور و غیر کاربردی را آموزش دهد نیاز به امکانات و تجهیزات آموزشی دارد که مدارس ما الحمدلله از ابتدایی ترین تجهیزات که همان سیستم گرمایشی و سرمایشی می باشد، محروم است

4) سخن آخر اینکه خود معلم نیز در این سیستم قربانی بی مهری ها و خشونت های سیستماتیک بالادستی است و این خشونت نسل به نسل ادامه دارد ...........
پاسخ ها
sina
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۲
باسلام،تشکر از نقد شما،اگر چنین چه نیاز و اجبار است که شغل معلمی را انتخاب کنند و وقت خود و دیگران را حدر دهد،با اعتراض و رفتن به شغل دیگر،باعث شوند،تا این سیستم نابود کننده انسانت هرچه زودتر ریشه اش کنده شود... (نه اینکه شریک چنین سیستم بشوند...)باتشکر.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
1
0
ما دهه شصتی ها واقعا نسل سوخته هستیم دوره ما که از معلمان کتک میخوردیم حالا میشنویم که الان معلم ها کتک میخورن بیچاره کسی که متولد دهه شصت باشه و از معلم کتک خورده و بعد از چندین سال خودش معلم شده این دفعه از دانش آموز کتک میخوره در هر صورت کتک میخوره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
3
0
اقا عمدی نبوده عصر ایران منتشر کن.پسره مداد پشت دستش بوده .دستشم گذاشته پشت سرش.معلمه پس گردنی بهش میزنه مداده میره تو سرش.معلمه ندیده مداد رو تو دستش.بی هوا زده.به هر حال اشتباه کرده.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
3
1
درود بر همه ی معلمان سرزمینم
سلیمی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
3
1
این نوع گزارشها خودشان مشکل بزرگی دارند و آن این است که دانش آموزان با گوشی های خود از این صحنه ها تصویر گرفته اند. همین شخص که فیلم می گیرد تصاویر مستهجن هم در گوشی خود دارد و به هم کلاسی های خود نشان می دهد و ذهن آنها را آلوده می کند. از تنبیه دفاع نمی کنم ولی تنها وسیله دفاعی معلم در برابر دانش آموزان گستاخ شاید نمره و تجدیدی بود که آن را از دستش گرفته اند.
باور کنید همین روانشناسان هم که اینقدر با اطمینان صحبت می کنند در کلاسهای 40 نفره پر از دانش آموزان بی سواد و کستاخ نمی توانند دوام بیاورند و عاقبت از کوره در خواهند رفت. به سخن گفتن نیست باید تجربه کنید. واقعا هر کسی نمی تواند در برابر گستاخی، توهین، مسخره کردن و اعمالی که گفتنش هم سخت است دوام بیاورد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
1
2
آموزش و پروش باید در استخدام معلمین بسیار سختگیری کند تعداد زیادی از این معلمها صلاحیت معلمی ندارند کسانی که با تربیت نسل جدید سر و کار دارند باید اشخاصی سالم باشند تا افراد شایسته ای برای کشور و انقلاب تربیت کنند
ناشناس
Canada
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
1
3
معلمي كه مجبور است نقش مامور نيروي انتظامي را ايفا كند و مدير مدرسه از او مي خواهد تحت هر شرايطي دانش آنوزان را در كلاس نگهدارد، كلاس و درسي كه نه براي دانش آموز آينده مي آورد و نه برايش جذابيتي دارد، علت هاي خوبي براي برخورد قهري و جبري هستند، در انتهاي سال معلمان مجبورند دانش آموزان را علي رغم ميل باطني و توانمندي شان قبول هم كنند، اين تنها و آخرين ابزار كنترلي معلمان نيز از دست آنها درآمده است، در شرايط اينچنيني وضع بهتري هم نمي توان متصور بود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
3
0
معلم هم یک انسان است وبا تمام مشکلات موجود در جامعه دست به گریبان. حدود 900.000 معلم داریم در کل چند نفرشان دست به خشونت می زنند؟ در خیابان هنگام رانندگی چقدر تحمل رفتار یک راننده بد را داریم؟ برخورد ما با آن راننده یک لحظه است . معلم همزمان حدود 40 دانش آموز را باید از تمام جهات کنترل کند و آموزش دهد . خانواده ها چقدر در تربیت فرزندان خود موفق هستند و دانش آموزان چگونه رفتار خانوادگی خود را در کلاس درس به نمایش می گذارند؟ یکی از معلمان منطقه 2 تهران نقل می کرد مادر دانش آموزی که رفتار خشن با همکلاسی های خود داشت ( زورگیری و باج خواهی از دیگران) به مدرسه دعوت کردیم و موارد را به او گفتیم جلو چشمان همه معلمان و تعدادی دانش آموز مادر شروع به فحاشی و کتک زدن فرزند خود کرد . و بسیار از این موارد وجود دارد . به راستی نقش خانواده ها در این امور کجاست ؟ فقط معلم و آموزش وپرورش مقصرند؟
مسعود
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
3
1
معلم که عمدی مداد را فرو نکرده تو سرش اتفاقی دانش اموز دستش را اورده پشت سرش و خواسته معلم بزنه اینجوری شده ..... در ضمن 11 میلیون دانش اموز هست 11 میلیون اتفاق ممکنه بیافته چرا همش اینها را پوشش میدین نیروی انتظامی اتفاق درش نیست خبرنگاران همینطور و .... چرا از حقوق معلم نمیگین در خیلی کشورها با پزشکان برابری میکنه ؟؟؟؟؟
حسین(معلم)
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
0
4
با نظر یک معلم کاملا موافقم. سیستم آموزشی ما کاملا از ارزش افتاده . معلم رفع تکلیف می کند و دانش آموز بخاطر نمره می خواند.
هیچ تنوعی در نظام آموزشی ما وجود ندارد کلاس های درسی 35 نفر و حتی در مواقعی 38 نفر نیز هستند . ایا انتظار تربیت اصولی داریم؟؟
علی
Saudi Arabia
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
0
1
معلم ها درسته که باید تنبیه نکنند ولی راهکار واسه دانش آموز هنجار شکن، متخطی چیه؟
ای کاش،بصورت ریشه ای به موضوع نگاه کنیم؟
ناشناس
Germany
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
0
2
من معلم هستم...نه من و نه هیچ کدام همکارام تنبیه بدنی نمیکنیم...این یک اتفاق بوده و خوبه تلوزیون هم علتشو تشریح کرد....وقتی والدین و خود دانش آموزاهمیت نمیدن معلم چرا اعصابشو خورد کنه
ناشناس
Germany
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
2
0
کاش تیتر دیگری می زدی واسه جلب توجه
یوسفی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
0
0
یوسفی:
سلام و درود برتو ای معلم . . . من ترا خوب می شناسم . زیرا تو با انسانهایی سروکار داری که قسمت اعظم تربیت شان را در خانواده داشته اند وهرچه آزادی و آزار و خستگی است را به مدرسه می آورند تا برسرِ تو ای معلم عزیز خالی کنند . من ترا خوب می شناسم . چون شغلت را بیش از سی و اندی سال تجربه کرده ام ، تو همان کسی هستی که دانش آموزان رنگارنگ را ۵- ۶ ساعت درمحیط های خسته کننده و غیراستاندارد نگه می داری باطرحهای متنوع وبی ثمری که برگرفته از کارشناسان کلاس ندیده به معرض اجراء قرار می دهی . من ترا خوب می شناسم . زیرا تو یادگرفته ای که در مقابلِ همهء نابرابری ها و بی عدالتی ها سکوت کنی، چون این کار را ناشی از حیا و آبروی خود می دانی . من ترا خوب می شناسم. زیرا با حقوقِ اندک، قناعت را پیشهء خود ساخته ای و عزّت نفس را از دست نداده ای و بالاخره نمی گویم همهء همکارانم در کارِ خود بهترینند . ولی می توانم ، عرض کنم که از همهء اقشارِ جامعه مظلوم ترند . . .
ناشناس
France
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
1
0
شاید من به عنوان معلم خصوصی نتوانم دقیق در این مورد اظهار نظر کنم ولی بچه های این دوره زمانه با ما خیلی فرق دارند.تعدد وسایل ارتباط جمعی باعث شده در ذهنیت انها خشونت کلامی و فیزیکی انباشته شود و وقتی در مدرسه نتواند این را خالی کند یا به نادرستی خالی کند می توان فهمید چرا برخی معلمها هم دست به خشونت اینگونه می زنند !
پیمان
Saudi Arabia
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
1
0
عصری جون نفست از جای گرم در میاد...خودت یه ماه بیا برو داخل کلاس با دانش آموزان این دوره سر و کله بزن ،بعدش اکه از این مطلبت حمایت کردی من اسممو عوض میکنم
علیرضا یوسفی
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۲
0
1
چرا نظر ما رو قرار نمی دید
شما هم میلی هستید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۲
1
0
میشه این عکس زجرآور رو حذف کنید؟
فرهاد
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۲
0
0
سلام من خودم معاون پرورشی هستم چنین برخوردهای راکسی تایید نمی کند ولی قضاوت یکطرفه منصفانه نیست هرکدام از شما هایی که معلم نیستید ممکن است با دیدن این موارد اخم وناراحتی کنید ولی وقتی خودتان در میدان باشید قضیه فرق میکند کلاس سی نفره ای که هر کدام ساز خود رامی زنند ساده نیست والدینی که دوتا بچه دارند بعضی مواقع هم کم میارند.در کل تخریب جایگاه معلم در جامعه قطعا یقه همه را میگیرد چون به نوعی همه با آموزش و پرورش سرو کاردارند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۲
0
1
اين گونه افرادمعلم نيستندساديسم دارندحيف ازنام معلم كه روي اين افرادخشونت طلب گذاشته شود