۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۵
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۵۳۴۷۶۰
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۹ - ۳۰-۰۱-۱۳۹۶
کد ۵۳۴۷۶۰
انتشار: ۲۰:۰۹ - ۳۰-۰۱-۱۳۹۶

امضای نخستین قرارداد فروش گاز مایع ایران به هند

مدیرعامل شرکت بازرگانی گاز ایران از امضای نخستین قرارداد فروش گاز مایع به هند خبر داد و گفت: به دنبال متنوع ساختن بازارهای هدف خود هستیم.

به گزارش ایرنا، «محمدعلی براتی» در دومین کنفرانس گاز مایع (ال.پی.جی- LPG) افزود: نشست بسیار خوبی با شرکت های بین المللی فعال در این عرصه انجام شده است و قصد نداریم همه تمام تخم مرغ های خود را در یک سبد بگذاریم.

براتی تاکید کرد «تلاش می کنیم سهم خود را از تجارت این فراورده به دست آوریم. از این رو، مذاکره با کشورهای مختلفی در حال انجام است و به تفاهم هایی نیز دست یافته ایم».

مدیرعامل شرکت بازرگانی گاز ایران یادآوری کرد: مسوولیت فروش ال.پی.جی مخازن 4 و 5 پارس جنوبی و کل گوگردهای تولید شده در این منطقه بر عهده این شرکت است و بر اساس مذاکرات انجام شده، قرار است ال.پی.جی همه فازهای پارس جنوبی، پالایشگاه گاز سرخون و قشم و فجر جم نیز برای فروش به شرکت بازرگانی گاز ایران سپرده شود.

به گزارش ایرنا، با توجه به توسعه گازرسانی، میزان مصرف گاز مایع در کشور کاهش یافته و زمینه برای صادرات این فراورده فراهم شده است.

بر اساس گزارش ها، ظرفیت صادرات ال.پی.جی ایران در پسابرجام با بهره برداری از فازهای جدید پارس جنوبی به سالیانه پنج میلیون تن می رسد.

افزون بر شرکت ملی گاز، بخش خصوصی و پتروشیمی ها نیز می توانند به فروش و صادرات گاز مایع دست بزنند.
برچسب ها: گاز مایع
ارسال به دوستان
تاج: کنفدراسیون فوتبال آسیا مصوبه‌ای داشته که اگر نواقص ورزشگاه‌ها را برطرف نکنیم، تمام آن‌ها را رد خواهد کرد امام جمعه شیراز: اگر تجهیزات موشکی نبود رژیم صهیونیستی تا تهران را بمباران می‌کرد ۳ شهید و ۱۷ زخمی؛ اولین آمار رسمی از حمله هوایی به بیروت (فیلم) وقوع حادثه امنیتی در دریای سرخ حملۀ صهیونیست‌ ها به بیروت (فیلم) معاون سید حسن نصرالله ترور شد؟ انفجار در ضاحیه جنوبی بیروت/ زخمی شدن شماری زن و کودک ترکیب استقلال مقابل نساجی مازندران عراقچی عازم نیویورک شد کدام دستگاه‌ ها از تعطیلی پنجشنبه‌ ها مستثنی شدند؟ سید حسن خمینی: بیخود می‌گوییم دعوای مذهبی داریم؛ دعوا برای خودمان‌ است! امام اگر توفیق داشت، به خاطر این است که پا روی نفس خودش گذاشت شهدای نوار غزه به ۴۱ هزار و ۲۷۲ نفر رسید احتمال وقوع سیلاب در ۵ استان شهادت عضو کتائب حزب‌الله عراق در سوریه راه اندازی مرکز مصرف قانونی مواد مخدر در بلژیک / تلاش برای کاهش مصرف مواد در خیابان