۰۷ دی ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۷ دی ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۵۷۰۰۴۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۵ - ۱۱-۰۸-۱۳۹۶
کد ۵۷۰۰۴۷
انتشار: ۱۲:۴۵ - ۱۱-۰۸-۱۳۹۶

اگر خبر بد دارید، یک راست بروید سر اصل مطلب

پژوهشگران، 145 نفر را که با سناریوهای مختلف از خبرهای بد مواجه شده بودند، تحت بررسی قرار دادند. این سناریوها مکتوب، کلامی و یا بصری بودند. در هر مورد، این افراد با دو نوع رویکرد متفاوت روبرو شدند: خبر بد، مستقیما و بدون حاشیه به آنها داده شد و در نوع دیگر هم، سعی شده بود خبر بد، ظاهری خوشایندتر داشته باشد و در لفافه بیان شود.

به گفته‌ی محققان، خبر بد را باید بدون شاخ و برگ دادن بدهید؛ این چیزی است که طرف مقابل‌تان ترجیح می‌دهد.

همه‌ی ما به احتمال زیاد زمانی در زندگی‌مان ناچارا مجبور می‌شویم خبر بدی را به کسی برسانیم. خبر طلاق، اخراج شدن از کار، رد یک درخواست و یا نتیجه‌ی یک آزمایش که حاکی از یک بیماری سخت است، خبرهایی از این دست چیزهایی هستند که متاسفانه گاهی وظیفه‌ی رساندن‌شان را به مخاطب خواهیم داشت. وقتی در چنین شرایطی قرار می‌گیریم همیشه این سوال مطرح می‌شود که چطور باید این خبر را بدهیم. آیا باید مستقیما بگوییم یا در لفافه و با کلماتی تسلی بخش سعی کنیم تا جایی که امکان دارد طرف مقابل را پریشان نکنیم؟

تحقیقات می‌گوید اگر می‌خواهید خبر بد بدهید، یک راست بروید سر اصل مطلب 

تحقیقات جدید در دانشگاه بریگم یانگ و دانشگاه آلابامای جنوبی می‌گوید، بهترین کار این است که خبر ناخوشایند را به سرعت بدهیم، دست کم این چیزی است که فرد مقابل ترجیح می‌دهد!

پژوهشگران، 145 نفر را که با سناریوهای مختلف از خبرهای بد مواجه شده بودند، تحت بررسی قرار دادند. این سناریوها مکتوب، کلامی و یا بصری بودند. در هر مورد، این افراد با دو نوع رویکرد متفاوت روبرو شدند: خبر بد، مستقیما و بدون حاشیه به آنها داده شد و در نوع دیگر هم، سعی شده بود خبر بد، ظاهری خوشایندتر داشته باشد و در لفافه بیان شود.

سعی نکنید خبر بد را در لفافه قرار دهید 

از افراد شرکت کننده خواسته شد، هر پیام منفی را بر اساس شفافیت، میزان ملاحظات و تا چه حد مستقیم بودن، تاثیرگزار بودن، صادقانه بودن و خاص بودن‌شان رتبه بندی کنند. همچنین از آنها خواسته شد تشخیص دهند کدام یک از این راه‌های دریافت خبر بد، برای‌شان از همه مهمتر بوده است. شفافیت و مستقیم بودن، نسبت به سایر ارزش‌ها در آن شرایط پُرتنش و بحرانی، بیشترین امتیازها را گرفتند.

محققان دریافتند خبرهای منفی مربوط به روابط اجتماعی باید مستقیما اما با حالتی ملایم به عنوان اشاره‌ای از ادب و توجه نسبت به فرد دریافت کننده منتقل شوند. اما خبرهای بد در مورد بیماری یا مرگ یا آتش گرفتن خانه را بهتر است مستقیما و بدون مقدمه و حاشیه برسانید. این نوع خبرها نیاز به اقدام فوری دارند و اطلاعات باید تا حد ممکن سریع و با کمترین حاشیه منتقل شوند.

منبع: برترین ها

برچسب ها: خبر بد ، اصل مطلب
ارسال به دوستان
۱۲ منطقه تهران در وضعیت قرمز آلودگی هوا ادعای سعید جلیلی : توقف قانون حجاب مصوبه شورای عالی امنیت ملی نیست داستان مار و ارّه ؛ آیا این قصه برایتان آشنا نیست؟ (فیلم) درباره ظاهر فرزندان تان (فیلم) ژاله علو؛ شمایل زنی با صلابت نه مستبد/ وقار نه وقاحت نشانه‌های هشداردهنده سرطان‌های ارثی را بشناسید (فیلم) رئیس دادگاه زندان صیدنایا در سوریه دستگیر شد بیت کوین ارز رسمی روسیه شد تلگرام در مالزی دنبال دریافت مجوز رفت نتانیاهو : دنبال عادی سازی روابط با عربستان هستیم انتقاد تند قدیری ابیانه از رفع فیلترینگ : می خواهند ایران را شبیه تایلند کنند/ انتخاب پزشکیان یک فاجعه بود و دیر یا زود استعفا می‌دهد/ کیش را ساختند تا عشرتکده اعراب شود حمله موشکی یمن به تل‌آویو / فرودگاه بن گوریون تعطیل شد آملی لاریجانی : باید راه شهدا را که وحدت و انسجام است ادامه دهیم ؛ محور انسجام و اقتدار رهبر انقلاب است تبدیل سلول‌های سرطانی به سلول عادی با یک فناوری جدید مهاجرپذیرترین مقاصد جهان (+ اینفوگرافی)