۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۱
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۵۹۸۶۸۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۰ - ۲۲-۱۲-۱۳۹۶
کد ۵۹۸۶۸۷
انتشار: ۱۴:۵۰ - ۲۲-۱۲-۱۳۹۶

ترکیه تغییرات جنجالی قوانین انتخاباتی را تایید کرد

این تغییرات امروز سه‌شنبه پس از جلسه‌ای طولانی که به درگیری لفظی شدید میان قانونگذاران ناسیونالیست و اصلی‌ترین احزاب اپوزیسیون انجامید، تایید شد.

پارلمان ترکیه تغییرات در قوانین انتخاباتی این کشور را که منتقدین می‌گویند هدفش کمک به رجب طیب اردوغان برای تحکیم قدرت است و ممکن است به تقلب انتخاباتی بینجامد، تایید کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این تغییرات امروز سه‌شنبه پس از جلسه‌ای طولانی که به درگیری لفظی شدید میان قانونگذاران ناسیونالیست و اصلی‌ترین احزاب اپوزیسیون انجامید، تایید شد. ترکیه سال آتی با انتخابات روبروست و رجب طیب اردوغان،‌ رئیس‌ جمهوری ترکیه به ۵۱ درصد آراء برای ماندن در قدرت نیاز دارد.

این تغییرات به حزب حاکم اردوغان اجازه می‌دهد تا رسما وارد ائتلاف با این حزب ناسیونالیست شود و در واقع اجازه می‌دهد تا این حزب کوچکتر حتی اگر نتوانست آستانه ۱۰ درصد انتخاباتی لازم را به دست آورد، کرسی پارلمانی بگیرد. در عوض، اردوغان هم حمایت ادامه‌دار از ناسیونالیست‌ها را تضمین می‌کند. اپوزیسیون ترکیه همچنین نگران است سایر اصلاحاتی که امروز به تایید رسید، راه را برای تقلب انتخاباتی هموار کند.

ارسال به دوستان
عذرخواهی طالبان درمورد بی احترامی به سرود ملی ایران: طبق سنت خودمان عمل کردیم / در کشور ما وقتی سرود وطن خوانده می‌شود، همه می‌نشینیم کانادا تمامی پروازها به اسرائیل را لغو کرد سانحه برای پرواز تهران- کرمان / مسافران سالم هستند 6 نکته درباره توهین نماینده طالبان به سرود ملی ایران : از پیجرهای لبنان تا مهاجران افغان وزیر اقتصاد تایوان : قطعات پیجرهای منفجر شده در لبنان ساخت تایوان نبودند محمود حکیمی ، نویسنده و پژوهشگر درگذشت روسیه : انفجار پیجرها نوع جدیدی از حمله تروریستی است پزشکیان به دنبال «پل» است؛ به «اون یکی» گفتن گیر ندهیم! سوال عضو دولت رئیسی درباره علت سقوط بالگرد: نارنجک سایبری نبود؟ هواشناسی : منتظر پاییز و زمستان غیرمنتظره باشید کرباسچی : وضعیت اینترنت برای مردم زجردهنده است/ ۲۰ سال پیش، بحران‌های زندگی مردم مثل امروز نبود مرعشی : فائزه هاشمی موضوع نامه را خاتمه یافته می‌داند درباره یکی از کثیف ترین دروغ های سیاسی معاصر ایران: آن 110 میلیون دوز کار چه کسی بود؟ پذیرایی هواپیمایی ترکیه از مسافران خود با «نخستین نان جهان» موافقت رهبر انقلاب با عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات حدود سه هزار نفر از محکومان