۰۷ دی ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۷ دی ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۸
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۶۱۲۴۷۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۴ - ۰۹-۰۳-۱۳۹۷
کد ۶۱۲۴۷۶
انتشار: ۱۶:۳۴ - ۰۹-۰۳-۱۳۹۷

"عرق سرد" کاندیدای بهترین فیلم سواد رسانه ای در حوزه ورزش

مدیرعامل انجمن سواد رسانه ای ایران در دومین نشست سالانه هیئت امنا و هیئت مدیره انجمن سواد رسانه ای ایران با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک با فدراسیون ورزش پهلوانی گفت: سال گذشته رویداد تقدیر از فیلم های برتر سواد رسانه ای جشنواره فیلم فجر را رقم زدیم که فیلم عرق سرد به عنوان فیلم مرتبط با حوزه سواد رسانه ای و ورزش مورد توجه جدی قرار گرفت.

به گزارش عصرایران، افراسیابی افزود: هر چند اعضای هیئت داوران در نهایت فیلم عرق سرد را برای دریافت جایزه و نشان سواد رسانه ای ایران کاندید نکردند، اما من معتقدم این فیلم میتواند کاندیدای بهترین فیلم سواد رسانه ای در حوزه ورزش باشد چرا که نگاه انتقادی در این فیلم موج میزند و نشان میدهد که ما در جامعه ای زندگی میکنیم که از ورزشکاران گرفته تا مسئولین فدراسیونهای ورزشی و از خانواده ها گرفته تا فعالان رسانه ای جامعه و حتی وکلای مردم از کم سوادی رسانه ای خود آسیب دیده و فرصتها را از دست داده و گرفتار چالشهای بزرگتری می شوند.


افراسیابی خاطر نشان ساخت: وقتی یک نفر واقعیتهای تلخ جامعه امروز را صادقانه به تصویر میکشد چرا نباید از او تقدیر کنیم و چرا باید برخی احساس کنند که فرد منتقد با جمهوری اسلامی ایران مشکل دارد؟

مدیرعامل انجمن سواد رسانه ای ایران تاکید کرد: فیلم برتر سواد رسانه ای جشنواره فیلم فجر سال گذشته مشخص شده است و دو فیلم هم مشمول تقدیر ویژه شدند که در جشن سواد رسانه ای ایران مورد تقدیر قرار خواهند گرفت و به هر حال فیلم عرق سرد در میان این فیلم ها حضور ندارد و میشود در مراسم دیگری با حضور ورزشکاران از آن تقدیر کرد.

وی افزود: در سال گذشته شاهد ۳۷ رویداد ملی و استانی توسط انجمن سواد رسانه ای ایران بودیم که امسال تعداد رویدادهای ملی کاهش خواهد یافت اما رویدادهای استانی و بین المللی افزایش خواهد داشت و شاهد حداقل دو رویداد بین المللی در ایران و گرجستان خواهیم بود.  

در ادامه دکتر محمد ابویی، نایب رئیس هیئت مدیره انجمن سواد رسانه ای ایران با تاکید بر اینکه راز پایایی انجمن سواد رسانه ای ایران در تخصص گرایی است، اظهار کرد: انجمن سواد رسانه ای ایران باید در تمام فعالیتهای خود از اساتید مطرح این حوزه که منابع و سرمایه های انسانی کشور هستند به درستی استفاده کند.

وی با بیان اینکه لازم است سه موضوع اقتصاد، مخاطب و محتوا مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: مخاطب، سرمایه اصلی ما است و باید به این بخش توجه ویژه ای داشته باشیم و می توانیم برای این امر باشگاه علاقه مندان سواد رسانه ای را ایجاد کنیم.

ابویی با بیان اینکه هم اکنون در 40 ساله دوم انقلاب هستیم، تاکید کرد: مهمترین بخشی که باید برای آن برنامه ریزی مشخص و مدونی داشته باشیم، نسل نوجوان و جوان است چرا که متاسفانه گذشتگان برای این نسل نه فکری کردند و نه به آنها اعتماد کردند و نه در آنها ایجاد رضایت کردند. پس در حوزه سواد رسانه ای باید هدفگذاری ما این نسل باشد.

بر اساس این گزارش در ادامه دکتر حمید رضا کمالی عضو هیئت مدیره و بازرس انجمن سواد رسانه ای ایران اظهار کرد: در حوزه فعالیت های انجمن سواد رسانه ای باید مساله محور باشیم و بر اساس اولویتها پیش برویم.

کمالی تاکید کرد: انجمن سواد رسانه ای به عنوان یک تشکل مردم نهاد باید موضع خود را در برخی امور مثل بحث فیلتر تلگرام با صراحت و طی بیانیه ای اعلام می کرد تا مخاطب می دانست رویکرد این تشکل به مساله مهم اخیر چه بوده است.

در ادامه معصومه نصیری قائم مقام انجمن سواد رسانه ای ایران و دبیر کارگروه خانواده، مشاوره و سلامت فردی و اجتماعی این انجمن گفت: کارگروه خانواده، مشاوره و سلامت فردی و اجتماعی تا کنون اجرای سه تفاهم نامه همکاری مشترک با سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سازمان بسیج رسانه و رادیو سلامت را بر عهده گرفته است و معتقد است حوزه ورزش و سواد رسانه ای حداقل در حوزه کمک به تحقق رژیم مصرف و کاهش آسیبهای جسمانی ناشی از رسانه های نوین با هم گره میخورند که بر همین اساس موضوع انعقاد تفاهم نامه با فدراسیونهای ورزشی کشور را در دستور کار خود قرار داده است. 

در پایان این نشست تفاهم نامه همکاری انجمن سواد رسانه ای ایران و فدراسیون ورزش پهلوانی به امضای طرفین رسید و مقرر شد آموزش سواد رسانه ای به خانواده های اعضای این فدراسیون، همکاری برای افزایش سواد رسانه¬ای مطبوعات و رسانه های ورزشی و استفاده از ظرفیتهای رسانه های نوین و جامعه شبکه ای برای تقویت فرهنگ پهلوانی در دستور کار مشترک این دو سازمان قرار گیرد.
ارسال به دوستان