۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۶۱۳۳۴۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۷ - ۱۶-۰۳-۱۳۹۷
کد ۶۱۳۳۴۵
انتشار: ۱۴:۴۷ - ۱۶-۰۳-۱۳۹۷

تنش بین نیروهای روسیه و حامیان اسد در سوریه

تنش بین نیروهای روسیه و حامیان اسد در سوریه
سربازان ارتش سوریه روز سه شنبه کنترل مواضعی را که نیروهای روسیه در نزدیکی شهر قصیر در استان حمص تصرف کرده بودند در اختیار گرفتند.

حضور «هماهنگ نشده» نیروهای روسیه در نزدیکی مرز لبنان در سوریه باعث تنش بین شبه نظامیان حامی بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه و مسکو شد.

به گزارش یورونیوز، خبرگزاری رویترز به نقل از دو نفر از مقامات نیروهای متحد بشار اسد گزارش کرده است که تنش به وجود آمده بین نیروهای روسیه و متحدان رئیس جمهوری سوریه روز سه شنبه خاتمه یافت.

بنا به همین گزارش سربازان ارتش سوریه روز سه شنبه کنترل مواضعی را که نیروهای روسیه در نزدیکی شهر قصیر در استان حمص تصرف کرده بودند در اختیار گرفتند.

تنش اخیر بین نیروهای روسیه و نیروهای در صف دولت سوریه از جمله گروه حزب الله کم سابقه محسوب می شود.

یکی از فرماندهان نیروهای حامی رئیس جمهوری سوریه که نخواست نامش فاش شود در مورد اقدام نیروهای روسیه گفت: «گامی هماهنگ نشده برداشته شده بود. [...] اکنون حل شده است. ما این اقدام آنها [نیروهای روسیه] را رد کردیم. لشکر یازدهم ارتش سوریه اکنون در مرز مستقر شده است.»

این فرمانده شبه نظامیان حامی بشار اسد افزوده که اقدام نیروهای روسیه از نظر نظامی و در راستای نبرد با گروه های افراط گرا در خاک سوریه قابل توجیه نبوده است.

ارتش روسیه تاکنون به گزارش های منتشرشده از تنش با نیروهای حامی بشار اسد واکنش نشان نداده است. اسرائیل تاکنون بارها از مسکو خواسته است از حضور نیروهای نزدیک به ایران در سوریه و به ویژه در غرب این کشور و در نزدیکی مرز اسرائیل جلوگیری کند.

ارسال به دوستان
کدام دستگاه‌ ها از تعطیلی پنجشنبه‌ ها مستثنی شدند؟ سید حسن خمینی: بیخود می‌گوییم دعوای مذهبی داریم؛ دعوا برای خودمان‌ است! امام اگر توفیق داشت، به خاطر این است که پا روی نفس خودش گذاشت شهدای نوار غزه به ۴۱ هزار و ۲۷۲ نفر رسید احتمال وقوع سیلاب در ۵ استان شهادت عضو کتائب حزب‌الله عراق در سوریه ساخت مجسمه رئیسی در اهواز خبرساز شد (+عکس) راه اندازی مرکز مصرف قانونی مواد مخدر در بلژیک / تلاش برای کاهش مصرف مواد در خیابان کشف یک گروه خونی جدید بعد از ۵۰ سال انجام عمل جراحی روی چشم سفیر ایران در بیروت / همسر سفیر: شایعات درباره بینایی آقای امانی کذب است / مشکل حادی وجود ندارند علم الهدی : نمی‌شود کشف حجاب آزاد شود عراقچی : در تماس با وزیر خارجه لبنان قویاً تروریسم اسرائیلی را محکوم کردم رئیس دفتر رهبری درباره ترور هنیه : انتظار می‌رود به زودی جواب این حرکت داده شود عیادت پزشکیان از مجروحان لبنان در بیمارستان فارابی این زن پشت پرده انفجار پیجر در لبنان بوده است؟ عیادت سخنگوی دولت از سفیر ایران در بیروت