۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۴
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۷۱۷۳۹۰
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۸ - ۱۵-۱۲-۱۳۹۸
کد ۷۱۷۳۹۰
انتشار: ۲۲:۱۸ - ۱۵-۱۲-۱۳۹۸

استاندار: روند افزایشی شیوع ویروس کرونا در گیلان

استاندار گیلان با اشاره به روند افزایشی شیوع ویروس کرونا در روزهای گذشته در این استان، گفت: مردم هشدارها را جدی گرفته و در خانه بمانند.

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان زارع شامگاه پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری جلسه ستاد مقابله با ویروس کرونا در استانداری گیلان، اظهار کرد: گزارش دانشگاه علوم پزشکی گیلان نشان از افزایش روند مبتلایان به این ویروس کرونا در استان حکایت می‌کند.

وی با بیان اینکه متأسفانه مردم توصیه‌های انجام شده از سوی مسئولان را جدی نگرفته‌اند، افزود: بررسی‌های نشان می‌دهند بسیاری از افراد در روزهای اخیر مبتلا به این ویروس شده‌اند.

استاندار گیلان در ادامه از همه مردم این استان خواست برای چند روز در منازل خود بمانند، گفت: متأسفانه عدم رعایت این توصیه‌ای در روزهای گذشته از سوی مردم سبب شد اگر امروز ظرفیت بیمارستانی را افزایش نمی‌دادیم با مشکل پذیرش مبتلایان به ویروس کرونا مواجه می‌شدیم.

وی با اشاره به اینکه تصمیمات جدیدی برای کنترل اوضاع در ستاد مقابله با ویروس کرونا اتخاذ شده است، بیان کرد: از فردا در حوزه حمل و نقل عمومی اعم از اتوبوسرانی و تاکسیرانی با ۵۰ درصد ظرفیت فعالیت خواهیم کرد.

زارع همچنین ادامه داد: برای روز شنبه نیز ادارات و دستگاه‌های دولتی و سایر نهادها همانند زمان کشیک نوروزی عمل کرده و بسیاری از کارکنان بر سر کار حاضر نخواهند شد و در منازل می‌مانند.

استاندار گیلان به موضوع تهیه داورهای خاص در داروخانه هلال احمر و تجمع مردم در مقابل این داروخانه اشاره کرد و افزود: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته از فردا توزیع دارو بر اساس سامانه‌ای که در دانشگاه علوم پزشکی گیلان ایجاد شده و در چند داروخانه انجام خواهد شد.

برچسب ها: گیلان
ارسال به دوستان
انفجار در ضاحیه جنوبی بیروت/ زخمی شدن شماری زن و کودک ترکیب استقلال مقابل نساجی مازندران عراقچی عازم نیویورک شد کدام دستگاه‌ ها از تعطیلی پنجشنبه‌ ها مستثنی شدند؟ سید حسن خمینی: بیخود می‌گوییم دعوای مذهبی داریم؛ دعوا برای خودمان‌ است! امام اگر توفیق داشت، به خاطر این است که پا روی نفس خودش گذاشت شهدای نوار غزه به ۴۱ هزار و ۲۷۲ نفر رسید احتمال وقوع سیلاب در ۵ استان شهادت عضو کتائب حزب‌الله عراق در سوریه ساخت مجسمه رئیسی در اهواز خبرساز شد (+عکس) راه اندازی مرکز مصرف قانونی مواد مخدر در بلژیک / تلاش برای کاهش مصرف مواد در خیابان کشف یک گروه خونی جدید بعد از ۵۰ سال انجام عمل جراحی روی چشم سفیر ایران در بیروت / همسر سفیر: شایعات درباره بینایی آقای امانی کذب است / مشکل حادی وجود ندارند علم الهدی : نمی‌شود کشف حجاب آزاد شود عراقچی : در تماس با وزیر خارجه لبنان قویاً تروریسم اسرائیلی را محکوم کردم رئیس دفتر رهبری درباره ترور هنیه : انتظار می‌رود به زودی جواب این حرکت داده شود