۲۲ مهر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۳
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۷۳۳۰۲۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۰ - ۲۴-۰۳-۱۳۹۹
کد ۷۳۳۰۲۱
انتشار: ۱۲:۵۰ - ۲۴-۰۳-۱۳۹۹

پیامد همه‌گیری کرونا برای مادران باردار

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد: شیوع کروناویروس جدید ممکن است بر افزایش خطر مرگِ مادران باردار در هنگام وضع حمل تاثیر داشته باشد.

به گزارش ایسنا، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت نسبت به خطرات فزاینده مرگ زنان بر اثر زایمان به دلیل پیامدهای ناشی از همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ هشدار داد.

تدروس آدهانوم تاکید کرد: در بحبوحه افزایش همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ در سطح جهان نگرانی بیشتری در مورد خانواده‌هایی با درآمد پایین و متوسط به ویژه زنان و کودکان وجود دارد.

وی افزود: این نگرانی وجود دارد که در زمان همه‌گیری این بیماری عواملی به جز خود بیماری کووید ۱۹، تاثیرات جدی‌تری نسبت به کروناویروس بر مادران باردار داشته باشد. درصورتیکه سیستم خدمات درمانی و مراقبتی تحت تاثیر این بیماری ضعیف شده باشد این احتمال وجود دارد که زنان با پیامدهای جدی‌تری در حین بارداری و زایمان مواجه باشند.

به گزارش یورونیوز، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت در عین حال اظهار کرد: به تازگی خطر انتقال بیماری از مادر به نوزاد مورد بررسی قرار گرفته و مشخص شد که فوائد تغذیه با شیر مادر بر خطر انتقال ویروس از مادران مشکوک به این بیماری ارجحیت دارد.

ارسال به دوستان
آیا فقاهت شیعی اجازه حمله نظامی به مناطق مسکونی اسرائیل را می‌دهد؟ نیجریه قهرمان جام جهانی می‌شود؟ هوش مصنوعی آینده فوتبال را پیش‌بینی کرد قالیباف: رژیم صهیونیستی اجازه پرواز برای ارسال کمک به لبنان را نمی‌دهد جنگ برای جذب وینیسیوس؛ عربستان با پیشنهاد 1000 میلیون‌دلاری رئال را به چالش کشید کربکندی: تیم ملی به بازی زیبا فکر نمی‌کند، فقط به دنبال نتیجه است پای ستاره ترک تیم اینتر به پرونده مافیا باز شد مهرجویی در آینۀ مهرجویی هشدار مقام سابق ناتو: درگیری احتمالی ایران و اسرائیل خروج نفت از خاورمیانه را متوقف می‌کند رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار: پشت پرده اعلامیه جهانی حقوق بشر گرفتن قرآن از مسلمانان جهان است بلوجونیور؛ اولین قدم برای آموزش مالی کودکان انتقاد تند جباری از مدیران استقلال؛ مربی خارجی، تنها گزینه نجات آبی‌پوشان دیدار عراقچی با رئیس‌ جمهور عراق جوان‌ترین برندگان توپ طلا؛ از رونالدوی برزیلی تا مسی هواپیمای مافوق صوت XB-1 رکورد جدیدی را ثبت کرد داستان موفقیت هادی چوپان؛ از گچ‌کاری تا نایب قهرمانی مستر المپیا / نگاهی به برنامه تمرینی و رژیم غذایی گرگ ایرانی