۳۱ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۳
فیلم بیشتر »»
کد ۷۳۹۷۸۰
انتشار: ۱۵:۴۵ - ۰۷-۰۵-۱۳۹۹

حمله هکرها به توکن‌های گیت هاب

پلتفرم تحلیلی Waydev که از سوی بسیاری از سایت‌ها و شرکت‌های نرم‌افزاری مورد استفاده قرار می‌گیرد از وقوع یک نقص امنیتی مهم خبر داده است.

هکرها با نفوذ به پلتفرم Waydev توانستند توکن‌های سایت‌های مهم و مشهوری همچون گیت‌هاب، GitLab OAuth و غیره را از پایگاه داده داخلی آن سرقت کنند.

Waydev یک شرکت نرم‌افزاری در سان فرانسیسکو است که پلتفرم آن برای ردگیری فعالیت مهندسان نرم افزار و تحلیل کدهای پایه سایت گیت هاب نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. Waydev از اپلیکیشنی ویژه برای تسهیل این امور استفاده می‌کند که از طریق فروشگاه‌های آنلاین گیت هاب و گیت لب در دسترس است.

گیت هاب

زمانی که کاربران اپلیکیشن یادشده را نصب می‌کنند، Waydev یک توکن OAuth را دریافت می‌کند که می تواند از آن برای دسترسی به طرح‌های گیت هاب یا گیت لب مشتریان استفاده کند. فروشگاه‌های Waydev این توکن را در پایگاه‌های داده خود ذخیره می‌کنند و از آن به صورت روزانه برای تولید گزارش های تحلیلی برای مشتریان استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: 

مایکروسافت به طور رسمی مالک گیت هاب 

ساخت مرورگر اندروید جدید توسط فایرفاکس

هوش مصنوعی هویت مسافر را لو داد!

هکرها با نفوذ به پایگاه داده اس کیو ال این سایت و تزریق کدهای مخرب خود توانسته اند به محتوای آن دسترسی یابند و توکن‌های گیت هاب و گیت لب را سرقت کنند. سپس از این اطلاعات برای دسترسی به طرح های سایر شرکت‌ها استفاده شده است.

حمله یادشده در تاریخ 3 جولای رخ داده و برای رفع آن یک وصله نرم‌افزاری به روزرسان عرضه شده است. اما عامل یا عوامل این حمله هنوز شناسایی نشده اند.

منبع: فارس

ارسال به دوستان
خواص درمانی سنگ صفراوی گاو ؛ از طلا گرانتر است! عجیب‌ترین گورستان‌های جهان (+عکس) «خودشیفته‌های مخفی» چه کسانی هستند و چگونه باید آن‌ها را بشناسیم معماری استثنایی یک «خانۀ جنگلی» در شیلی (+عکس) اسطوره‌هایی که الهام‌بخش «ارباب حلقه‌ها» بودند؛ از «آخرالزمان راگناروک» تا «حلقۀ عزیز» (+عکس) با ماشین شخصی سوار هواپیما شوید / قیمت بلیت، حداقل ۳ میلیارد تومان (+عکس) چرا در تابستان سطح جاده‌ها از فاصله دور خیس به نظر می‌رسد؟ فرقۀ مرموز «ساینتولوژی» چگونه به وجود آمد؟(+عکس) ۷ موضوع ساده برای افراد درونگرا که به‌راحتی سر صحبت را با دیگران باز کنند کشف قدیمی‌ترین «خط چشم» جهان در کاوش‌های یک تپۀ 8 هزارساله (+عکس) ترکیب شگفت‌انگیز معماری خشن «بروتالیستی» با لطافت «گیاه»(+عکس) بهترین آثار معماری «زاها حدید» در سراسر جهان؛ رویاهایی از جنس شیشه و بتن (+عکس) بز طاووسی؛ بز مشهور رشته کوه آلپ که چکمه سیاه به پا دارد! (+عکس) چرا هوای گرم می‌تواند پرواز شما را به تأخیر بیندازد؟ فرزندپروری تنبل جدیدترین روش تربیتی این روز‌های جهان است!