۳۱ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۷
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۷۴۷۸۴۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۳۱-۰۶-۱۳۹۹
کد ۷۴۷۸۴۵
انتشار: ۱۶:۳۰ - ۳۱-۰۶-۱۳۹۹

جایزه‌هایی برای برگزاری انتخابات دموکراتیک در بلاروس

 الکساندر لوکاشنکوروسای جمهوری لهستان، لیتوانی و رومانی قرار است در نشست قریب‌الوقوع خود از رهبران اتحادیه اروپا بخواهند تا در صورت برگزاری انتخابات دموکراتیک در بلاروس برای این کشور بسته حمایتی شامل تجارت و مسافرت بدون ویزا در نظر بگیرند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این بسته پیشنهادی شامل تجارت با اتحادیه اروپا، مسافرت بدون ویزا و حمایت در مذاکرات برای ورود به سازمان تجارت جهانی می‌شود.

کمک‌های مالی برای اصلاحات و کمک به تنوع در بخش انرژی و گذار به سوی اقتصاد لیبرال نیز بخشی از این بسته هستند.

دفتر ریاست جمهوری لیتوانی در بیانیه‌ای اعلام کرد، حمایت تنها زمانی صورت می‌گیرد که انتخابات دموکراتیک و جدید در بلاروس و با حضور ناظران بین‌المللی برگزار شود.

رئیس جمهوری لیتوانی نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: اگر شهروندان بلاروسی تصمیم بگیرند تا اصلاحات سیاسی و اقتصادی در کشورشان برگزار شود و نهادهای مستقل برای دفاع از حقوق بشر و آزادی بیان تشکیل شود، ما به آنها کمک می‌کنیم.

رهبران اتحادیه اروپا قرار است روزهای پنجشنبه و جمعه در بروکسل به بررسی بازار واحد، سیاست صنعتی و تغییرات دیجیتال، کروناویروس و روابط خارجی بپردازند.

بلاروس از انتخابات ریاست جمهوری ۹ اوت که با پیروزی مجدد الکساندر لوکاشنکو در این سمت همراه بود، در تنش و آشوب به سر می‌برد و معترضان خواستار برکناری وی و برگزاری انتخابات جدید هستند.

برچسب ها: بلاروس
ارسال به دوستان
وزیر خارجه اوکراین: روسیه برای حملاتی به تاسیسات هسته‌ای اوکراین قبل از زمستان برنامه‌ریزی کرده لاوروف: سلاح‌ هایی داریم که در صورت استفاده، عواقب بسیار جدی خواهد داشت هشدار ماکرون به نتانیاهو: شما منطقه را به سمت جنگ می‌برید چرا مجلس به تعطیلی پنجشنبه و جمعه رای داد؟ جام جهانی فوتسال/ افغانستان بازی را به اوکراین واگذار کرد اختلاف بین هریس و ترامپ افزایش یافت این افراد در پاییز افسرده می‌شوند/ علائم افسردگی رواج فروش دلاری مسکن در مناطق لوکس تهران / مافیای املاک می‌خواهد خانه ریالی را با قیمت جهانی عرضه کند آغاز رای گیری زودهنگام در برخی ایالت‌ های آمریکا چهره جدید و متفاوت ملیکا زارعی واشنگتن: خطر تشدید اوضاع در خاورمیانه واقعی است / امیدواریم به مرحله جنگ گسترده بین اسرائیل و حزب‌الله نرسیم پیام تسلیت دبیر شورای عالی امنیت ملی به مناسبت درگذشت رضا سراج رهبر چچن: ایلان ماسک خودرویم را غیرفعال کرد از افتتاح ۵۰۰ مدرسه جدید «برکت» تا توزیع ۲۰۰ هزار بسته نوشت‌افزار ایرانی برای دانش‌آموزان کم‌برخوردار آیا جنگ به خاطر کینۀ امام خمینی از صدام حسین شروع شد؟/ مستندات مهاجرانی برای رد این اتهام/ + خاطره عجیب از خلخالی