۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۴
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۷۵۲۰۶۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۴ - ۲۸-۰۷-۱۳۹۹
کد ۷۵۲۰۶۵
انتشار: ۱۷:۳۴ - ۲۸-۰۷-۱۳۹۹

روحانی: نباید مردم را بترسانیم / جریمه ماسک برای کمک به مردم است

روحانیرییس جمهور تصریح کرد:اگر ما برای ماسک جریمه می‌گذاریم مردم باید بداند که این کار برای کمک به آنان است ،نه اینکه ما برای پول مردم کیسه دوخته باشیم

به گزارش ایسنا، سخنرانی حجت الاسلام حسن روحانی در جلسه با وزیر و معاونین وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و روسای دانشگاه های علوم پزشکی در خصوص بیماری کرونا با بیان اینکه با ادبیات واحد با مردم سخن بگوییم، اظهار کرد: هم باید مردم را آگاه کنیم و هم در عین حال آنان نترسانیم. ترساندن از سویی منجر به عدم همراهی می‌شود چرا که با گذشت زمان عادی تلقی می‌شود. مردم اگر با ما همراه نشوند ما موفق نمی‌شویم.

وی افزود: اگر ما برای ماسک جریمه می‌گذاریم مردم باید بداند که این کار برای کمک به آنان است ،نه اینکه ما برای پول مردم کیسه دوخته باشیم. اصلاً چنین چیزی نیست.

رییس ادامه داد: کار اصلی ما در شرایط فعلی تغییر سبک زندگی است. هر درمان و راه‌حل دیگر پیشروی ما باشد ممکن است که به جای خود موثر باشد اما اساس مساله، تغییر سبک زندگی است یعنی همه باید باور کنیم شرایط سال ۹۹ و سال ۱۴۰۰ با شرایط سال‌های پیش متفاوت است.

روحانی با تاکید بر اینکه مبنا باید بر این باشد تا دو سال دیگر با این مشکل مواجه هستیم، گفت: اینکه بخواهیم عروسی بگیریم باید سبک قبلی را کنار بگذاریم. اگر با سبک قبل بخواهیم مجلس شادمانی بگیریم، شدنی نیست. همه باید بپذیریم و قبول کنیم. نمی‌شود در سالن جمع شویم. سبک و سیاق قبلی در حسینیه و مسجد برای عزاداری ممکن نیست. شرایط مسافرت و رفت‌وآمد نیز با گذشته متفاوت است.

برچسب ها: روحانی ، کرونا
ارسال به دوستان
انفجار در ضاحیه جنوبی بیروت/ زخمی شدن شماری زن و کودک ترکیب استقلال مقابل نساجی مازندران عراقچی عازم نیویورک شد کدام دستگاه‌ ها از تعطیلی پنجشنبه‌ ها مستثنی شدند؟ سید حسن خمینی: بیخود می‌گوییم دعوای مذهبی داریم؛ دعوا برای خودمان‌ است! امام اگر توفیق داشت، به خاطر این است که پا روی نفس خودش گذاشت شهدای نوار غزه به ۴۱ هزار و ۲۷۲ نفر رسید احتمال وقوع سیلاب در ۵ استان شهادت عضو کتائب حزب‌الله عراق در سوریه ساخت مجسمه رئیسی در اهواز خبرساز شد (+عکس) راه اندازی مرکز مصرف قانونی مواد مخدر در بلژیک / تلاش برای کاهش مصرف مواد در خیابان کشف یک گروه خونی جدید بعد از ۵۰ سال انجام عمل جراحی روی چشم سفیر ایران در بیروت / همسر سفیر: شایعات درباره بینایی آقای امانی کذب است / مشکل حادی وجود ندارند علم الهدی : نمی‌شود کشف حجاب آزاد شود عراقچی : در تماس با وزیر خارجه لبنان قویاً تروریسم اسرائیلی را محکوم کردم رئیس دفتر رهبری درباره ترور هنیه : انتظار می‌رود به زودی جواب این حرکت داده شود