۳۱ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۸
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۷۷۲۸۲۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۰ - ۰۹-۱۲-۱۳۹۹
کد ۷۷۲۸۲۲
انتشار: ۱۵:۱۰ - ۰۹-۱۲-۱۳۹۹
مدیر کل انتقال خون فارس:

کمبود خون در فارس جدی است/به خصوص +A و -O

در حال حاضر به تمام گروه‌های خونی به خصوص +A و -O نیاز مبرم و حیاتی وجود دارد.

مدیرکل انتقال خون فارس گفت: در حال حاضر مراجعات مردم به پایگاه‌های اهدای خون در استان به شدت کاهش یافته و کمبود خون جدی است.

به گزارش ایسنا؛ مسعود ترابی شنبه ۹ اسفند در جمع خبرنگاران گفت: اداره کل انتقال خون فارس که تامین خون مورد نیاز ۷۳ بیمارستان در این استان را بر عهده دارد اکنون با کمبود شدید ذخایر خونی مواجه است.

او اضافه کرد: باور غلط انتقال ویروس کرونا از طریق خون یکی از علل مهم کاهش ذخایر خونی است، حال آنکه کووید ۱۹ با اهدای خون به افراد منتقل نمی‌شود؛ و متاسفانه یک تصور غلط در بین مردم به وجود آمده که ویروس از این طریق قابلیت انتشار دارد. 

ترابی گفت: خون سالم نیاز ضروری بیماران به شمار می‌رود و در این میان مصدومان حوادث ترافیکی، بیماران تالاسمی، هموفیلی و سرطانی نیاز بیشتری به خون و فرآورده‌های خونی سالم دارند.

مدیرکل انتقال خون استان فارس نسبت به تداوم کمبود ذخایر در همه گروه‌های خونی هشدار داد و گفت: در حال حاضر به تمام گروه‌های خونی به خصوص +A و -O نیاز مبرم و حیاتی وجود دارد.

ارسال به دوستان
انفجار پیجرها بخش کوچکی از یک ماجرای به هم پیچیده است- فریدمن مقام سازمان ملل: در این لحظه بسیار خطرناک برای کل منطقه، خواستار حداکثر خویشتنداری هستم تخت روانچی: رژیم صهیونیستی بازی خطرناکی را در لبنان انجام می‌دهد قطعنامه پارلمان اروپا در واکنش به اقدامات طالبان علیه زنان نشست شورای امنیت درباره انفجار های لبنان بایدن: آتش بس غزه واقعی است استفاده از تلگرام در دستگاه‌های نظامی و اداری اوکراین ممنوع شد همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود به تعویق افتادن سفر عراقچی به لبنان به توصیه سید حسن نصرالله لاوروف: اتهامات آمریکا درباره ارسال موشک توسط ایران و کره شمالی به روسیه جعلی است پیام تسلیت پزشکیان در پی درگذشت استاد محمود حکیمی پرسپولیس با برد به استقبال دربی رفت احتمال ابتلا به آلزایمر با مصرف این ادویه در غذا جشن بزرگ میلاد پیامبر(ص) در تهران (عکس)