۳۱ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۱
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۷۷۸۰۸۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۶ - ۱۷-۰۱-۱۴۰۰
کد ۷۷۸۰۸۹
انتشار: ۱۶:۲۶ - ۱۷-۰۱-۱۴۰۰

دستگیری رمال واتساپی در شیراز

رمالرئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان فارس گفت: خانمی که با استفاده از بستر شبکه‌ اجتماعی واتساپ، دعانویسی و رمالی می‌کرد، شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش ایسنا به نقل از پلیس فارس، سرهنگ حشمت سلیمانی گفت: درپی شکایت خانمی شیرازی مبنی بر کلاهبرداری ۵۰ میلیون ریالی با ترفند فالگیری و رمالی در شبکه اجتماعی واتساپ، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

 سلیمانی گفت: فردی با راه‌اندازی یک گروه واتساپی و معرفی خود به عنوان فالگیر، اعضای گروه را با وعده‌های پوچ فریب داده و از این شاکی بالغ بر 50 میلیون ریال کلاهبرداری کرده بود.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی فارس افزود: کارشناسان این پلیس تخصصی با انجام اقدامات فنی، موفق شدند متهم که خانمی ۳۹ ساله است را شناسایی کرده و او را در شیراز دستگیر کنند.

سلیمانی با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه اقرار کرد که پس از جلب اعتماد مخاطبین و سوء استفاده از سادگی قربانیان و دادن امید واهی و وعده‌های دروغین، مبلغ ۸۰۰ میلیون ریال از ۶ نفر کلاهبرداری کرده است، گفت: این فرد متهم پس از سیر مراحل قانونی براساس دستور مقام قضایی روانه زندان شد.

این مقام انتظامی گفت: افراد سودجو غالباً مسائل خرافاتی را به شکل‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی رواج می‌دهند و همه‌ی شیادان از سادگی و زودباوری طعمه‌های خود نهایت بهره‌برداری را می‌کنند؛ بنابراین از شهروندان انتظار داریم فریب تبلیغات اغواکننده و دروغ را نخورند و به هیچ وجه اطلاعات شخصی خود را در اختیار غیر، قرار ندهند.

ارسال به دوستان
مقام سازمان ملل: در این لحظه بسیار خطرناک برای کل منطقه، خواستار حداکثر خویشتنداری هستم تخت روانچی: رژیم صهیونیستی بازی خطرناکی را در لبنان انجام می‌دهد قطعنامه پارلمان اروپا در واکنش به اقدامات طالبان علیه زنان نشست شورای امنیت درباره انفجار های لبنان بایدن: آتش بس غزه واقعی است استفاده از تلگرام در دستگاه‌های نظامی و اداری اوکراین ممنوع شد همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود به تعویق افتادن سفر عراقچی به لبنان به توصیه سید حسن نصرالله لاوروف: اتهامات آمریکا درباره ارسال موشک توسط ایران و کره شمالی به روسیه جعلی است پیام تسلیت پزشکیان در پی درگذشت استاد محمود حکیمی پرسپولیس با برد به استقبال دربی رفت احتمال ابتلا به آلزایمر با مصرف این ادویه در غذا جشن بزرگ میلاد پیامبر(ص) در تهران (عکس) ادعای اسرائیل: ابراهیم عقیل فرمانده یگان عملیات ویژه حزب‌الله به همراه تعدادی دیگر از فرماندهان کشته شدند