۳۱ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۷۷۹۳۵۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۴ - ۲۵-۰۱-۱۴۰۰
کد ۷۷۹۳۵۵
انتشار: ۱۴:۴۴ - ۲۵-۰۱-۱۴۰۰

امارات تا سال ۲۰۲۲ یک کاوشگر به ماه می فرستد

آی اسپیس یک شرکت ژاپنی است که در سال ۲۰۱۰ تاسیس شده است. هدف این شرکت ارائه حمل و نقل تجاری کاوشگرها به ماه است.
شرکت اکتشافات اقماری موسوم به « آی اسپیس»‌ می گوید در سال ۲۰۲۲ یک کاوشگر اماراتی را به ماه منتقل خواهد کرد.
 
به گزارش یورونیوز، امارات متحده عربی در سال های اخیر سرمایه گذارای فراوانی در زمینه توسعه اقتصاد فضایی کرده است.
 
مقامات این کشور حوزه خلیج فارس دلیل اصلی توسعه و گسترش برنامه فضایی را کاهش اتکا به نفت عنوان می‌کنند. اولین کاوشگر کشورهای عربی حوزه خلیج فارس در ماه فوریه وارد مدار مریخ شد تا اطلاعاتی در مورد جو و این سیاره را به زمین مخابره کند.
 
کره ماه
 
کاوشگر ماه موسوم به «رشید»‌ بطور کامل توسط اماراتی ها ساخته و طراحی شده است. ابتدا قرار بود این کاوشگر سال ۲۰۲۴ به فضا برود.
 
آی اسپیس یک شرکت ژاپنی است که در سال ۲۰۱۰ تاسیس شده است. هدف این شرکت ارائه حمل و نقل تجاری کاوشگرها به ماه است.
 
پرتاب کاوشگر اماراتی در سال ۲۰۲۲ اولین ماموریت آی اسپیس از این نوع خواهد بود. آنها برای اینکار از یک موشک «فالکون ۹» محصول شرکت فضایی ایلان ماسک استفاده خواهند کرد.
 

این موشک از ایستگاه فلوریدا به فضا پرتاب می شود

 
مرکز فضایی محمد بن راشد، حاکم دبی، ساخت این کاوشگر را برعهده دارد. حمد المرزوقی مدیر تولید این کاوشگر می گوید پس از تکمیل و جمع آوری داده ها این کاوشگر روی ماه باقی می ماند.
 
ماموریت به ماه بخشی از طرح وسیع‌تر کشورهای عربی حوزه خلیج فارس برای اسکان در سیاره مریخ تا سال ۲۱۱۷ است.
 
امارات متحده عربی یک برنامه فضایی ملی را در سال ۲۰۱۷ راه اندازی کرد. هفته گذشته امارات برای اولین بار یک زن اماراتی که قرار است به فضا برود را نیز معرفی کرد.
ارسال به دوستان
مشاور امنیت ملی آمریکا: حملات به حزب الله در لبنان ممکن است به توقف خشونت ها منجر شود تغییر ساعت کار اداره‌های اردبیل تا ۴ مهر کمک‌های مردمی پرویز پرستویی در کوره پزخانه‌ای در زاهدان محل خاکسپاری پیکر محمود حکیمی تساوی استقلال خوزستان مقابل چادرملو در خانه هوادار به فولاد هم باخت/ سه امتیاز شیرین یحیی از دل تیم بحران‌زده رحمتی وزیر خارجه اوکراین: روسیه برای حملاتی به تاسیسات هسته‌ای اوکراین قبل از زمستان برنامه‌ریزی کرده لاوروف: سلاح‌ هایی داریم که در صورت استفاده، عواقب بسیار جدی خواهد داشت هشدار ماکرون به نتانیاهو: شما منطقه را به سمت جنگ می‌برید چرا مجلس به تعطیلی پنجشنبه و جمعه رای داد؟ جام جهانی فوتسال/ افغانستان بازی را به اوکراین واگذار کرد اختلاف بین هریس و ترامپ افزایش یافت این افراد در پاییز افسرده می‌شوند/ علائم افسردگی رواج فروش دلاری مسکن در مناطق لوکس تهران / مافیای املاک می‌خواهد خانه ریالی را با قیمت جهانی عرضه کند آغاز رای گیری زودهنگام در برخی ایالت‌ های آمریکا