۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۸
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۷۸۵۰۱۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۶ - ۲۹-۰۲-۱۴۰۰
کد ۷۸۵۰۱۰
انتشار: ۱۳:۴۶ - ۲۹-۰۲-۱۴۰۰

جزئیات دیدار روانچی و یک سناتور آمریکایی از زبان یک دیپلمات ایرانی

رایزن مطبوعاتی نمایندگی ایران در سازمان ملل جزئیات گفت‌وگوی نماینده ایران در سازمان ملل با یک دیپلمات آمریکایی را اعلام کرد.
 
جزئیات دیدار روانچی و یک سناتور آمریکایی از زبان یک دیپلمات ایرانی
 
شاهرخ ناظمی، رایزن مطبوعاتی نمایندگی ایران در سازمان ملل در پاسخ به ایسنا در واکنش به انتشار خبر دیدار سفیر ایران با کریس مورفی، سناتور آمریکایی گفت: در ملاقات مجازی بعد از ظهر سه‌شنبه با سناتور کریس مورفی، آقای تخت روانچی با اشاره به مذاکرات جاری در وین، بر لزوم لغو عملی همه تحریم های آمریکا که تحت عناوین مختلف وضع شده تاکید و از آن به عنوان کلید حل موضوع یاد کرد. 
 
وی افزود: همچنین در مورد یمن، اراده جمهوری اسلامی بر حل و فصل صلح آمیز جنگ در یمن مورد اشاره قرار گرفت و تاکید شد هر گونه راه حل بحران یمن باید متضمن رفع کامل محاصره مردم و ارسال بدون مانع کمک های انسانی به آن کشور و آتش بس باشد.
 
ناظمی گفت: در خصوص جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین، نیز تاکید شد که درگیری اخیر با تحریک رژیم صهیونیستی آغاز شد و با کشتار مردم فلسطین ادامه یافته است اما طی چند روز اخیر دولت آمریکا با حمایت از اسراییل مانع تصویب حتی یک بیانیه مطبوعاتی شورای امنیت سازمان ملل در مورد آتش بس شده است.
 
رایزن مطبوعاتی کشورمان ادامه داد: همچنین موضع جمهوری اسلامی ایران در مورد تبادل جامع زندانیان دو کشور مورد تاکید قرار گرفت.
ارسال به دوستان
کدام دستگاه‌ ها از تعطیلی پنجشنبه‌ ها مستثنی شدند؟ سید حسن خمینی: بیخود می‌گوییم دعوای مذهبی داریم؛ دعوا برای خودمان‌ است! امام اگر توفیق داشت، به خاطر این است که پا روی نفس خودش گذاشت شهدای نوار غزه به ۴۱ هزار و ۲۷۲ نفر رسید احتمال وقوع سیلاب در ۵ استان شهادت عضو کتائب حزب‌الله عراق در سوریه ساخت مجسمه رئیسی در اهواز خبرساز شد (+عکس) راه اندازی مرکز مصرف قانونی مواد مخدر در بلژیک / تلاش برای کاهش مصرف مواد در خیابان کشف یک گروه خونی جدید بعد از ۵۰ سال انجام عمل جراحی روی چشم سفیر ایران در بیروت / همسر سفیر: شایعات درباره بینایی آقای امانی کذب است / مشکل حادی وجود ندارند علم الهدی : نمی‌شود کشف حجاب آزاد شود عراقچی : در تماس با وزیر خارجه لبنان قویاً تروریسم اسرائیلی را محکوم کردم رئیس دفتر رهبری درباره ترور هنیه : انتظار می‌رود به زودی جواب این حرکت داده شود عیادت پزشکیان از مجروحان لبنان در بیمارستان فارابی این زن پشت پرده انفجار پیجر در لبنان بوده است؟ عیادت سخنگوی دولت از سفیر ایران در بیروت