۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۷
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۷۸۸۰۰۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۳ - ۱۸-۰۳-۱۴۰۰
کد ۷۸۸۰۰۶
انتشار: ۱۷:۵۳ - ۱۸-۰۳-۱۴۰۰

معاون امور انتخابات شورای نگهبان: مثل گذشته از آراء مردم محافظت می‌کنیم

معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان گفت: ما مثل گذشته از آراء مردم به خوبی امانتداری خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان، دکتر محمدحسن صادقی‌مقدم عضو حقوقدان و معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان امروز سه‌شنبه (۱۸ خرداد ۱۴۰۰) در همایش مدیران ستادی و استانی شورای نگهبان که به شکل ویدئو کنفرانس برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام خمینی(ره) و شهدای پانزده خرداد، گفت: ما آنچه در روایات و احادیث درباره معجزات خوانده بودیم، در انقلاب اسلامی به چشم دیدیم؛ انقلاب اسلامی ایران با همه دشمنی‌ها و با جنگ تحمیلی، ترورها، فشارهای اقتصادی و... پابرجاست و با قوت به راه خود ادامه می‌دهد و هر یک از این موارد نشان‌دهنده معجزه‌ است.

محمدحسن صادقی‌مقدم

وی با اشاره بر خطبه ۱۷۳ نهج البلاغه (وَ لَا یَحْمِلُ هَذَا الْعَلَمَ إِلَّا أَهْلُ الْبَصَرِ وَ الصَّبْرِ) گفت: افرادی می‌توانند پرچم‌دار این انقلاب باشند که اهل بصیرت دینی و استقامت ایمانی باشند.

دکتر صادقی‌مقدم با اشاره به وظایف شبکه‌های نظارت در برگزاری انتخابات گفت: حراست از اراده مردم که همان آراء مردم است از وظایف شورای نگهبان است و ما مثل گذشته از آراء مردم به خوبی امانتداری خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه آموزش‌های لازم به شبکه نظارت جهت برگزاری انتخابات در روز ۲۸ خرداد داده شده است، گفت: هماهنگی و تعامل خوبی با وزارت کشور داشته‌ایم و امیدواریم همه با توجه به وظایف قانونی خود ایفای نقش کنند.

عضو حقوقدان شورای نگهبان با اشاره به فرمایش رهبر انقلاب درباره جایگاه مردم در جمهوری اسلامی ایران گفت: مردم نقش اساسی و ویژه‌ای در جمهوری اسلامی ایران دارند و انقلاب اسلامی با اراده مردم و به رهبری امام راحل به پیروزی رسیده و در قالب جمهوری اسلامی تجلی یافته است.

دکتر صادقی‌مقدم با تأکید بر اینکه همکاران ما در ستاد، دفاتر نظارت استان‌ها، شهرستان‌ها و هیأت‌های نظارت باید مسئولیت‌پذیر باشند، گفت: همه ما به عنوان ناظرین انتخابات باید از حرکت جناحی و تعلقات حزبی اجتناب کنیم.

معاون اجرایی و امور انتخابات با بیان اینکه اعضای شبکه نظارت و خانواده‌هایشان در جهت ترغیب مردم به رأی دادن تلاش کنند، گفت: اعضای شبکه نظارت باید در جهت قانون حرکت کنند و در انجام وظیفه با دقت عمل کنند و با استقامت جلوی هرگونه تخلف و انحراف در انتخابات را بگیرند.

ارسال به دوستان
کدام دستگاه‌ ها از تعطیلی پنجشنبه‌ ها مستثنی شدند؟ سید حسن خمینی: بیخود می‌گوییم دعوای مذهبی داریم؛ دعوا برای خودمان‌ است! امام اگر توفیق داشت، به خاطر این است که پا روی نفس خودش گذاشت شهدای نوار غزه به ۴۱ هزار و ۲۷۲ نفر رسید احتمال وقوع سیلاب در ۵ استان شهادت عضو کتائب حزب‌الله عراق در سوریه ساخت مجسمه رئیسی در اهواز خبرساز شد (+عکس) راه اندازی مرکز مصرف قانونی مواد مخدر در بلژیک / تلاش برای کاهش مصرف مواد در خیابان کشف یک گروه خونی جدید بعد از ۵۰ سال انجام عمل جراحی روی چشم سفیر ایران در بیروت / همسر سفیر: شایعات درباره بینایی آقای امانی کذب است / مشکل حادی وجود ندارند علم الهدی : نمی‌شود کشف حجاب آزاد شود عراقچی : در تماس با وزیر خارجه لبنان قویاً تروریسم اسرائیلی را محکوم کردم رئیس دفتر رهبری درباره ترور هنیه : انتظار می‌رود به زودی جواب این حرکت داده شود عیادت پزشکیان از مجروحان لبنان در بیمارستان فارابی این زن پشت پرده انفجار پیجر در لبنان بوده است؟ عیادت سخنگوی دولت از سفیر ایران در بیروت