۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۶:۰۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۷۹۲۶۹۵
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۷ - ۱۶-۰۴-۱۴۰۰
کد ۷۹۲۶۹۵
انتشار: ۲۲:۱۷ - ۱۶-۰۴-۱۴۰۰

جمع‌آوری 105 دستگاه ماینر غیرمجاز در سقز

جمع‌آوری 105 دستگاه ماینر غیرمجاز در سقز
میزان مصرف برق در این شهرستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۵ درصد افزایش داشته است.

مدیر اداره توزیع برق سقز کردستان گفت: ۱۰۵ دستگاه ماینر غیر مجاز در شهرستان سقز کشف و جمع‌آوری شد که فقط ۴۱ مورد آن در شهر صاحب بوده است.

یه گزارش ایرنا؛ عبدالله ابراهیمی عصر چهارشنبه در نشست خبری اظهار داشت: گرچه بخشی از برق شهرستان به دلیل نامناسب بودن زیرساخت های شبکه، هدر می رود و سالانه از طریق تبدیل سیم های لخت به کابل خودنگهدار این موضوع تا اندزاه ای جبران می شود ولی با این وجود شاهد تلفات فنی و غیرفنی هستیم.

وی با بیان اینکه گرمای هوا و افزایش مصرف، دو عامل اصلی خاموشی ها است، افزود: میزان مصرف برق در این شهرستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۵ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه ۱۰۵ ماینر غیر مجاز در شهرستان سقز جمع آوری شد که فقط ۴۱ مورد آن در قالب مزرعه در شهر صاحب بوده از شهروندان خواست با توجه به مصرف بیش از حد برق، ماینرهای غیرمجاز را به اداره برق اطلاع دهند و در قبال آن، هدیه دریافت کنند.

ابراهیمی خروج نیروگاه های آبی از مدار تولید برق به دلیل کاهش سطح آب ناشی از خشکسالی و بارندگی و ضرورت تامین آب به عنوان اولویت اول کشور را از دیگر دلایل اصلی کاهش تولید برق و در نتیجه افزایش خاموشی ها برشمرد.

مدیر اداره توزیع برق سقز در بخشی از سخنان اضافه کرد: اگر هر مشترک سقزی ۱۰۰ وات صرفه جویی داشته باشد، شاهد کاهش خاموشی ها خواهیم بود.

اطلاع رسانی دقیق زمان خاموشی ها، اطلاع رسانی مناسب به اتحادیه خبازان، کاهش قطعی های بازار، تلاش برای جبران خسارت شهروندان ناشی از قطعی برق، ضرورت پاسخگویی مناسب به مشترکان و مردم از طریق افزایش خطوط تلفن و کاربران، استفاده ادارات از ژنراتورهای برقی و توزیع مناسب قطعی ها در محلات از مواردی بود که خبرنگاران عنوان کردند.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

ارسال به دوستان