۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۶
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۷۹۲۷۵۹
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۹ - ۱۷-۰۴-۱۴۰۰
کد ۷۹۲۷۵۹
انتشار: ۱۳:۱۹ - ۱۷-۰۴-۱۴۰۰

تماشاگران انگلیسی یا اخبار 20:30؟

شاید یکی از دلایل نارضایتی‌های اخیر جدای قطع برق و کلافگی ناشی از آن  پخش مسابقات جام ملت‌های اروپا و مشاهدۀ حضور تماشاگران در ورزشگاه باشد که نشان می‌دهد بر کرونا فایق آمده‌اند یا واکسیناسیون به سرعت در حال انجام است.

  عصر ایران؛ سروش بامداد- برنامه های خبری صدا و سیما اصرار دارند این نکته را القا کنند که کشورهای اروپایی خصوصا انگلستان همچنان درگیر کرونا هستند. این گزاره اگرچه تمام واقعیت نیست اما واقعیت دارد و هنوز جشن غلبه کامل بر کرونا را برگزار نکرده‌اند. اما از همین تلویزیون در این شب‌ها بازی‌های هیجان‌انگیز جام ملت‌های یورو 2020 پخش می‌شود که تماشاگران در آن حضور دارند. کنار هم بدون ماسک و این یعنی شرایط دیگر کرونایی نیست. چون کرونا ورزشگاه‌ها را خالی از تماشاگر کرده بود.

تماشاگران انگلیسی

  البته همین که عنوان مسابقات یورو 2020 است درحالی که در تابستان 2021 برگزار می‌شود و این که ورزشگاه‌ها پر نیست و معدودی هنوز ماسک بر چهره دارند خود گواه تأثیر کروناست.

    بر هر سه تلویزیون ماهواره ای فارسی زبان مستقر در لندن هم این انتقاد جدی وارد است که چرا از اوضاع کرونایی در همان  انگلستان کمتر گفتید یا به تأثیر تحریم ها در تأخیر واکسیناسیون عمومی در ایران و جنایتی که در حق ملت ایران شد اشاره نکردید اما حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها نشان می‌دهد یا دست کم این حس را منتقل می کند که روند واکسیناسیون در آنجا به سرعت انجام و شاید تمام شده باشد وگرنه در سکوی ورزشگاه‌ها تنگاتنگ نمی‌نشستند و در شادی و غم برد و باخت تیم محبوب، یکدیگر را در آغوش نمی‌گرفتند 


  شاید یکی از دلایل نارضایتی‌های اخیر جدای قطع برق و کلافگی ناشی از آن  پخش مسابقات جام ملت‌های اروپا و مشاهدۀ حضور تماشاگران در ورزشگاه باشد که نشان می‌دهد بر کرونا فایق آمده‌اند یا واکسیناسیون به سرعت در حال انجام است.

  کافی است جست و جو کنید و ببینید در این چند ماه صدا وسیما در برنامه های خبری و تحلیلی و تفسیری خود چند بار، چند ده بار، چند صد بار و شاید چند هزار بار تعبیر «کرونای انگلیسی» را به کار برده است.

  مطالبۀ جدی مردم ما واکسن است و سرعت گرفتن واکسیناسیون عمومی و با مشاهدۀ واکسینه شدن مردمان در سرزمین های دیگر نمی توان انتظار داشت که تا عرضۀ واکسن داخلی صبر کنند.

ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۶۶
غیر قابل انتشار: ۸
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۷
7
202
مسئولان به این زودی ها از جریمه ها و محدودیت ها دل نمی کنند
م ی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۷
372
28
اینکه تماشگران به استادیوم میروند فقط نشان میدهد که برای اروپایی ها اقتصاد از سلامت مهمتر است. اما ساده لوحان با دیدن این تصاویر فکر میکنند که چقدر آنها شاد و سالمند و ما بدبخت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۷
اولا مردم ساده لوح نیستند وشما منافع خود را در انکار همه چیز در خارج از ایران می بینید ، آخه برادر من کسی که با اون شور و شوق داره فریاد می زنه و تیمش رو تشویق می کنه یعنی شاده
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۷
106
35
مگه نمی گید اونایی که واکسن زده اند هم باید مراقبت کنندو ماسک و کنار نزنن؟
آخه ما کدوم حرفتون رو باور کنیم؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۷
18
83
یعنی فقط از روی فوتبال می تونید بفهمید اوضاع کرونا در کشورهای پیشرفته چطور است. اونجاها تا حالا هر کی قصد زدن واکست داشته واکسنشو زده. کیسها هم اگه زیاد شده باشه به خاطر دلتا، مرگ و میر کماکان کمه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۷
81
7
در انگلیس مجدد ابتلا زیاد شده و از چهار هزار نفر به ۳۲ هزار نفر رسیده است و مرگ و میر هم که تک رقمی بود به چهل نفر رسیده است و احتمالا تا ده روز آینده زیاد می شود. لطفا درست تحلیل کنید. روسیه هم مرگ و میر ۷۰۰ نفر و برزیل هم ۱۷۰۰ نفر مرگ دارد با وجود اینکه واکسن زده اند.
عصر ایران گفته نشده در آنجا تمام شده. اما هنگام تماشای مسابقات فوتبال این احساس دست می دهد که یا تماشاگران واکسینه شده اند یا خطر کرونا دور شده و البته به صراحت نوشته ایم که همین کشورهای غربی چگونه با تحریم ها مانع رشسدن واکسن شده اند.
ناشناس
Switzerland
۱۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۷
98
6
نخیر نشان میدهد که اینها پروتوکل هارو رعایت نمیکنند! انگلیس داره میره به lockdown بعدی!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۷
حداقل یک فوتبال زنده می بینند بعد می میرند، ما چی؟ حیف نیست آدم فوتبال تیم ملی اش را در استادیوم نبینه و اونوقت در این گرما و بی برق و بی آب و بی واکسن و بی پول بمیره؟ شاید هم حیف نیست
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۷
64
13
تماشاگران انگلیسی نوعاً خیلی با ملاحظه ونجیب نیستن و پروتوکلها را رعایت نمیکنن و پلیس هم نمیخواد زیاد درگیر بشه