۳۱ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۸
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۸۰۹۹۵۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۹ - ۰۵-۰۸-۱۴۰۰
کد ۸۰۹۹۵۰
انتشار: ۱۷:۴۹ - ۰۵-۰۸-۱۴۰۰

رییس سازمان پدافند غیرعامل: آسیب‌های سامانه هوشمند سوخت را قبلا اعلام کرده بودیم

رییس سازمان پدافند غیرعامل: آسیب‌های سامانه هوشمند سوخت را قبلا اعلام کرده بودیم
مباحث امنیت سایبری در همه جهان مطرح است و همه کشورهای مدعی در امنیت سایبری با این نوع از حملات مواجه هستند و دلیل آن هم وجود زیرساخت‌هایی مبتنی بر امنیت جهانی است؛ البته آسیب پذیری‌ها و اشکالات در این زمینه به شکل طبیعی وجود دارد.

رییس سازمان پدافند غیرعامل گفت: متاسفانه در حادثه روز گذشته سامانه هوشمند سوخت از محلی آسیب خوردیم که قبلا آنرا کشف و کتبا اعلام کرده بودیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، سردار سرتیپ غلامرضا جلالی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران درباره اختلال در سیستم هوشمند سوخت، با بیان اینکه بین مخاطرات، اختلالات و حمله تفاوت‌هایی وجود دارد، گفت: درباره این حادثه نتیجه قطعی را پس از بررسی قفل‌های امنیتی سامانه اعلام خواهیم کرد. حمله و منشاء بیرونی جزو احتمالات قوی بوده که در حال بررسی است.

رییس سازمان پدافند غیرعامل اضافه کرد: مباحث امنیت سایبری در همه جهان مطرح است و همه کشورهای مدعی در امنیت سایبری با این نوع از حملات مواجه هستند و دلیل آن هم وجود زیرساخت‌هایی مبتنی بر امنیت جهانی است؛ البته آسیب پذیری‌ها و اشکالات در این زمینه به شکل طبیعی وجود دارد.

سردار جلالی ادامه داد: ما در تقسیم کاری که در مرکز ملی انجام شد، مسوول رصد،  ارزیابی و کشف اشکالات و آسیب پذیری بودیم و امسال و سال گذشته سامانه سوخت را ارزیابی کرده و اشکالات و نواقص را به آنها ابلاغ کرده و پیگیری کردیم که این کار دنبال شود.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه دولت قبل در امنیت سایبری سهل انگاری داشت و با ناهماهنگی‌ در امر اجرا در زمینه‌های مختلف،  نکاتی را که در این زمینه به آنها تذکر داده می‌شد،  اجرا نکرد.

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور یادآور شد: در حادثه دیروز از محل آسیب پذیری‌هایی که قبلا کشف کرده و کتبا اعلام کرده بودیم تا برطرف شود، آسیب خوردیم.

سردار جلالی با بیان این که بررسی‌ها در موضوع سامانه هوشمند سوخت تکمیل شده است، افزود: نتایج گزارش خود را درباره کسانی که ترک فعل کردند به مراکز  قضایی ارسال می‌کنیم.

ارسال به دوستان
انفجار پیجرها بخش کوچکی از یک ماجرای به هم پیچیده است- فریدمن مقام سازمان ملل: در این لحظه بسیار خطرناک برای کل منطقه، خواستار حداکثر خویشتنداری هستم تخت روانچی: رژیم صهیونیستی بازی خطرناکی را در لبنان انجام می‌دهد قطعنامه پارلمان اروپا در واکنش به اقدامات طالبان علیه زنان نشست شورای امنیت درباره انفجار های لبنان بایدن: آتش بس غزه واقعی است استفاده از تلگرام در دستگاه‌های نظامی و اداری اوکراین ممنوع شد همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود به تعویق افتادن سفر عراقچی به لبنان به توصیه سید حسن نصرالله لاوروف: اتهامات آمریکا درباره ارسال موشک توسط ایران و کره شمالی به روسیه جعلی است پیام تسلیت پزشکیان در پی درگذشت استاد محمود حکیمی پرسپولیس با برد به استقبال دربی رفت احتمال ابتلا به آلزایمر با مصرف این ادویه در غذا جشن بزرگ میلاد پیامبر(ص) در تهران (عکس)