۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۳
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۸۲۰۹۰۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۲ - ۱۵-۱۰-۱۴۰۰
کد ۸۲۰۹۰۵
انتشار: ۱۷:۰۲ - ۱۵-۱۰-۱۴۰۰

الکاظمی: حمله به پادگان‌ها امنیت و ثبات عراق را از بین می‌برد

الکاظمی: حمله به پادگان‌ها امنیت و ثبات عراق را از بین می‌برد
طی روزهای اول سال میلادی جدید چندین موشک پادگان‌های عراقی را هدف قرار داد و این مساله ثبات و امنیت را برهم می‌زند./ تعدادی از شهروندانمان در استان بابل به دست افرادی ضعیف کشته شدند. ما به دستگاه امنیت ملی دستور نظارت و پیگیری این جنایت را دادیم.

نخست وزیر عراق تأکید کرد، هدف قرار دادن پادگان‌های این کشور امنیت و ثبات را در عراق برهم می‌زند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سومریه نیوز، مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در جلسه کابینه گفت: ما مجددا بر پایان نقش نیروهای رزمی آمریکایی و نیروهای ائتلاف ضد داعش در عراق تأکید می‌کنیم. ما تمام پادگان‌ها را تحویل گرفته‌ایم و در حال حاضر تعدادی از مشاوران در کنار نیروهای امنیتی ما فعالیت می‌کنند. متأسفانه اقدامات بیهوده و بی‌هدفی صورت گرفته است. طی روزهای اول سال میلادی جدید چندین موشک پادگان‌های عراقی را هدف قرار داد و این مساله ثبات و امنیت را برهم می‌زند.

الکاظمی گفت: عراقی‌هایی هستند که سال‌ها به اتهامات فریبکارانه در زندان هستند. من با تعدادی از آن‌ها دیدار کردم. من با رئیس شورای عالی قضایی برای هماهنگی درباره تشکیل کمیته‌ای که پرونده‌های این زندانیان را بررسی کند، دیدار خواهم کرد.

وی تأکید کرد: آنچه در استان بابل رخ داد تأسف بار و حزن انگیز بود. تعدادی از شهروندانمان به دست افرادی ضعیف کشته شدند. این مساله نشان می‌دهد که ما باید در ارزیابی امنیتی برخی نیروهای امنیتی بازنگری کنیم. ما به دستگاه امنیت ملی دستور نظارت و پیگیری این جنایت را دادیم.

پیش از این نیز الکاظمی در صدمین سالروز تأسیس کشور عراق گفت: این به این معنا نیست که عراق صد سال پیش یک کشور نبود. روی همین خاکی که عراقی‌ها روی آن پای می‌گذارند اولین کشوری وجود داشت که بشریت به خود دیده بود و اولین قانونی که به حیات انسان‌ها نظم بخشید و اولین پلیسی که به حفاظت از جان مردم پرداخت و اولین سربازی که به دفاع از مرزها پرداخت.

ارسال به دوستان
عذرخواهی نماینده طالبان از ملت ایران ادعای رویترز: ابراهیم عقیل فرمانده حزب الله لبنان ترور شد روایت بخشی از زندگی شهید محمد بروجردی در فیلم غریب تاج: کنفدراسیون فوتبال آسیا مصوبه‌ای داشته که اگر نواقص ورزشگاه‌ها را برطرف نکنیم، تمام آن‌ها را رد خواهد کرد امام جمعه شیراز: اگر تجهیزات موشکی نبود رژیم صهیونیستی تا تهران را بمباران می‌کرد ۳ شهید و ۱۷ زخمی؛ اولین آمار رسمی از حمله هوایی به بیروت (فیلم) وقوع حادثه امنیتی در دریای سرخ حملۀ صهیونیست‌ ها به بیروت (فیلم) معاون سید حسن نصرالله ترور شد؟ انفجار در ضاحیه جنوبی بیروت/ زخمی شدن شماری زن و کودک ترکیب استقلال مقابل نساجی مازندران عراقچی عازم نیویورک شد کدام دستگاه‌ ها از تعطیلی پنجشنبه‌ ها مستثنی شدند؟ سید حسن خمینی: بیخود می‌گوییم دعوای مذهبی داریم؛ دعوا برای خودمان‌ است! امام اگر توفیق داشت، به خاطر این است که پا روی نفس خودش گذاشت شهدای نوار غزه به ۴۱ هزار و ۲۷۲ نفر رسید