۳۱ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۸
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۸۲۴۷۵۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۶ - ۱۰-۱۱-۱۴۰۰
کد ۸۲۴۷۵۳
انتشار: ۱۴:۱۶ - ۱۰-۱۱-۱۴۰۰

کمک انگلیس به اوکراین برای مقابله با روسیه / تعداد نظامیان 2 برابر شد

کمک انگلیس به اوکراین برای مقابله با روسیه / تعداد نظامیان 2 برابر شد
روسیه در سال ۲۰۱۴ بعد از سرنگون شدن یک دولت هوادار مسکو در اوکراین، شبه‌جزیره کریمه را، که بخشی از اوکراین بود، به خاک خود ضمیمه کرد.

دولت بریتانیا می‌گوید افزایش دو برابری نیروهای نظامی خود در شرق اروپا را به عنوان اهرمی برای فشار بر مسکو در نظر گرفته است.

به گزارش بی‌بی‌سی؛ بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا گفته در صورت عملی شدن، این افرایش نیرو "پیام صریحی به کرملین" خواهد فرستاد.

همزمان وزرای خارجه و دفاع بریتانیا در حال آماده شدن برای گفتگو با همتایان روس خود هستند تا راه‌های دیپلماتیک برای کاهش تنش در مرزهای اوکراین را بررسی کنند.

قرار است آقای جانسون هم در چند روز آینده با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، تلفنی گفتگو کند.

نخست‌وزیر بریتانیا که قرار است طی چند روز آینده به شرق اروپا سفر کند گفته لندن فعالیت‌های به زعم او "بی‌ثبات‌کننده" مسکو را تحمل نخواهد کرد و بریتانیا "همواره پشتیبان متحدان خود در ناتو" خواهد بود.

"اگر پرزیدنت پوتین مسیر منتهی به خون‌ریزی و ویرانی را انتخاب کند، این یک تراژدی برای اروپا خواهد بود. اوکراین باید در تعیین سرنوشت و آینده خود آزاد و مختار بماند. من به نیروهای نظامی‌مان برای اعزام به نقاط مختلف اروپا دستور آماده‌باش داده‌ام تا اطمینان یابیم که می‌توانیم از متحدانمان در ناتو چه در زمین و چه در هوا و دریا حمایت کنیم."

استقرار و تحکیم مواضع حدود ۱۰۰ هزار نیروی نظامی روسیه در مرزهای شرقی اوکراین که به همراه تسلیحات سنگین زرهی و موشکی صورت گرفته موجب نگرانی شدید اوکراین و کشورهای غربی شده که مسکو را در حال تدارک برای حمله به کی‌یف می‌بینند اما کرملین می‌گوید نیتی برای راه‌اندازی جنگ ندارد هر چند به علت آنچه پیش‌روی ناتو در شرق اروپا می‌خواند، خود را آماده دفاع از امنیت خود و متحدانش کرده است.

بریتانیا در کشورهای شرق اروپا چون استونی، اوکراین و لهستان حدود یک هزار و ۱۵۰ نیرو دارد و اکنون بوریس جانسون، نخست‌وزیر، از احتمال دو برابر کردن تعداد این نیروها سخن می‌گوید.

همزمان وزارت خارجه بریتانیا هم خود را آماده اعلام تحریم‌های سخت‌تر علیه مسکو در دو روز آینده می‌کند

روسیه در سال ۲۰۱۴ بعد از سرنگون شدن یک دولت هوادار مسکو در اوکراین، شبه‌جزیره کریمه را، که بخشی از اوکراین بود، به خاک خود ضمیمه کرد.

این کشور از آن زمان از شورشیان هوادار روسیه که درگیر جنگی خونین با ارتش اوکراین هستند و بخش‌هایی از شرق اوکراین را در دست دارند، حمایت می‌کند.

 

ارسال به دوستان