۰۷ دی ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۷ دی ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۱
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۸۲۷۸۳۴
تعداد نظرات: ۴۷ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۸ - ۰۱-۱۲-۱۴۰۰
کد ۸۲۷۸۳۴
انتشار: ۱۶:۱۸ - ۰۱-۱۲-۱۴۰۰
ماجرای دختر رامین و 2 سنجه درباره آقازاده ها

از ساشا سبحانی و سمیر زند تا صالحه رامین؛ رانت پدری یا انتخاب شخصی؟!

از ساشا سبحانی و سمیر زند تا صالحه رامین؛ رانت پدری یا انتخاب شخصی؟!
مادر همین صالحه رامین، استاد دانشگاه است؛ دانشجویان دختری که در کلاس اش بوده اند، تعریف می کنند که او درباره حجاب دانشجویانش بسیار سختگیر بود و حتی آنها را ملزم کرده بود لاک هایشان را پاک کنند.

عصر ایران؛ جعفر محمدی - با انتشار عکس هایی از "صالحه رامین" که در خارج از کشور به طراحی لباس مشغول است و با لباس های طراحی شده اش نیز عکس می گیرد و منتشر می کند، بحث های پیرامون فرزندان مسؤولان دوباره داغ شده است. او دختر محمدعلی رامین، معاون پرحاشیه و سخت گیر مطبوعاتی دوران احمدی نژاد است که ایده نفی هولوکاست را به رئیس جمهور وقت داد و جمله مشهورش این بود: من آنقدر درگير مقابله و مبارزه با استکبار و صهيونيسم جهاني هستم که فرصتي براي کشمکش هاي سياسي داخلي ندارم!                                                        

                                                                                        محمدعلی رامین
از ساشا سبحانی و سمیر زند تا صالحه رامین؛ رانت پدری یا انتخاب شخصی؟!
این البته اولین باری نیست که چنین موضوعی سوژه می شود و احتمالاً آخرین بار نیز نخواهد بود، کما این که قبلاً نیز درباره افرادی مانند ساشا سبحانی ( فرزند سفیر اسبق ایران در ونزوئلا) یا سمیر زند ( فرزند آیت الله خزعلی) و ... بحث های مفصل و البته بی سرانجامی شکل گرفته بود.

قطعاً اگر برای این موضوع، قاعده ای نداشته باشیم، همواره در دام سطحی نگری، قضاوت های عجولانه و حب و بغض های شخصی و سیاسی خواهیم افتاد.

به باور من، برای نگاه به این موضوع باید نکات زیر را مد نظر داشته باشیم تا از دایره انصاف دور نیفتیم:

1 - هر انسانی شخصیت مستقل خود را دارد و مخصوصاً بعد از رسیدن به سن قانونی، حرف ها و کارهای او باید مستقلاً دیده و ارزیابی شود.

2 - آنچه در بند یک آمد، درباره منتسبان مسؤولان و چهره های مشهور نیز صادق است اما دو شرط اساسی دارد:

الف) فرد منتسب (مثلاً فرزند یک مسؤول) از رانت پدر یا مادر مسؤول برخوردار نباشد. نمی شود پسر جوانی به واسطه جایگاه پدرش از امتیازات ویژه ای برخوردار شود و یک شبه راه صد ساله بپیماید و با پول این ملت به آلاف و الوف برسد و برای خود زندگی آنچنانی شکل دهد و اگر کسی هم متعرض اش شد بگوید این زندگی شخصی من است و مرا جدا از پدرم ببینید!

با این شرط، بخش زیادی از فرزندان و نزدیکان مسوولان - اعم از اصلاح طلب و اصولگرا - باید پاسخگوی مردم باشند و نمی توانند به بهانه شخصیت مستقل، از زیر ذره بین افکار عمومی خلاص شوند. آنها دیر یا زود باید پاسخگو باشند.

اما اگر فرزند مسوولی، خارج از رانت پدر یا مادر، حرفه ای پیشه کند و توفیقی هم یابد، عدالت و انصاف نیست که او را همانند وارثان رانت خوار دید. مثلاً در فقره اخیر، دختر محمد علی رامین، در خارج از ایران و فارغ از رانت پدر به کار طراحی لباس مشغول است و از این رو، چه انتقادی می توان بر او وارد کرد و به خود اجازه داد وارد حریم شخصی اش شد؟! 

ب) نکته دوم، مقایسه ادعاها و عملکردهاست. هر فردی اعم از مسؤول یا فرزند او یا هر کس دیگری، باید با مقایسه ادعا و عمل اش مورد ارزیابی قرار گیرد. 
مثالی می زنم: مادر همین صالحه رامین، استاد دانشگاه است (سوسن صفاوردی)؛ دانشجویان دختری که در کلاس اش بوده اند، تعریف می کنند که او درباره حجاب دانشجویانش بسیار سختگیر بود و حتی آنها را ملزم کرده بود لاک هایشان را پاک کنند و گفته بود که ظاهرشان در نمره شان تاثیر خواهد داشت.
دختر همین خانم الان در خارج کشور، لباس هایی تنش می کند که اگر دانشجویانش می پوشیدند، راهی به کلاس نداشتند.

سوسن صفاوردی
از ساشا سبحانی و سمیر زند تا صالحه رامین؛ رانت پدری یا انتخاب شخصی؟!


حال باید دخترش را نکوهید؟ پاسخ کاملاً مشخص است: اگر خود او نیز مانند مادرش، مدام از حجاب و پوشش کامل زنان و ... می گفت و ای بسا با این حرف ها جایگاهی می یافت، بله، می شد او را سرزنش کرد که چرا دو رویی کرده است. اما اگر او از همان اول راه خود را از پدر و مادر جدا کرده و نه شعاری داده و نه ادعایی کرده و نه ریایی مرتکب نشده، جای کوچک ترین نقد و نکوهشی در این باب وجود ندارد.

یا فررند آیت الله خزعلی، سمیر زند (نام اصلی اش محمدحسین خزعلی است) را ببینید که خواننده است و  تا جایی که مطلع هستم، هیچ گونه قرابت سیاسی و کاری با پدر مرحومش -که از متنفذان حکومت بود- نداشته و جایی هم ثبت نشده که موضعی علیه آزادی های جوانان و موسیقی و ... گرفته باشد و نانی از این شعارگویی خورده باشد.

او راهی جدا از پدر در پیش گرفته و حتی ترجیح داده با نامی غیر از خزعلی شناخته شود. حال باید به او نیش و کنایه زد که چرا تویی که پدرت آیت الله و عضو فقهای شورای نگهان و عضو خبرگان رهبری بود، خواننده پاپ شدی حال آن که با این صدای خوبت باید به کسوت مداحی در می آمدی؟! معلوم است که نه!

اصلاً مگر قرار است همه فرزندان، کپی فکری و معنوی والدین شان باشند؟ حتی پدران و مادران این افراد را هم نمی توان نکوهید چرا که ولو بدون اختیار آنها، فرزندان شان راهی می روند که خود "انتخاب" کرده اند و فراموش نکنیم که نسل جدید، انتخابگر تر از نسل های قبلی است و کمتر تقلید و تبعیت می کند. (البته والدین این فرزندان، همان گونه که نتوانستند عقاید خود را به دختران و پسران خود بقبولانند، حق تحمیل بر مردم را نیز ندارند و این، البته بحثی جداست و بسیار مهم.)

مخلص کلام آن که اگر مثلاً دختر مسوول یا چهره ای، بدون هیچ گونه رانتی و بدون یک ریال از پول ملت و بی هیچ ادعا و تظاهری، در خارج از کشور حتی به کار مدلینگ بپردازد و حجاب از سر بردارد، هیچ نقدی متوجه آن مسؤول یا چهره نیست. دختر محمدعلی رامین در این باره چنین نوشته است: من مثل هر آدم دیگری در این جهان انتخاب نکردم در چه خانواده‌ای به دنیا بیایم و پدرم چه ایدیولوژی‌یی داشته باشد. ولی راه و رسم زندگی‌ام را از زمانی که بزرگ شدم و زورم رسید خودم انتخاب کرده‌ام و خودم را در قبال اعمال و رفتار خودم مسؤول می‌دانم.

به شخصه صداقت کسی که راهش را خودش انتخاب کرده و هزینه جدایی از راه یا رانت پدر را می دهد، ترجیح می دهم بر آقازادگانی که با ریاکاری، زالو وار به پدرانی چسبیده اند که آن پدران هم وصل به بیت المال هستند.

                                                                                        صالحه رامین و سمیر زند

از ساشا سبحانی و سمیر زند تا صالحه رامین؛ رانت پدری یا انتخاب شخصی؟!
البته که اگر فردی مرتکب جرمی شد، فارغ از آقازادگی باید با او برخورد شود کما این که پارسال خبری درباره ساشا سبحانی منتشر شد که او را متهم به قاچاق انسان و پولشویی می کرد و از این رو، قصه اش با افرادی مانند صالحه رامین و سمیر زند، متفاوت می شود (و البته واقعا از جزئیات پرونده مطلع نیستم و لذا حق قضاوت به خودم نمی دهم.)

 و تاکید پایانی این که هر چند نباید تر و خشک را با هم سوزاند اما آقازادگان برخوردار از رانت که در هیات و مسجد جلوه گری می کنند و در خلوتگه آن کار دیگر، نباید گریزی از پاسخگویی داشته باشند و درباره آنها باید مو را از ماست بیرون کشید و سخت، محاسبه گری کرد.

ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۴۷
در انتظار بررسی: ۲۳۵
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
73
164
واقعا درست نوشتید
اونی که راهشو از پدرش جدا می کنه و با شجاعت اعلام می کنه شرف داره به رانتخوارهای موسوم به آقازاده
این خانم هم می تونست از موقعیت باباش که اصولگرا و معاون وزیر و از یاران حلقه اول رئیس جمهور بود و از موقعیت مادرش که جزو زنان فعالا اصولگرا بود و در مجمع جهانی اهل بیت هم تا جایی که یادمه سمت داشت، استفاده کنه و کلی مجوز و رانت و بیزینس برای خودش راه بندازه و سمت بگیره و قراردادهای آنچنانی ببنده و ... ولی دمش گرم رفته برای خودش طراحی لباس می کنه و رسما اعلام کرده که راهش رو خودش انتخاب کرده و مسوولیت خودشو می پذیره.
پاسخ ها
ناشناس
| Singapore |
۱۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
چقد ساده اید شما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
پدر من من یک کشاورز شریف است . خیلی سعی کردم راهم رو ازش جدا کنم و علی رغم مختصری استعداد بعلت نداشتن پول و رانت نتونستم راهم رو جدا کنم .
زیبا
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
23
496
حرف شما درسته. فقط یه سوال! دختر رامین راهشو مستقل از پدر و مادرش انتخاب کرد و الان داره زندگیشو میکنه. ایا انتخاب مستقل مسیر زندگی برای مردم ایران هم وجود داره؟ چرا ما باید بطور اجباری و کاملا ناخواسته جور شعارهای پوچ و بی اساس والدین این بچه ها رو بدیم؟ در حالیکه راه فراری برامون وجود نداره!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
عالی بود...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
11
437
تلخی ماجرا اینجاست که والدین این فرزندان سبک زندگیشونو به ما تحمیل میکنند! چون زورشون فقط به ماها میرسه. ماها هم مثل فرزندان این والدین دنبال راه فرار و پیدا کردن سبک زندگی خودمان هستیم
ایمان
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
9
273
نکته اینجاست که اون دختر با اجازه پدرش از کشور خارج شده
یعنی رضایت و علم کاپل پدر وجود داشته
پاسخ ها
حسین گلشن
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
نه اینجوری مطرح می‌کردید بهتر بود
آیا برای خارج شدن از کشور و گرفتن ویزا از رانت پدر استفاده نکرده اند که چه بسا فرزندان ما نمیتوانند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
اون به دليل شغل پدرش اصلاً از سالها پيش ساكن آلمان بود و ازر همين طريق هم شهروندي گرفت و نه رانت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
10
114
خلیل جبران:
فرزندان شما به حقيقت فرزندان شما نيستند؛ آنها دختران و پسران زندگی اند در سودای خويش...
آنها از كوچه وجود شما گذر میكنند، اما از شما نيستند، اگرچه با شمايند، به شما تعلق ندارند...
عشق خود را بر آنها نثار كنيد، اما انديشه هايتان را برای خود نگه داريد؛ زيرا آنها را نيز برای خود انديشه ای ديگر است.
جسم آنها را در خانهٔ خود مسكن دهيد اما روح آنان را آزاد گذاريد
زيرا روح آنان در خانهٔ فردا زيست خواهد كرد كه شما حتی در رويا نمی توانيد به ديدار آن فردا برويد،
ممكن است تلاش كنيد كه شبيه آنها باشيد، اما مكوشيد كه آنان را مانند خود بار بياوريد؛
زيرا زمان به عقب باز نخواهد گشت و با ديروز درنگ نخواهد كرد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
8
77
عصر ایران عزیز یه جنبه مساله اینکه که دیگرفرزندان دنباله رو اعتقادات پدران و مادران نیستند... جامعه عوض شده ... خیلی عوض شدیم 10 شال بعد چه می شود خدا می داند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
8
202
برید بررسی کنید همه این ها حداقل امکانات از ایران رفتن را به دلیل پول پدرانشان داشته اند که از سران هستند من هم اگر داشتم امروز یک دانشمند در تراز جهانی بودم بررسی بفرمائید پدرانشان هم قبل از انقلاب آه نداشته اندکه با ناله سودا کنند نوش جان همه ضمنا بررسی بفرمائید درآمد سرانه ما ملت بدبخت به استناد آمارهای بانک جهانی از 1989 تا 2020 از3500 دلار به 2900 کاهش یافته حتی عراق هم این وضعیت را ندارد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
10
267
این خانم صالحه رامین چگونه توانست مهاجرت کند؟ چگونه ویزا و اقامت گرفت؟ با کدام پول پول راهی فرنگ شد و هزینه های اولیه اش را تامین کرد تا زمانی که شغلی پیدا کند و طراح لباس شود؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
اگر مطمئن هستید که از راه نادرست رفته ، حق با شماست ولی این که کسی رفته خارج پس متهم است، از بیخ و بن حرف غلطی است
ali
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
فوق العاده با این نظر موافقم و همه چیز این بچه ها آلوده به کار پدر و مادرانشون هست الان جایی رسیدن و خودشون رو جدا میدونن، عصر ایران نباید این خانم رو تطهیر کنه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
14
206
این خانم چطور رفته خارج این کا را راه انداخته؟ با کدوم پول و سرمایه؟ شما از تهران بخواهی خارج بشی باید کلی هزینه پرداخت کنی.منبع سرمایه ایشان کجا بوده ؟
دوما از نظر تربیتی اشتباه کردند که دخترشان راه ناصواب رفته وگرنه سختگیری برای فرزندان و ایرانی های دیگر کاری درست و صحیح است ولی برای بچه های خودشان غلط ؟؟؟؟
رطب خورده را نهی رطب نتوان کرد آقا!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
اولا این که خارج رفته دلیل این نمی شه که دزدی کرده رفته خارج. بس کنید این تنگ نظری ها رو. اگه دلیلی دارید که خلاف کرده بگین و الا تهمت و افترا که هنری نیست.

ثانیا راه صداب رو مگه شما تشخیص می دی. هر کسی صاحب اختیار زندگی خودشه.
ثالثا بخش اخر حرفتون رو قبول دارم که این افراد نیاید عهده دار کارهای مردم بشن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
10
207
موضوع اصلی اینه چرا کسی که زورش به بچش نمیرسه باید اونقدر زور داشته باشه که عقایدش رو به یه ملت تحمیل کنه؟!
اصلا کسی که شایستگی تربیت فرزندش رو نداشته چطور میتونه اجازه دخالت تو فرهنگ یه جامعه رو داشته باشه؟!
پاسخ ها
يحيا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
عزيزم کسي عقايد خودشو به کسي تحميل نکرده. اگر مي خواست تحميل بکنه به فرزندش تحميل مي کرد. پدر و مادر اينها انسانهايي هستند که طبق قانون در اين کشور کار کرده اند و حرف زده اند و تدريس کرده اند. حالا کسي قبول بکند و يا نکند آنها کاري ندارند. چون نه قاضي اند و نه پليس و نه ....
ناشناس
| - |
۱۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
یحیا ظاهرا اطلاعی از سوابق آقای رامین ندارید ایشون کلی روزنامه رو تعطیل کردن و کلی خانواده رو از نون خوردن انداختن به خاطر عقایدشون ضمنا همین قضیه هولوکاست کلی هزینه و تحریم برای ما ایجاد کرد اگر این تحمیل عقیده نیست پس چیه؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
2
139
همچی شرایط بطور مساوی برای همه مردم ایران وجود داره یا فقط برای طیف خاصی است؟؟؟

رانت پدراشونه ولاغیر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
4
152
تو بچه ت رو نمیتونی جمش کنی بعد میای برای من تعیین و تکلیف می کنی. انحطاط مگه بجز اینه؟
ناشناس
Switzerland
۱۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
2
79
همینکه فحش و فضاحت بارخودشان و پدرمادرانشان می کنند و شما اینجا اجازه انتشارش رانمی دهید کافیست ! البته من جزو عوام یاهمان توده نیستم و فحش نمی دهم ولی میدانم که بسیاری فقط فحش شان میدهند!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
6
170
وجه مشترک تمام این به اصلاح آقازاده ها و خانم زاده ها اینه که از رانت والدین خود استفاده می کنند حالا چه مخالف ایدئولوژی آنها باشند و چه موافق و این وسط مردم باید هزینه اشو بدن والسلام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
آفرین. کوتاه و کامل
ستار
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
3
112
درد ما نه اینست که پدران اقازاده ها نتوانستند فرزندان خود را انچنان که شایسته هست تربیت کنند. درد ما اینست که این پدران در منزل ودرخلوت جور دیگری رفتار میکنند!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
2
65
اگه یک از این آقازاده های زرنگو پیدا کردید به ماهم معرفی کنید تا دچار سوء ظن نشیم.
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
2
131
متاسفانه همونطور که اغلب دوستان اشاره کردن، خیلی از افراد تو ایران هستن که طرز فکر و خواسته هاشون با مسوولان فرق داره ولی نمی تونن به همون راحتی که این آقازاده ها از ایران خارج شدن به کشورهای دیگه مهاجرت کنن، ضمناً نقش پول و ثروت و امکاناتی که مسوولان در اختیار فرزندانشون قراردادن تا بتونن به ظاهر کاری مستقل انجام بدن غیرقابل انکار هست
سلیمی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
5
72
بیچاره ما عوام!!!!
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
26
24
بسیار تحلیل خوب و جامعی بود همانگونه که در کتاب آسمانی ما اشاره شده است
آیه لا اِکْراهَ فِی الدّین (سوره بقره: ۲۵۶) بخشی از آیة الکرسی است که به مسلمانان توصیه می‌کند، غیرمسلمانان را به پذیرش دین اسلام مجبور نکنند و بر آزادی و اختیار انسان در پذیرش دین تأکید دارد.
از نظر من بسیار شایسته است که هر مسلمانی با تاکید بر فوائد آموزه‌های دینی، دیگران را هم به قبول این موارد تشویق نماید و برخوردهای قهرآمیز (که معمولا گشت ارشاد اعمال می‌نماید) به هیچ وجه تاثیر مثبت ندارد
توجه نمایید که شاید بتوان با فشار، مشکل حجاب را در مکان‌های عمومی بر طرف کرد ولی آیا شخصی که در خیابان با این برخورد قهرآمیز مواجه می‌شود، در مکان‌های خصوصی هم آن را رعایت می‌کند؟
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
61
32
فکر میکنم همه ما باید از این دختر بخاطر در هم شکستن تابوهای چنین پدر و مادری حمایت کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۵:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
چه تابویی ؟؟؟ همش دروغ . ایشون تا دیروز که ناشناس بود چرا نمی آمد اعلام برائت کند و بگوید پدر و مادر من نباید افکار خودشان را به بقیه تحمیل کنند حالا که همه فهمیده اند یادشان افتاده اعلام برائت کنند. اینم شگردی است برای فریب ما بیچاره ها. لابد کشتی هاو ویلاها و ... هم که سایر آقازاده ها دارند با اعلام برائت به دست آورده اند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
متاسفم بابت این حجم از بد بینی شما و نادرستی برداشتهاتون
ناشناس
Germany
۰۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
3
51
نفی هولوکاست احمقانه ترین کاری بود که احمدی نژاد با شانتاژ فکری همین آقای محمد علی رامین انجام داد و باعث شد که تمام کشورهای جهان، ایران رو با مردمانی با تمدن هزاران ساله رو به چشم یک کشور تروریست و فاشیست با مردمانی متوحش ببیند.
این نفی هولوکاست بود که باعث شد اسراییل با مظلوم نمایی تا جایی پیش بره که نه تنها ترامپ رو به پاره کردن قرارداد برجام مجاب کنه بلکه هزاران تحریم رو بر مردمان زجر دیده ی ایران زمین تحمیل کنه. همین نفی هولوکاست بود که کم کم باعث شد نه تنها اسراییل تضعیف نشه بلکه با حمایت جهانی با همسایگان ما صلح کنه و مرزهای سیاسیش رو تا بیخ گوش ما بکشونه.
از کجا معلوم این آقای مو قرمز چشم رنگی خودشون از عناصر نفوذی بیگانه نباشند!؟
التماس تفکر
Nima
Canada
۰۶:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
5
43
... احمدی نژاد با تقلید از رامین و زیر سوال بردن هلوکاست ( که واقعیت تاریخی غیر قابل انکار است) هزینه گزافی روی دست ملت گذاشت امثال رامین باد در پوست احمدی نژاد می کردند.
آرش زند
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
2
27
فرزندان اين آقايان مسوول را با فرزندان امثال عابدزاده و شجريان مقايسه كنيد، معيار خوبي حاصل مي شود.
آشنا
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
2
39
اینکه یکی به نعل بزنی و یکی به میخ درست نیست.
طرف خطاب مردم پدران این آقا زاده ها هستند که 40 سال است مردم را اسیر کرده اند به راه راست هدایت کنند اما ناتوان از هدایت فرزندان خود!
بقول سعدی علیه الرحمه:
منجمی به خانه در آمد. یکی مرد بیگانه را دید با زن او به هم نشسته. دشنام و سقط گفت و فتنه و آشوب خاست.

صاحبدلی که بر این واقف بود گفت:
تو بر اوج فلک چه دانى چیست؟
که ندانى که در سرایت کیست؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
32
6
آبروي كسي را نريزيد - آسياب به نوبت ميشه ها
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
2
37
خدایا ما رو از شر تمام این جماعت ریاکار خلاص کن
فاطمه
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
1
43
درست فرزند ایشان راه خودشون رو از خانواده جدا کردند ولی چرا والدین این افراد مستقل باید برای بقیه تکلیف تعیین کنند؟!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
2
41
مشكل ما كه با فرزندان اينها نيست!!! مشكل ما با خود اينهاست كه افكار و عقايد خود را كه حتي فرزندانشان نيز آنها را بر نمي تابند با زور به جوانان و مردم تحميل مي كنند!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
10
21
در اين مورد به نظرم بايد از خانم صالحه رامين حمايت كرد. هيچ چيز به اندازه عمل ايشان نمي توانست پوچ بودن و دروغ بودن شعارها و ژستهاي پدرش و امثال وي را عيان كند!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
9
24
نویسنده :
" تاکید پایانی این که هر چند نباید تر و خشک را با هم سوزاند اما آقازادگان برخوردار از رانت که در هیات و مسجد جلوه گری می کنند و در خلوتگه آن کار دیگر، نباید گریزی از پاسخگویی داشته باشند و درباره آنها باید مو را از ماست بیرون کشید و سخت، محاسبه گری کرد"

مقاله شما خوب بود ولی ای کاش بیشتر منصف بودید ! علاوه بر نام بردن از رانت در هیئت و مسجد به عنوان کنایه به اصولگرایان از رانت در دانشگاه آزاد( فائزه هاشمی) و هیئت مدیره شرکت نفت (مهدی هاشمی) و متروی فرزندان هاشمی ( محسن هاشمی) ( فرزندان پدر معنوی اصلاح طلبان نوین) و یا رانت ایرانسلی پسر ژن برتر و یا رانت آقازادگان شاغل در مناطق آزاد و ادمین های رسانه های حامی دولت روحانی در انتخابات ۹۶ که در شرکت نفت یا شسته شاغل شدند هم نام می بردید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
2
40
این پدر و مادرانی که به دانشجویان و فرزندان این کشور در مورد نوع رفتار و پوشش سخت گیری می کردند و در واقع الگو سازی می کردند چرا نتونستن الگویی برای فرزندان خودشون باشن!؟
الگوی شما برای تربیت فرزندان تون چی بوده
چرا بچه های شما اینجوری آزاد هستند و مستقل حالا ما باید از الگوهای شما پیروی کنیم
بذارید فرزندان این سرزمین هم راهشون رو مثل فرزندان شما خودشون انتخاب کنند
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
3
37
فارغ از نکاتی که گفته شد. سوال مهم این است کسی که نمیتواند بچه های خود را به چیزی مجاب کند چرا دنبال مجاب کردن مردم با افکار بیمار خودش هست؟
کارا
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
5
22
حدیثی از امام علی

حضرت علی (علیه‌السّلام) می‌فرماید: «لا تَقسِروا [لا تکرهوا] أولادَکُم عَلى آدابِکُم فَإِنَّهُم مَخلوقونَ لِزَمانٍ غَیرَ زمانِکُم؛ کودکانتان را بر آداب و رسوم خود مجبور نکنید؛ زیرا آن‌ها در زمانی غیر از زمان شما آفریده شده‌اند»
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
2
43
اصلا توجیه خوبی نبود برای آقازاده ها و خانم زاده ها . ما و بچه هامون چه گناهی کردیم که والدین اینا برامون تصمیم می گیرند .
یادداشت عراقچی در روزنامه چینی: فصل جدیدی از همکاری راهبردی بین ایران و چین آغاز می‌شود لحظه وقوع تصادف عجیب؛ خودروی سواری از کنترل خارج شد (فیلم) انفجار خانه‌ در یزد با سه کشته و ۶ مجروح ترامپ: ترور من ایمان مذهبی خانواده‌ام را تقویت کرد/ در 48 ساعت اول چه خواهم کرد حمله موشکی یمن به تل‌آویو در نیمه شب گذشته (فیلم) عراقچی: بارها به بشار اسد توصیه کردم که با ترکیه وارد مذاکره شود؛ او موافق نبود/ مسائل بین ما و آمریکا قابل حل نیست ولی قابل مدیریت است 2024 چه سالی بود/ پاسخ روزنامه‌نگار مشهور به پرسش‌های مخاطبان/ ایلان ماسک تیشه به ریشه توییتر زد فرمانده سپاه اصفهان: حکومت سوریه بعثی بود/ مردم سوریه اجازه انجام بسیاری از امور شرعی خود را نداشتند/ پشتیبان حکومت نبودند استوری کنایه آمیز محسن تنابنده در رابطه با قطعی‌های برق (عکس) وقتی کپسول گاز تبدیل به موشک می‌شود (فیلم) ۱۲ منطقه تهران در وضعیت قرمز آلودگی هوا ادعای سعید جلیلی : توقف قانون حجاب مصوبه شورای عالی امنیت ملی نیست داستان مار و ارّه ؛ آیا این قصه برایتان آشنا نیست؟ (فیلم) درباره ظاهر فرزندان تان (فیلم) ژاله علو؛ شمایل زنی با صلابت نه مستبد/ وقار نه وقاحت