۳۱ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۸
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۸۳۳۱۸۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۱ - ۱۴-۰۱-۱۴۰۱
کد ۸۳۳۱۸۸
انتشار: ۰۹:۱۱ - ۱۴-۰۱-۱۴۰۱

رایزنی برای انتقال ۲ هزار زندانی ایرانی از ترکیه / وجود 3800 زندانی ایرانی در خارج از کشور

رایزنی برای انتقال ۲ هزار زندانی ایرانی از ترکیه / وجود 3800 زندانی ایرانی در خارج از کشور
بخش عمده ایرانیان خارج از کشور که در زندان به سر می برند محکومان مرتبط با جرایم مواد مخدر هستند بنابراین هموطنان در این زمینه دقت نظر داشته باشند و انتظار ما این است که هموطنان ما در خارج از کشور نیز الگو و مبین فرهنگ ایرانی باشد.

معاون امور بین الملل و دبیر ستاد حقوق بشر  قوه قضاییه با اشاره به تعداد بالای زندانیان ایرانی در زندان‌های ترکیه گفت: مذاکره با مقامات این کشور برای انتقال زندانیان انجام شده و در سطوح مختلف رایزنی‌ها در حال پیگیری است.

کاظم غریب‌آبادی در گفت و گو با ایرنا با اشاره به رعایت الزامات انتقال محکومان از ترکیه افزود: مشکلی برای تبادل و تفاهم‌نامه برای انتقال زندانیان ایرانی از ترکیه نداریم اما باید الزامات انتقال محکومان فراهم شود و از جمله این الزامات مذاکره، اعلام رضایت دستگاه قضایی کشور میزبان و اعلام رضایت فرد زندانی است.

وی پیش از این گفته بود که از مجموع حدود ۳۸۰۰ ایرانی زندانی در خارج از کشور، ۲ هزار نفر در زندان‌های ترکیه هستند.

دبیر ستاد حقوق بشر اظهار داشت: انتقال محکومان و استرداد مجرمان همواره در دستور کار قرار داشته اما اکنون با قوت بیشتری پیگیری می‌شود.

غریب‌آبادی ادامه داد: با توجه به مشکلات زندانیان ایرانی و تراکم جمعیت زندان‌ها در برخی کشورها به اقدامات در این زمینه انتقال محکومان سرعت بیشتری بخشیدیم و جلساتی در داخل با همکاری وزارت دادگستری و مراجع ذیربط برگزار کردیم و درصدد هستیم اقدامات در زمینه تبادل را تقویت کنیم و تا حد ممکن، ایرانیانی که خارج از کشور در زندان به سر می‌برند به کشور منتقل کنیم.

دبیر ستاد حقوق بشر اظهار داشت: بخش عمده ایرانیان خارج از کشور که در زندان به سر می برند محکومان مرتبط با جرایم مواد مخدر هستند بنابراین هموطنان در این زمینه دقت نظر داشته باشند و انتظار ما این است که هموطنان ما در خارج از کشور نیز الگو و مبین فرهنگ ایرانی باشد.

غریب آبادی به هموطنانی که به خارج از کشور سفر می‌کنند توصیه کرد قوانین و مقررات سایر کشورها را محترم بشمارند.

وی همچنین به ضرورت آگاهی‌بخشی تاکید کرد و افزود: این موضوع وظیفه دستگاه‌های مختلف است تا اطلاع رسانی و آموزش کافی به افرادی که می‌خواهند به سایر کشورها سفر کنند یا مقیم شوند، داشته باشند.

ارسال به دوستان
انفجار پیجرها بخش کوچکی از یک ماجرای به هم پیچیده است- فریدمن مقام سازمان ملل: در این لحظه بسیار خطرناک برای کل منطقه، خواستار حداکثر خویشتنداری هستم تخت روانچی: رژیم صهیونیستی بازی خطرناکی را در لبنان انجام می‌دهد قطعنامه پارلمان اروپا در واکنش به اقدامات طالبان علیه زنان نشست شورای امنیت درباره انفجار های لبنان بایدن: آتش بس غزه واقعی است استفاده از تلگرام در دستگاه‌های نظامی و اداری اوکراین ممنوع شد همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود به تعویق افتادن سفر عراقچی به لبنان به توصیه سید حسن نصرالله لاوروف: اتهامات آمریکا درباره ارسال موشک توسط ایران و کره شمالی به روسیه جعلی است پیام تسلیت پزشکیان در پی درگذشت استاد محمود حکیمی پرسپولیس با برد به استقبال دربی رفت احتمال ابتلا به آلزایمر با مصرف این ادویه در غذا جشن بزرگ میلاد پیامبر(ص) در تهران (عکس)