۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۴
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۸۳۴۳۱۰
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۴ - ۲۱-۰۱-۱۴۰۱
کد ۸۳۴۳۱۰
انتشار: ۰۷:۵۴ - ۲۱-۰۱-۱۴۰۱

بحران سیاسی پاکستان / عمران خان با رای پارلمان برکنار شد

بحران سیاسی پاکستان / عمران خان با رای پارلمان برکنار شد
عمران خان پیش از این نمایندگان مخالف دولت را به «همدستی» با آمریکا متهم کرده بود. او از هوادارانش خواسته است تا روز یکشنبه در سراسر کشور در خیابان‌ها تظاهرات کنند.
نمایندگان پارلمان پاکستان شنبه شب پس از چند هفته بحران سیاسی به عمران خان، نخست‌وزیر این کشور رای عدم اعتماد دادند.
 
به گزارش یورونیوز، از ۳۴۲ نماینده پارلمان ۱۷۴ نفر با طرح رای عدم اعتماد و برکناری عمران خان از ریاست دولت موافقت کردند. ائتلافی از احزاب مخالف دولت عمران خان احتمالا دولت جدید پاکستان را تشکیل خواهند داد. از شهباز شریف، رهبر حزب مسلم لیگ (شاخه نواز) و برادر نواز شریف، نخست‌وزیر پیشین به عنوان گزینه اصلی ریاست دولت جدید یاد می‌شود.
 
در صورتی که نمایندگان پارلمان پاکستان موفق به انتخاب نخست‌وزیر جدید نشوند به احتمال زیاد در این کشور انتخابات زودهنگام برگزار خواهد شد.
 
عمران خان پیش از این نمایندگان مخالف دولت را به «همدستی» با آمریکا متهم کرده بود. او از هوادارانش خواسته است تا روز یکشنبه در سراسر کشور در خیابان‌ها تظاهرات کنند. وی پیش از این تلاش کرده بود تا با انحلال پارلمان مانع از رای عدم اعتماد نمایندگان به خود شود.
 
در نهایت اما دیوان عالی پاکستان روند انحلال پارلمان را خلاف قانون اساسی تشخیص داد و به این ترتیب جلسه پارلمان برای بررسی طرح رای عدم اعتماد به نخست‌وزیر تشکیل شد.
 
عمران خان اولین نخست‌وزیر پاکستان است که با رای عدم اعتماد از کار برکنار می‌شود.
ارسال به دوستان
انفجار در ضاحیه جنوبی بیروت/ زخمی شدن شماری زن و کودک ترکیب استقلال مقابل نساجی مازندران عراقچی عازم نیویورک شد کدام دستگاه‌ ها از تعطیلی پنجشنبه‌ ها مستثنی شدند؟ سید حسن خمینی: بیخود می‌گوییم دعوای مذهبی داریم؛ دعوا برای خودمان‌ است! امام اگر توفیق داشت، به خاطر این است که پا روی نفس خودش گذاشت شهدای نوار غزه به ۴۱ هزار و ۲۷۲ نفر رسید احتمال وقوع سیلاب در ۵ استان شهادت عضو کتائب حزب‌الله عراق در سوریه ساخت مجسمه رئیسی در اهواز خبرساز شد (+عکس) راه اندازی مرکز مصرف قانونی مواد مخدر در بلژیک / تلاش برای کاهش مصرف مواد در خیابان کشف یک گروه خونی جدید بعد از ۵۰ سال انجام عمل جراحی روی چشم سفیر ایران در بیروت / همسر سفیر: شایعات درباره بینایی آقای امانی کذب است / مشکل حادی وجود ندارند علم الهدی : نمی‌شود کشف حجاب آزاد شود عراقچی : در تماس با وزیر خارجه لبنان قویاً تروریسم اسرائیلی را محکوم کردم رئیس دفتر رهبری درباره ترور هنیه : انتظار می‌رود به زودی جواب این حرکت داده شود