۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۵
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۸۴۳۴۹۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۶ - ۱۸-۰۳-۱۴۰۱
کد ۸۴۳۴۹۲
انتشار: ۰۸:۰۶ - ۱۸-۰۳-۱۴۰۱

یک متخصص: مراقب "اسهال ویروسی" باشید

یک متخصص: مراقب
ویروس های ایجاد کننده "اسهال ویروسی" هم از طریق تنفسی و هم از طریق گوارشی امکان انتقال دارند، اما عمده راه انتقال آنها از طریق مصرف آب و غذای آلوده و استفاده از خوراکی ها با دست آلوده است.

یک متخصص بیماری های عفونی به تشریح بیماری اسهال ویروسی و علائم و راهکارهای درمانی آن پرداخت.

دکتر علیرضا جانبخش در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به افزایش موارد ابتلا به اسهال ویروسی در فصل گرما گفت: این بیماری علل مختلفی دارد و انواع ویروس ها می توانند در ایجاد آن نقش داشته باشند و باید بررسی های آزمایشگاهی صورت گیرد تا نوع ویروس ایجاد کننده آن دقیقا تشخیص داده شود.

وی افزود: این بیماری یک بیماری خودمحدود شونده است و طول مدت آن بین پنج تا هفت روز است و افراد در صورت مراقبت و مصرف زیاد مایعات بعد از این مدت بهبود می یابند.

جانبخش گفت: ویروس های ایجاد کننده "اسهال ویروسی" هم از طریق تنفسی و هم از طریق گوارشی امکان انتقال دارند، اما عمده راه انتقال آنها از طریق مصرف آب و غذای آلوده و استفاده از خوراکی ها با دست آلوده است.

این متخصص بیماری های عفونی تب، لرز، بدن درد، سردرد، حالت تهوع و استفراغ و اسهال را نشانه های بارز "اسهال ویروسی" عنوان کرد.

وی افزود: این بیماری درمان خاصی ندارد و با توجه به وجود اسهال ترشحی که آب بسیاری از بدن دفع می کند، مصرف زیاد مایعات در آن تجویر می شود.

جانبخش گفت: برای افرادی که دچار اسهال شدید شده و یا بیماری زمینه ای دارند هم سرم تراپی و بستری در مراکز درمانی تجویز می شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: همچنین به افراد مبتلا توصیه می شود از مصرف غذاهای سنگین خودداری کرده و بیشتر غذاهای آبکی مانند سوپ استفاده کنند.

جانبخش افزود: افرادی که ایمنی ضعیف تری داشته و بیماری زمینه ای دارند باید بیشتر مراقب بوده و حتما به پزشک مراجعه کرده و مایعات زیادی مصرف کنند.

ارسال به دوستان
عذرخواهی نماینده طالبان از ملت ایران ادعای رویترز: ابراهیم عقیل فرمانده حزب الله لبنان ترور شد روایت بخشی از زندگی شهید محمد بروجردی در فیلم غریب تاج: کنفدراسیون فوتبال آسیا مصوبه‌ای داشته که اگر نواقص ورزشگاه‌ها را برطرف نکنیم، تمام آن‌ها را رد خواهد کرد امام جمعه شیراز: اگر تجهیزات موشکی نبود رژیم صهیونیستی تا تهران را بمباران می‌کرد ۳ شهید و ۱۷ زخمی؛ اولین آمار رسمی از حمله هوایی به بیروت (فیلم) وقوع حادثه امنیتی در دریای سرخ حملۀ صهیونیست‌ ها به بیروت (فیلم) معاون سید حسن نصرالله ترور شد؟ انفجار در ضاحیه جنوبی بیروت/ زخمی شدن شماری زن و کودک ترکیب استقلال مقابل نساجی مازندران عراقچی عازم نیویورک شد کدام دستگاه‌ ها از تعطیلی پنجشنبه‌ ها مستثنی شدند؟ سید حسن خمینی: بیخود می‌گوییم دعوای مذهبی داریم؛ دعوا برای خودمان‌ است! امام اگر توفیق داشت، به خاطر این است که پا روی نفس خودش گذاشت شهدای نوار غزه به ۴۱ هزار و ۲۷۲ نفر رسید