۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۵
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۸۶۹۱۴۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۱ - ۱۶-۰۹-۱۴۰۱
کد ۸۶۹۱۴۲
انتشار: ۱۱:۱۱ - ۱۶-۰۹-۱۴۰۱

هشدار به نمایندگان مجلس انگلیس: مراقب حملات سایبری ایران باشید

هشدار به نمایندگان مجلس انگلیس: مراقب حملات سایبری ایران باشید
دستگاه های اطلاعاتی انگلیس به نمایندگان مجالس عوام و اعیان انگلیس هشدار داده اند که مراقب حمله هکرها به گوشی های تلفن همراه خود باشند.

نمایندگان دو مجلس عوام و اعیان انگلیس هشداری مبنی بر مراقبت در برابر حملات احتمالی سایبری از جانب  عوامل ایران دریافت کرده اند.

به گزارش عصرایران به نقل از سی ان ان، بر اساس نامه‌ای که ماه گذشته به قانون‌گذاران در هر دو مجلس عوام و اعیان انگلیس ارسال شده، به قانون‌گذاران انگلیسی هشدار داده شده است که در برابر حملات سایبری احتمالی از سوی عوامل ایرانی هوشیار باشند.

در نامه‌های ارسالی در 21 نوامبر (بیش از 2 هفته پیش)، روسای مجالس عوام و اعیان به نمایندگان مجلس یادآوری کرده اند که امنیت دستگاه‌های تلفن همراه خود را افزایش دهند.

روسای مجالس انگلیس گفته اند که پلیس و سازمان های اطلاعاتی تاکنون "هیچ فعالیت خصمانه از جانب ایران که به طور خاص بر نمایندگان مجلس انگلیس متمرکز باشد" کشف نکرده اند. با این حال، با توجه به تهدیدهایی که مقامات می‌گویند علیه اپوزیسیون ایرانی مقیم انگلیس که "دشمنان نظام تلقی می‌شوند" صورت گرفته است، این فرصت خوبی است تا به همه شما یادآوری کنیم که هوشیار باشید.

در این نامه ها آمده است: "سازمان های ایرانی از قابلیت های سایبری تهاجمی قوی برخوردار هستند."

این مکاتبات بخشی از سلسله هشدارها در مورد اقدامات بالقوه عوامل ایرانی در انگلیس همزمان با افزایش تنش بین دو کشور است.

در اوایل ماه جاری، قانونگذاران انگلیسی راهنمایی ها و هشدارهایی در مورد نحوه جلوگیری از جاسوسی دیجیتال دریافت کرده اند. در آن هشدار توصیه  شده هنگام مکالمه‌های حساس، تلفن‌ها را خارج از اتاق بگذارید، مدیریت‌های رمز عبور را نصب کنید و از سیستم‌های احراز هویت دو عاملی هنگام دسترسی به ایمیل‌ها یا پشتیبان‌گیری از تلفن‌ها استفاده کنید.

"لیندزی هویل" رییس مجلس عوام در 14 نوامبر به قانونگذاران در این باره گفت :" در 1 نوامبر  نامه هشداری از وزیر امنیت دریافت کردیم که تهدید فزاینده دولت‌های متخاصم علیه امنیت ملی ما و برنامه دولت برای رهبری یک گروه ویژه برای پیشبرد کار برای دفاع از تمامیت دموکراتیک کشورمان را بیان می‌کرد. 

او گفت: "همانطور که رویدادهای اخیر نشان داده است، کشورهای متخاصم همچنان نمایندگان پارلمان را هدف قرار می‌دهند تا اعمال نفوذ بر فرآیندهای دموکراتیک ما داشته باشند."

دو روز پس از آن، "کن مک کالوم" رییس سرویس اطلاعات داخلی بریتانیا MI5، مدعی شد که ایران دست‌کم 10 تلاش برای ربودن یا حتی کشتن اتباع انگلیسی یا افراد دیگر در خاک بریتانیا انجام داده است و از تاکتیک‌های تهاجمی فزاینده‌ای برای هدف قرار دادن دشمنان خود استفاده می‌کند. 

هشدار به نمایندگان مجلس انگلیس: مراقب حملات سایبری ایران باشید

مک کالوم در یک سخنرانی در مقر MI5 گفت که دستگاه اطلاعاتی ایران یک "دشمن پیچیده" است که گاهی از عوامل یا واسطه‌های خود استفاده می‌کند و در مواقعی آماده انجام آن چیزی است که او آن را "اقدام بی‌ملاحظه" می‌خواند.

دو نماینده مجلس انگلیس نیز به سی‌ان‌ان گفتند که شروع به دریافت ایمیل‌های اسپم درباره ایران کرده‌اند، ظاهرا از سوی گروه‌هایی که به نظر می‌رسید مخالف حکومت ایران و نزدیک به معترضان هستند. نمایندگان مجلس که نخواستند نامشان فاش شود، گفتند که از ماه گذشته شروع به دریافت ایمیل‌ها کرده‌اند.

همزمان با اعتراضات اخیر در ایران، دولت انگلیس محدودیت‌های مالی و سفری را بر دهها مقام ایرانی اعمال کرده است. ایران نیز در اقدامی متقابل، چندین قانونگذار بریتانیا از جمله وزیر امنیت این کشور را تحریم کرده است.

 

ارسال به دوستان
انفجار در ضاحیه جنوبی بیروت/ زخمی شدن شماری زن و کودک ترکیب استقلال مقابل نساجی مازندران عراقچی عازم نیویورک شد کدام دستگاه‌ ها از تعطیلی پنجشنبه‌ ها مستثنی شدند؟ سید حسن خمینی: بیخود می‌گوییم دعوای مذهبی داریم؛ دعوا برای خودمان‌ است! امام اگر توفیق داشت، به خاطر این است که پا روی نفس خودش گذاشت شهدای نوار غزه به ۴۱ هزار و ۲۷۲ نفر رسید احتمال وقوع سیلاب در ۵ استان شهادت عضو کتائب حزب‌الله عراق در سوریه ساخت مجسمه رئیسی در اهواز خبرساز شد (+عکس) راه اندازی مرکز مصرف قانونی مواد مخدر در بلژیک / تلاش برای کاهش مصرف مواد در خیابان کشف یک گروه خونی جدید بعد از ۵۰ سال انجام عمل جراحی روی چشم سفیر ایران در بیروت / همسر سفیر: شایعات درباره بینایی آقای امانی کذب است / مشکل حادی وجود ندارند علم الهدی : نمی‌شود کشف حجاب آزاد شود عراقچی : در تماس با وزیر خارجه لبنان قویاً تروریسم اسرائیلی را محکوم کردم رئیس دفتر رهبری درباره ترور هنیه : انتظار می‌رود به زودی جواب این حرکت داده شود