۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۶
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۸۸۰۰۹۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۷ - ۰۵-۱۲-۱۴۰۱
کد ۸۸۰۰۹۴
انتشار: ۱۲:۵۷ - ۰۵-۱۲-۱۴۰۱

قرص ژاپنی علیه کووید طولانی

قرص ژاپنی علیه کووید طولانی
گفته می‌شود داروی "اِنسیترِلویر" که در ژاپن با نام تجاری "زوکووا" شناخته می‌شود، دوره بهبود علائم کووید-۱۹ از جمله تب را یک روز کوتاه می‌کند.

شرکت داروسازی ژاپنی و تولیدکننده قرص ضد ویروس کرونا در این کشور اعلام کرد: آزمایش‌های بالینی نشان می‌دهد که با استفاده از این دارو خطر بروز عوارض "بلندمدت" کووید تقریبا به نصف می‌رسد.

به گزارش ایسنا به نقل از نشریه ژاپن‌تایمز، این شرکت داروسازی موسوم به "شیونوگی" نتایج مرحله نهایی آزمایش این داروی ضد ویروسی را روز چهارشنبه در کنفرانسی در آمریکا منتشر کرد.

گفته می‌شود داروی "اِنسیترِلویر" که در ژاپن با نام تجاری "زوکووا" شناخته می‌شود، دوره بهبود علائم کووید-۱۹ از جمله تب را یک روز کوتاه می‌کند.

شیونوگی تاکید می‌کند که این آزمایش همچنین ۳۳ درصد کاهش در خطر بروز عوارض عصبی از قبیل اختلال در تمرکز و فکر کردن، کاهش حافظه و بی‌خوابی را نشان‌ می‌دهد.

در ژاپن مجوز استفاده اضطراری از زوکووا در ماه نوامبر به عنوان اولین داروی خوراکی صادر شد که می‌تواند مورد استفاده بیماران ۱۲ سال به بالا که خطر بروز علائم حاد در آنان کم است، قرار گیرد.

متخصصان این شرکت می‌گویند: نتایج نشان می‌دهد که استفاده از این دارو باعث کاهش ۴۵ درصد از ریسک مربوطه شد.

شیونوگی همچنین اعلام کرد که بیش از ۱۸۰۰ نفر در این آزمایش شرکت کردند. این شرکت می‌گوید آزمایش‌های بعدی برای تایید بیشتر این اثرات یک سال ادامه خواهد داشت.

 

ارسال به دوستان
نشست وزیران خارجه آمریکا و ۴ کشور اروپایی درباره انفجارهای لبنان مکرون خطاب به سران لبنان : به همه طرف‌های لبنانی، اول از همه حزب الله ، پیام خویشتنداری ارسال کنید / همه باید از جنگ خودداری کنند ای بی سی درباره انفجار پیجر‌های حزب الله: اسرائیل برای این نوع نفوذ دست‌کم ۱۵ سال برنامه‌ریزی کرده بود لبنان : پیجرها قبل از رسیدن به لبنان بمب گذاری شدند چاقوکشی خونین در هلند شرکت هواپیمایی آمریکایی پرواز‌ها به تل‌آویو را تا پایان سال متوقف کرد « وفاق ملی » یعنی انتخاب شایستگان، نه فقط یقه بسته ها جانشین فراجا: اتباع غیر مجاز باید به کشور خود برگردند اگر بیش از حد عرق می‌کنید؛ بخوانید چرا باید لوبیای پخته بخوریم؟ + ۱۱ فایده لوبیا پخته مصرف چه مقدار قهوه خطر ابتلا به برخی بیماری‌ها را کاهش می‌دهد؟ پل‌های عابر پیاده‌ای که فضای شهرها را متحول کرده‌اند(+عکس) بیش از دو قرن طول می‌کشد تا مزد زنان و مردان برابر شود اتفاق بدی که با خوردن زیاد مرغ در بدن رخ می دهد ستون فقرات ارتش آمریکا تنها طی ۵ سال بروزرسانی می‌شود!