۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۹۲۰۱۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۸ - ۰۲-۰۹-۱۴۰۲
کد ۹۲۰۱۳۸
انتشار: ۰۹:۵۸ - ۰۲-۰۹-۱۴۰۲

وضعیت فرزند متولد از والدین دچار بیماری دوقطبی

وضعیت فرزند متولد از والدین دچار بیماری دوقطبی
یک روانپزشک گفت: اگر در خانواده‌ای مادر و پدر هر دو بیماری دوقطبی داشته باشند، احتمال تولد فرزند با این اختلال افزایش می‌یابد.

فربد فدایی، در گفتگو با رادیو سلامت اظهار داشت: بیماری دو قطبی جز اختلالات خلقی طبقه بندی می‌شود. فرد مبتلا به بیماری دو قطبی از درون دچار وضعیت خاص خلقی است و ممکن است بسیار افسرده باشد و دلیلی برای آن ندارد.

به گزارش مهر، این‌افراد بدون دلیل بسیار خوشحال هستند: یعنی فرد از وضعیت عادی خارج شده و این وضعیت‌ها را فرد ممکن است به تناوب داشته باشد.

وی، عمده ترین علت دوقطبی را عوامل ژنتیکی دانست و افزود: شرایط محیطی در این بیماری مؤثر است. علت این اختلالات تغییراتی است که در میانجی‌های عصبی رخ می‌دهد که به صورت افسردگی و شیدایی بروز می‌کند.

فدایی با بیان اهمیت مشاوره قبل از ازدواج، بیان داشت: اگر در خانواده‌ای مادر و پدر هر دو بیماری دوقطبی داشته باشند، احتمال تولد فرزند با این اختلال افزایش می‌یاب

اگر قصد ازدواج دارید و مبتلا به دوقطبی هستید نه لازم است وجود بیماری را پنهان کنید و نه در ابتدای امر موضوع را مطرح کنید؛ بلکه اجازه دهید چند جلسه با فرد آشنایی پیدا کنید سپس موضوع را بیان کنید.

وی اظهار داشت: بیماری دو قطبی از نوجوانی و جوانی آغاز می‌شود. بحران‌های مختلف زندگی از جمله تحصیل در مدرسه و دانشگاه و انتخاب شغل در مسیر بیماری مؤثر است. لذا در این دوران درمان زیر نظر پزشک متخصص توصیه می‌شود.

برچسب ها: دوقطبی ، والدین
ارسال به دوستان
وام ازدواج در بن‌بست ! تعریف جدید صنعت پُست در جهان با نگاه لجستیک حمله اسرائیل به یک خودرو در مسیر فرودگاه دمشق ۷۰ کشته در حمله القاعده به پایتخت مالی نشست وزیران خارجه آمریکا و ۴ کشور اروپایی درباره انفجارهای لبنان مکرون خطاب به سران لبنان : به همه طرف‌های لبنانی، اول از همه حزب الله ، پیام خویشتنداری ارسال کنید / همه باید از جنگ خودداری کنند ای بی سی درباره انفجار پیجر‌های حزب الله: اسرائیل برای این نوع نفوذ دست‌کم ۱۵ سال برنامه‌ریزی کرده بود لبنان : پیجرها قبل از رسیدن به لبنان بمب گذاری شدند چاقوکشی خونین در هلند شرکت هواپیمایی آمریکایی پرواز‌ها به تل‌آویو را تا پایان سال متوقف کرد « وفاق ملی » یعنی انتخاب شایستگان، نه فقط یقه بسته ها جانشین فراجا: اتباع غیر مجاز باید به کشور خود برگردند اگر بیش از حد عرق می‌کنید؛ بخوانید چرا باید لوبیای پخته بخوریم؟ + ۱۱ فایده لوبیا پخته مصرف چه مقدار قهوه خطر ابتلا به برخی بیماری‌ها را کاهش می‌دهد؟