۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۴
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۹۲۰۷۹۰
تاریخ انتشار: ۰۲:۵۶ - ۰۵-۰۹-۱۴۰۲
کد ۹۲۰۷۹۰
انتشار: ۰۲:۵۶ - ۰۵-۰۹-۱۴۰۲

داستان دو زن (+عکس)

داستان دو زن (+عکس)
اسراء 16 ماه بعد از زندانی شدن، برای اولین و آخرین بار اجازه یافت پسر کوچکش را ملاقات کند.

عصر ایران - «اسراء جعابیص» زنی از اهالی روستای جبل مکبر در جنوب بیت المقدس است. در سال 2015 خودروی گازسوز او بر اثر تیراندازی نظامیان اسرائیلی منفجر شد و اسراء که پشت فرمان بود، به طرز مهیبی دچار سوختگی شد و 60 درصد بدنش سوخت.

صهیونیست ها او را با این حال نزار دستگیر و به 11 سال حبس محکوم کردند.

داستان دو زن (+عکس)

به دلیل فقدان مراقبت های پزشکی در زندان، پیامدهای سوختگی در او تشدید شد و انگشتانش از بین رفت و حرکت دستایش نیز محدود شد. او همچنین دچار بیماری تنفسی شد.

اسراء 16 ماه بعد از زندانی شدن، برای اولین و آخرین بار اجازه یافت پسر کوچکش را ملاقات کند و اینک در تبادل اسرا ، او نیز به خانه برگشته است.

 
نورهان 15 ساله

«نورهان عواد» تنها 15 ساال داشت که نظامیان اسراییلی او را هدف گلوله های خود قرار دادند و در حالی که از ناحییه دست و پا و شکم مجروح بود، به اسارت برده شد. تصویر او در حالی که توسط زندانبان های اسرائیلی به دادگاه برده می شود، به خاطر لبخندی که بر لب داشت و حکایت از روحیه بالایش بود، مورد توجه فراوانی قرار گرفت.

داستان دو زن (+عکس)
او دو روز قبل ، نهمین سالگرد اسارتش را در زندان های اسرائیل پشت سر گذاشت و اینک در 24 سالگی در جریان تبادل اسرا به خانه بر می گردد؛ خانه ای که دیگر برادر جوانش «محمود وجیه عواد» در آن نیست چرا که صهیونیست ها او را به شهادت رسانده اند.

این که حماس اسراییلی ها را به اسارت برد و آزادی شان را منوط به آزادی اسرای فلسطینی کرد، دلیلش وجود هزاران داستان زندگی مانند داستان این دو زن است.

برچسب ها: تبادل اسرا ، حماس ، زن
ارسال به دوستان
کانادا تمامی پروازها به اسرائیل را لغو کرد سانحه برای پرواز تهران- کرمان / مسافران سالم هستند 6 نکته درباره توهین نماینده طالبان به سرود ملی ایران : از پیجرهای لبنان تا مهاجران افغان وزیر اقتصاد تایوان : قطعات پیجرهای منفجر شده در لبنان ساخت تایوان نبودند محمود حکیمی ، نویسنده و پژوهشگر درگذشت روسیه : انفجار پیجرها نوع جدیدی از حمله تروریستی است پزشکیان به دنبال «پل» است؛ به «اون یکی» گفتن گیر ندهیم! سوال عضو دولت رئیسی درباره علت سقوط بالگرد: نارنجک سایبری نبود؟ هواشناسی : منتظر پاییز و زمستان غیرمنتظره باشید کرباسچی : وضعیت اینترنت برای مردم زجردهنده است/ ۲۰ سال پیش، بحران‌های زندگی مردم مثل امروز نبود مرعشی : فائزه هاشمی موضوع نامه را خاتمه یافته می‌داند درباره یکی از کثیف ترین دروغ های سیاسی معاصر ایران: آن 110 میلیون دوز کار چه کسی بود؟ پذیرایی هواپیمایی ترکیه از مسافران خود با «نخستین نان جهان» موافقت رهبر انقلاب با عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات حدود سه هزار نفر از محکومان همدستی دلار و بورس برای شکست سرمایه‌گذاران ایرانی / مسیر طلا از ارز و بازار سرمایه جدا شد