۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۷
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۹۳۹۹۷۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۶ - ۱۱-۱۱-۱۴۰۲
کد ۹۳۹۹۷۶
انتشار: ۱۶:۴۶ - ۱۱-۱۱-۱۴۰۲

قطر : در لحظه خوبی از مذاکرات تبادل اسرا هستیم

قطر : در لحظه خوبی از مذاکرات تبادل اسرا هستیم
سخنگوی وزارت خارجه قطر در گفتگویی با شبکه آمریکایی «پی‌بی‌اس» درباره مذاکرات آتش‌بس و تبادل اسرا میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی گفت: ما در لحظه خوبی از مذاکرات هستیم و به مسائلی  رسیدیم که به مدت ۲ ماه (دسترسی به آن‌ها) برای ما دشوار بود.
وزارت خارجه قطر با اشاره به اینکه حماس در حال بررسی یک پیش‌نویس برای آتش‌بس و تبادل اسراست، اعلام کرد «به لحظات خوبی رسیدیم که ۲ هفته قبل با آن فاصله داشتیم».
 
به گزارش ایسنا، «ماجد الانصاری» سخنگوی وزارت خارجه قطر روز چهارشنبه در گفتگویی با شبکه آمریکایی «پی‌بی‌اس» درباره مذاکرات آتش‌بس و تبادل اسرا میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی گفت: ما در لحظه خوبی از مذاکرات هستیم و به مسائلی  رسیدیم که به مدت ۲ ماه (دسترسی به آن‌ها) برای ما دشوار بود.
 
به گزارش سایت النشره، الانصاری گفت: «حماس اعلام کرد که پیش‌نویسی را دریافت کرده و در حال بررسی آن است، ما ۲ هفته قبل از آن دور بودیم».
 
خبرگزاری رویترز هم روز سه‌شنبه به نقل از یک مسوول بلندپایه در جنبش حماس گزارش کرد پیشنهاد پاریس که برای آتش‌بس مطرح شده است، شامل ۳ مرحله است.
 
بر این اساس، در مرحله اول غیرنظامیان اعم از زنان، کودکان، افراد پیر و بیماران آزاد می‌شوند. در مرحله دوم تمامی نیروهای نظامی آزاد می‌شوند. در مرحله سوم نیز اجساد کشته‌ها تحویل داده می‌شوند.
 
مقام‌های آمریکا، رژیم صهیونیستی، مصر و قطر مذاکراتی را طی هفته جاری در پاریس درباره آتش‌بس و تبادل اسرا میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی انجام دادند.
 
این عضو حماس اعلام کرد تمامی عملیات نظامی دو طرف در طول سه مرحله متوقف خواهد شد.
 
«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس نیز خبر داد برای بررسی این پیشنهاد به مصر سفر می‌کند.
برچسب ها: قطر ، اسرا
ارسال به دوستان
سید حسن خمینی: بیخود می‌گوییم دعوای مذهبی داریم؛ دعوا برای خودمان‌ است! امام اگر توفیق داشت، به خاطر این است که پا روی نفس خودش گذاشت شهدای نوار غزه به ۴۱ هزار و ۲۷۲ نفر رسید احتمال وقوع سیلاب در ۵ استان شهادت عضو کتائب حزب‌الله عراق در سوریه ساخت مجسمه رئیسی در اهواز خبرساز شد (+عکس) راه اندازی مرکز مصرف قانونی مواد مخدر در بلژیک / تلاش برای کاهش مصرف مواد در خیابان کشف یک گروه خونی جدید بعد از ۵۰ سال انجام عمل جراحی روی چشم سفیر ایران در بیروت / همسر سفیر: شایعات درباره بینایی آقای امانی کذب است / مشکل حادی وجود ندارند علم الهدی : نمی‌شود کشف حجاب آزاد شود عراقچی : در تماس با وزیر خارجه لبنان قویاً تروریسم اسرائیلی را محکوم کردم رئیس دفتر رهبری درباره ترور هنیه : انتظار می‌رود به زودی جواب این حرکت داده شود عیادت پزشکیان از مجروحان لبنان در بیمارستان فارابی این زن پشت پرده انفجار پیجر در لبنان بوده است؟ عیادت سخنگوی دولت از سفیر ایران در بیروت ۷۴ هزار معلم جدید در راه مدارس