۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۲:۰۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۹۷۴۶۵۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۷ - ۲۶-۰۳-۱۴۰۳
کد ۹۷۴۶۵۳
انتشار: ۱۶:۱۷ - ۲۶-۰۳-۱۴۰۳

آلمان با درخشش در خط هافبک و حمله، اسکاتلند را درهم کوبید؛ نگرانی‌هایی در مورد خط دفاع باقی ماند

آلمان با درخشش در خط هافبک و حمله، اسکاتلند را درهم کوبید؛ نگرانی‌هایی در مورد خط دفاع باقی ماند
ژرمن‌ها با نمایش مقتدرانه در بازی افتتاحیه، به پیش‌بینی‌ها تاختند و با نتیجه‌ای خیره‌کننده، بهترین شروع خود در ادوار یورو را رقم زدند. هافبک‌های بی‌نقص، مهاجمان فرصت‌طلب و خط دفاعی نه‌چندان مطمئن، تصویری از آلمان در اولین گام بود.

شاگردان یولیان ناگلزمن گام اول یورو۲۴ را با اقتدار برداشتند.

به گزارش فوتبال ۳۶۰، در حالی که تیم ملی آلمان در بازی‌های تدارکاتی اخیر خود پیش از جام عملکرد مقتدرانه‌ای نداشت اما در بازی افتتاحیه با قدرت از روی اسکاتلند رد شد و بهترین نتیجه‌اش را در ادوار یورو بدست آورد. آن هم در حالی که بیشتر کارشناسان و تحلیلگران فوتبال اروپا پیش‌بینی می‌کردند اسکاتلند با توجه به سبک بازی فیزیکی و فرم خوب‌ در بازی‌های اخیر، حریف دشواری برای میزبان باشد.

بی‌نقص در خط هافبک

همانطور که پیش از جام پیش‌بینی می‌شد، خط میانی ژرمن ها نقطه قوت آنها بود و هافبک‌های تکنیکی و خلاق مانشافت آزادانه هرکاری دلشان می‌خواست کردند. زوج تونی کروس و روبرت آندریش، کمربند میانی را تشکیل داده‌ بود و  به نظر می‌رسد  مکمل خوبی هستند. تونی کروس با پاس‌های بی‌نقص بازیسازی تیم را به خوبی انجام می‌دهد. آندریش جنگ‌های میانه میدان را می‌برد و به نوعی بادیگارد کروس به شمار می‌رود. البته نباید امره‌جان را هم فراموش کرد که پس از مصدومیت پاوولویچ به اردو فراخواند شد و در حالی که به عنوان بازیکن تعویضی وارد میدان شده بود با با جایگیری خوب و ضربه فنی گل پنجم را به ثمر رساند.

فلورین ویرتز و جمال موسیالا هم شب فوق‌العاده‌ای را سپری کردند. ویرتز آغازکننده جشن آلمانی‌ها بود و موسیالا با گلش کار اسکاتلند را یکسره کرد. یولیان ناگلزمن سرمربی خوش‌فکر و جوان ژرمن ها به دلیل اینکه امکان استفاده همزمان از این 2ستاره جوان تیمش را داشته باشد، سیستم 1-2-3-4 را انتخاب کرده. در این سیستم نقش فلورین ویرتز و جمال موسیالا فوق‌العاده مهم است و اگر آنها شب خوبی داشته باشند، میزبان خیال راحتی دارد.

فرصت طلب در خط حمله

در حالی که پیش از جام طرفداران آلمان نگرانی زیادی از خط حمله تیم‌شان داشتند و معتقد بودند به اندازه کافی زهردار نیست، مهاجمان مانشافت در بازی اول خوب کار کردند و از فرصت‌ها حداکثر استفاده را کردند. هر 2 مهاجم ناگلزمن در این دیدار گلزنی کردند. کای هاورتز از روی نقطه پنالتی در نیمه اول و نیکلاس فولکروگ با شوتی مهارنشدنی در نیمه دوم دروازه اسکاتلند را گشودند تا نشان دهند میزبان برای آقای گلی هم نامزد دارد. آلمانی‌ها دو مهاجم با سبک بازی کاملا متفاوت در ترکیب خود دارند. کای هاورتز با آموزه‌های میکل آرتتا این فصل در لیگ برتر درخشید و  مهاجم شماره ۹ کاذب به شمار می‌رود که بازی پشت به دروازه خوبی دارد و ارتباط خوبی با 2 هافبک پشت سرش یعنی ویرتز و موسیالا برقرار می‌کند. در طرف مقابل نیکلاس فولکروگ، مهاجم کلاسیک سرزن و تمام کننده به شمار می‌رود.

نگران کننده در خط دفاع؟

با اینکه امید گل ثبت شده اسکاتلند در بازی شب گذشته یک‌صدم بود اما آنها توانستند روی اشتباه رودیگر، مدافع مرکزی آلمان به گل برسند. قطعا وقتی تیم با نتیجه 4بر صفر پیش باشد ،چنین اشتباهی به چشم نمی‌آید اما اگر این اشتباهات در بازی های مراحل حذفی تکرار شود، بعید نیست زخم کاری به میزبان یورو ۲۴ بزند و مانع از رسیدن آنها به جام شود. اشتباه از مدافعی سر زد که جزو بهترین مدافعان اروپا به شمار می‌رود و با رئال مادرید قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد. به نظر می‌رسد مدافعان آلمان باید سخت‌گیری بیشتری در امور دفاعی داشته باشند تا شاهد چنین گل‌هایی برای رقبا نباشند.

برچسب ها: آلمان ، اسکاتلند ، فوتبال
ارسال به دوستان